![]() |
![]()
|
Silnik, sprzêg³o, skrzynia Monta¿ i demonta¿ elementów silnika: sprzêg³a i skrzyni , wymiana ³añcuszków rozrz±du, demonta¿ g³owic i zaworów, pomiary kompresji, ci¶nienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, t³oków i pier¶cieni. |
![]() |
|
Narzêdzia w±tku | Wygl±d |
![]() |
#1 |
poleca: filcy - jako obuwie trwa³e, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesi±c 3 tygodni 6 dni 19 godz 50 min 33 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rymanow
Posty: 36
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 min 6 s
|
![]()
Nie, moj plan jest prostrzy, od starej zebatki odciolem "talarek" na 7mm, to poszerzenie bez zebow i przyspawalem do nowej , grubosc jest taka ze czola zebatki i walka sie pokrywaja,mam zamiar przetoczyc motocykl kawalek , tak aby zebatka ulozyla sie sama w osi lancucha i zespawac ja z walkiem.Mysle ze to najprostrze rozwiazanie.I tak czeka mnie wymiana walka,ale na razie powinno wystarczyc spawanie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjêcia
![]() Online: 2 miesi±ce 4 tygodni 1 dzieñ 5 godz 55 min 14 s
|
![]()
Nie g³upie- w tej sytuacji wystarczy tylko trochê w 2 punktach posmarkaæ. A ¿e wa³ek i czo³o dospawanej zêbatki bêd± tworzyæ równ± powierzchniê to nie bêdzie problemu potem z wymian± - diaxikiem zjedziesz na równo i wsadzisz nastêpn± poszerzon± zêbatkê...... Sugeruje wsad¼ od razu nowy simering pod zêbatkê (potem mo¿esz mieæ k³opot z ewentualn± wymian±) i w czasie spawania polewaj wa³ek po drugiej stronie zêbatki - ¿eby simeringu nie ugotowaæ. pozdr
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 302
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzieñ 6 dni 5 godz 6 min 26 s
|
![]()
A mnie sie zdaje ¿e z tego simmeringu to po spawaniu gówno zostanie
![]() Zastanawiam siê czy nie lepiej wyrównaæ powierzchniê wieloklinu iglakiem, tak ¿eby na ca³ej d³ugo¶ci by³ równy i napawaæ wielowpóst zêbatki po czym równie¿ obrobiæ iglakiem pod wielokilin. Ostatnio edytowane przez Bonjour : 04.06.2008 o 11:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rymanow
Posty: 36
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 min 6 s
|
![]()
Spawanie zebatki do walka to jednak nie takie proste jak sie wydawalo.Na poczatku przylapalem migomatem w 3 miejscach- obcielo prawie od razu.Potem przyspawalem elektroda dookola, dluzlej wytrzymalo ale jednak oderwalo. Zeszlifowalem spawy,powbijalem kliniki z brzeszczota-metoda opisana w "Swiecie Motocykli"-na kleju,ale to taczej zeby zabezpieczyc przed korozja.Potem pospawalem elektrycznie kladac jeden spaw dookola,a potem w poprzek polaczenia, promieniowo, jak szprychy.Trzyma od dluzszego czasu.Ostatnio nie sprawdzalem, ale jutro z ciekawosci zajrze.Po tych wszystkich zabiegach zimmering trzyma nadal.W tym miejscu , w czasie pracy silnika panuje jednak spora temperatura, a ja spawalem krotkimi odcinkami robiac przerwy na studzenie, bez polewania woda czy chlodzenia powietrzem.Troche czasu to zajelo nie powiem, ale sie udalo.Biorac pod uwage material i dostepnosc wieloklina na walku nie wyobrazam sobie pilowania go iglakiem, zreszta chyba nie udalo by sie w rekach zrobic dokladnego wieloklina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
...ju¿ nie taki ¶wie¿y
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Paw³owice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesi±ce 1 tydzieñ 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]()
A ja wymy¶li³em sobie, ¿e poprostu odwróci³em zêbatkê tym poszerzeniem bez zêbów do silnika, tak ¿e to poszerzenie nasz³o na niewyrobion± czê¶æ wa³ka - warunek - zêbatka nie mo¿e byæ wyrobiona, najlepiej u¿yæ nowej. Ubytki miêdzy wyrobion± czê¶ci± wa³ka a zêbatk± uzupe³ni³em klinikami z brzeszczota + klej. Od "zewn±trz" wa³ka za³o¿y³em dwa te pier¶cienie zabezpieczaj±ce - w jednym trzeba "zmodyfikowaæ" otwory na ¶ruby. Ciut d³u¿sze ¶ruby, skrêciæ i ...dzida!! Narazie funguje. Po oglêdzinach (po przejechaniu ok. 1000 km) na razie nie by³o oznak ¿e zêbatka jest za bardzo odsuniêta od silnika.
Bez spawania - i zawsze jest mo¿liwa wymiana zêbatki bez u¿ycia szlifierki. Musze znowu tam zagl±dn±æ - jak co¶ bêdzie nie tak - to dam znaæ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: ³ód¼
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
![]() Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
![]()
a czy mog³ by mi ktos przeslac na maila skany tego artykulu ze Swiata motocykli? Daniel__87@tlen.pl
z Góry Wielkie Dzieki!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Vooytas ma komplet dogadajcie siê
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lamer miesi±ca
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesi±c 6 dni 21 min 23 s
|
![]()
Panowie! Zajrza³em dzi¶ do ma³ej zêbatki(19) i co siê okaza³o lata jak ¿yd po pustym sklepie, chocia¿ mam wra¿enie ¿e nie jest z ni± tak znowu ¼le. Rzecz dotyczy RD07. Ta podk³adka z wielowypustem(20) która przykrêcona jest dwoma ¶rubkami(21) do zêbatki siê trochê wyrobi³a i wypu¶ciki w niej s± "wy¶wiecone" od strony zêbatki. Daje to luz pod³u¿ny zêbatki jakie¶ 3mm przez co zêbatka siê trochê "chybocze" na boki w swojej p³aszczy¼nie. Luz poprzeczny jako taki nie wystêpuje. Wielowypust wa³ka zdawczego wygl±da ok, a luz k±towy jest te¿ nieznaczny aczkolwiek ³atwo wyczuwalny.
Nie wiem jak to ma wszystko wygl±daæ poprawnie wiêc proszê Was bardzo o ocenê sytuacji mojej ma³ej zêbatki. Dziêki!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
![]()
Je¶li zêbatka siê chybocze to masz wyrobion± zêbatkê ,albo wa³ek to widaæ po zdjêciu zêbatki. Zabezpieczenie (p³ytka nr 20) tu nie ma wp³ywu na luzy, które s± gro¼ne dla uk³adu przeniesienia napêdu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
W±tek | Autor w±tku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Uszczelniacz wa³ka zdawczego? | Kishon | Silnik, sprzêg³o, skrzynia | 22 | 23.03.2014 22:11 |
wype³nienie owiewki rally by Hans - czyli zimowa walka z nud± | hans | Owiewki, os³ony, szyby, kanapy, zegary i linki | 28 | 01.03.2011 11:22 |
"Naprawa" wa³ka zdawczego - metoda alternatywna 4 :) | iwan | Silnik, sprzêg³o, skrzynia | 37 | 18.05.2010 20:16 |