![]() |
![]()
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,451
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 23 godz 31 min 48 s
|
![]()
Po naciśnięciu przycisku rozrusznika ze stycznika elektromagnesu rozlega się głośniejsze cyknięcie - światła na chwilę przygasają, potem znów świecą mocno ale rozrusznik się zupełnie nie poruszy.... Czyżby to ten stycznik szlag trafił?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Slabe aku
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,451
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 23 godz 31 min 48 s
|
![]()
No mam nadzieję.... chociaż światła, dzwonek - na pełnej ku....e
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Klembów
Posty: 136
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 8 godz 57 min 30 s
|
![]()
Klemy przeczyść zanim aku zmienisz... powinno się polepszyć.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
601493080
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 1,404
Motocykl: XL600
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 8 godz 11 min 58 s
|
![]()
sprawdź poziom elektrolitu w aku! zawsze jak jest mało aku napięcie trzyma ale do rozruchu to już za mała pojemność chociaż światła i klakson dobrze krzyczą
z fona |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Michał
![]() |
![]()
Szynszyll dobrze pisze, żadne szmery bajery tylko mało prądu w akumulatorze/niedokręcone klemy..standard. Jak nie jeździsz więcej niż miesiąc to lepiej odłączaj akumulator.
Rozrusznik (czyli mały silnik elektryczny) potrzebuje znacznie więcej prądu niż jakiś klakson czy światła czy cokolwiek innego, więc to że wszystko inne działa świadczy najczęściej o niskim napięciu akumulatora właśnie. Ostatnio edytowane przez Mhv : 31.10.2014 o 19:22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 268
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 5 godz 8 min 35 s
|
![]()
po pierwsze sprawdż akumulator .ale...
miałem kiedyś właśnie sevena i po włożeniu silnika (po wymianie napinacza i łańcucha alternatora) ja za guzik, a tu "guzik" tylko cykanie stycznika. wiec aku do ładowania. I to samo.+ aku samochodowe. Dalej tyk,cyk. Nowy aku motocyklowy i ch...j. Aż wreszcie usiadłem zrezygnowany na moto nie wiedząc już co myśleć i znowu nacisnąłem martwy guzik i wtedy zagadał. Okazało się , że siedząc na moto odruchowo wcisnąłem klamkę sprzęgła . Kiedy naciskałem sprzęgło kręcił , a bez to cykał . I tak zawsze. I jeździłem... Dziś z perspektywy lat (16) wydaje mi się , że też przy naciskaniu sprzęgła zapalała się również kontrolka nóżki bocznej lub luzu (nie pamietam już bo to dawno było) i teraz wydaje mi się , że przyczyną mogła być dioda która rozdziela układ nózki od luzu i sprzegła. sprawdź czujnik przy sprzęgle ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,451
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 23 godz 31 min 48 s
|
![]()
Ale ja nigdy nie miałem takich objawów rozładowanego aku. Zawsze było to kilka obrotów rozrusznika... coraz wolniej.. coooraaaz wooolniej..... ale nigdy takie pykanie stycznika, pykanie? to całkiem głośne stukanie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Michał
![]() |
![]()
A jak to coraz wolniej=0 to co się działo? Kiedyś się musi rozładować.
Uwierz, to standardowa sprawa i najczęściej oznacza to co wyżej opisane. |
![]() |
![]() |