![]() |
![]()
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
Cześć,
Poczytałem wszystko co tu mamy na temat zawiasów, ale konkretnie o doregulowaniu zawieszenia pod pasażera i bagaż specjalnie nic nie ma. Wyczytałem, że w BMW jest po prostu przycisk i moto samo tak się ustawia. U nas trzeba samemu sobie dopracować ustawienia żeby było OK i tu pytanie jak to cholerstwo doregulować. Na potrzebę dyskusji ustalmy, że robimy to na fabrycznych zawiasach. Jedyne co tu wyczytałem to żeby tylną sprężynę i odbicie (rebound) skręcić na maksa. (Dzięki dla Mada) 1. - Co dała by regulacja dobicia? 2. - Jak dostroić przód? Też sprężynę i odbicie na maksa? W ogóle czy przód przy pasażerze jest dociążany czy wręcz przeciwnie, bo mam takie wrażenie, że koło chce się podnieść do góry. Macie jakieś doświadczenia? Ktoś, coś? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Jak dociazasz to najważniejszym jest zwiększenie napięcia wstępnego, z resztą bym na trasie nie eksperymentował, a jak co to dodac 1-2 kliki na kompresji
Jak przesadzisz z odbiciem, to koło bedzie skakać, a nie wybierać nierówności |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
Piszesz o przodzie, tyle czy wszystkim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
SAGi powinieneś mieć takie jak przy jeździe solo. To w zasadzie tyle
![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
No więc próbowałem przed chwilą doregulować przedni SAG i nawet się udało. I to wcale nie za pomocą miarki, bo po zapracowaniu zawiasem raz pokazuje tak a raz inaczej i jest to spora różnica około 10-15 mm.
Z instrukcji wynika, że zakres regulacji jest od 1 obr. (super miękki) do 15 obr. (super twardy). Nominalnie jest ustawiony na 5 obrotów. Ja dałem na 9 i zrobiłem testy i chyba jest OK. Ale jak regulować odbicie? Ta śrubka kręci się z razem z regulacją SAGa, bo jest w jej środku. Czy to znaczy że kręcąc SAGiem dokręcamy odbicie czy po regulacji SAGa trzeba oddzielnie kręcić odbiciem? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
odbicie jest na dole lagi.
dobicie czyli śrubka w środku jest niezależne od regulacją napięcia wstępnego |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() |
![]() Cytat:
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]() Cytat:
W tym wypadku po asfalcie z pasażerką i szpejem i jeszcze z psem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
ustawienie zegara itd. | machoni | NAT - Warsztat | 13 | 27.07.2018 12:59 |
Zawieszenie-jego ustawienie i regulacja | myku | Rama, zawieszenia, napęd | 12 | 22.05.2017 20:17 |
Ustawienie amora | Leonr2 | Rama, zawieszenia, napęd | 13 | 28.03.2013 09:44 |
moto z UK, ustawienie swiatel | dery | Regularne czynności serwisowe | 11 | 19.09.2008 00:50 |