![]() |
![]()
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
FUKS TO FUKS
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW/KIJOW
Posty: 40
Motocykl: RD07
![]() Online: 20 godz 13 s
|
![]()
Wrocław, piekna pogoda 4,5 godziny temu....
Jadę sobie spokojnie mijam puszeczki, cieszę się spokojną predkością ( Marp wie jak spokojnie jeżdżę) i tu nagle "fliper" wyłączył się. ... Kostka się spaliła powie ktoś sprytny i lekko zagłebiony w temacie... BRAVO, no jest jeszcze jeden niuans i tu pytanie. Kostka zjarana od reglera - zrobiłem na krótko. Bezpiecznik 30 wywalony, kostka przy bezpieczniku normalne ślady użytkowania. zadowolony z dzieła wkładam nowy bezpiecznik i .... trzeci przywózł Marp.... co może jeszcze robic po takim zjaraniu zwarcie... nie chce mi się jej całkiem rozbebeszac, bo i czasu i pogody szkoda. Bedę jutro kombinował, ale jeżeli ktoś może mi pomóc przyspieszyc postój w pitstopie bedę wdzięczny. ![]()
__________________
"Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny." Ostatnio edytowane przez FUKS : 10.08.2010 o 23:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Amator podwórkowy
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 48 min 22 s
|
![]()
Bardzo podobne zdarzenie miał Pratowasik 2 tygodnie temu. Zwarcie w regulatorze i palenie wszystkiego co możliwe po drodze. Na szczęście po drodze był bezpiecznik 30A i on poszedł do piekła. Na chwilkę próba połączenia się do prądu bez bezpiecznika na krótko, skutkowała dymkiem z reglera. Po wstawieniu nowego wszystko gra i trąbi.
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Może być zwarcie (przetopiona izolacja) między przewodami z zasilaniu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
![]() Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
|
![]()
Czyli najlepiej na odpiętych kostkach z alternatora zapalic
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
:O
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 685
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 6 dni 21 godz 22 min 44 s
|
![]()
bezp 30A łączy instalację z aku. po wyłączeniu silnika prąd z akumulatora płynie właśnie przez ów bezpiecznik i zasila cwszystkie urządzenia. podczas pracy motura przez ten bezpiecznik ładuje się akumulator. może masz walnięty aku bo palenie bezpiecznika 30A to niezły "wyczyn" jak na awarię elektryki
![]()
__________________
:O |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FUKS TO FUKS
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW/KIJOW
Posty: 40
Motocykl: RD07
![]() Online: 20 godz 13 s
|
![]() Cytat:
wywala mi 30 po włożeniu kostki (tej przy bezpieczniku). Nawet kluczyka do stacyjki nie wkładam. Aku po awarii zimne było
__________________
"Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 659
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 11 godz 15 min 27 s
|
![]()
Odłącz regulator całkowicie i sprawdź ponownie , zamiast bezpiecznika użyj żarówki np.21W bo szkoda palić bezpieczniki.
Jak będzie świecić na wyłączonym zapłonie to masz dalej zwarcie. Jak nie będzie świecić to wkładaj bezpiecznik.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |