![]() |
![]()
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Witajcie
Od jakiegoś czasu pilnie obserwuję swoje dziecko. Jeszcze niedawno było zupełnie nieporadne i nawet nie siadało. Teraz siedząc zażera chleb a nawet gazety jak mu wpadną pod rękę a remanent w płytach CD potrafi zrobić szybciej niż dedykowana zmieniarka. Ani chybi robi się dorosły czyli niestety ale się starzeje. Skoro on to i ja... Może nawet ja przede wszystkim a w przekonaniu tym utwierdza mnie fakt, że notorycznie po manewrze zapominam wyłączyć kierunkowskaz. Gdybym wiecznie jeździł sam to byłoby pół biedy ale ilekroć wybieram się za miasto w towarzystwie niestety moi współbracia w motocykliźmie opuściwszy skrzyżowanie czy po włączeniu się do ruchu niestety ale również migaaaają przez następny kilometr alebo i dłużej. Jest fajnie i wesoło bo lubimy pomarańcz i jak coś nam miarowo miga. Wogle miarowe historie są fajne... Ale jak kiedyś ktoś zobaczywszy migający prawy po prostu wyjedzie nam pod koła to skończy się cyrk a Pani Fizyka zrobi resztę. Jako, że jestem leniwy z natury a z upływem lat robię się coraz bardziej leniwy, niestety długo trwało zanim zdecydowałem się 'zebrać w sobie' i pokazać Śfiató o co mie się rozchodzi. Do skonstruowania prostego w budowie jak cep na łożyskach przypominacza włączonego kierunku potrzebujemy: EASY WAY: 1. Syrenka piezoelektryczna /3PLN/; 2. dwa przewody; 3. dioda HARD WAY: j.w. + 3. złączki kablowe. Całość podpinamy jednym przewodem syrenki pod masę i jednym do OBYDWU przewodów prądowych kierunków lewego i prawego /lutowanie lub złączkami - jak kto woli i definiuje 'easy' i 'hard'/. Na jednym z nich montujemy diodę tak, żeby prąd nie płynął nam zawsze przez dwa kierunki /obie strony/. Voila! - jak włączymy migacz, na pewno będziemy pamiętać o tym, żeby go wyłączyć. Bardzo wyraźnie słychać, że nam piszczy. Ja mam ten problem i będę stosował bo niestety ale kiedy jeżdzę sam /a przeważnie tak jest/ nie ma kto trąbić i pukać się w łeb pokazując po raz enty danego dnia że na skutek nadużywania w młodości substancji psychoaktywnych teraz mam rzeszoto zamiast szarej masy odpowiedzialnej za pamięć ![]() Zdrowaś Matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 320
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 16 godz 57 min 27 s
|
![]()
Nie potrzeba dwoch diod? Na oba kierunki? Tak mi sie wydaje....
__________________
Pawel RD04 '92 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 dni 39 min 36 s
|
![]()
Słuchaj musisz zapodać schemat, bo ja w ogóle nie widzę tu zastosowania dla diody.
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 dni 39 min 36 s
|
![]()
Sprawdziłem schemat. Dla czego nie wpiąć buzerka pomiędzy przerywacz, a przełącznik kierunkowskazów. W Haynesie szary kabelek. Powinno obyć się bez Diody.
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
ło. to tak będzie lepiej.
przyznaję bez bicia, że ze mnie jest niezły wynalazca ale na prądzie to ja sie znam jak wilk na gwiazdach ![]() jeszcze nie skończyłem się w tym babrać - jak nie da się żadnej diody to cholera świecą w ten sposób dwie strony. pomysł z przerywaczem może być bardzo dobry - dziękuję. koniec końców - chodzi o to, że ma piszczeć i przypominać. gdzie piszczy to już nie takie ważne. jak kto chce i ma podobny problem jak ja to sobie taki patencik może za parę złociszy sklecić. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
|
![]()
nie wiem nie wiem tylko się zastanawiam czy taka żarówka wam sprawy nie rozwiąże ?http://allegro.pl/zarowka-wstecznego...184924725.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
w sumie to też jest pomysł!!! i to świetny. nie wiem tylko ile watt ma ta żarówka ale napisałem do nich. tylko trzaby mieć dwie czyli 2x12,5 + przesyłka. no ale... wyjście jest uważam eleganckie.
matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 dni 39 min 36 s
|
![]()
A ja bez bicia przyznaję, że pomyliłem schematy.
![]() Przyszedł mi do głowy jeszcze inny patent. Można wpiąć buzerek równolegle do wskaźnika działania kierunkowskazów na kierownicy. Niby takie oczywiste rozwiązanie, ale dopiero niedawno przyszło mi do głowy ![]() Wrzuciłem temat na forum elektroda. Niech chłopaki mi powiedzą, czy to ja jestem taki żłób, czy na tym schemacie na prawdę jest coś nie tak z sygnalizacją działania kierunkowskazów. Co do tych żaróweczek to nie wiem, czy to się nada. One wydają przecież przerywany dźwięk. Jak będą się spisywać przy przerywanym zasilaniu ![]() Pozdrawiam
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Jakoś nie doczytałem ile mają mocy , czy ktoś kto takie ma może to potwierdzić. A może ktoś wymyśli głosowe powiadomienie...... np. wyłącz wreszcie ten kierunkowskaz !!!!!..... ![]() To tak jak ze skrzyniami automatycznymi..... ![]()
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 70
Motocykl: RD04
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 17 godz 30 min 32 s
|
![]() Cytat:
![]() Co do zasady dzialania tej kontrolki to dziala tak ze dostaje + ze strony tego kierunku ktory masz wlaczony a - poprzez zarowki przeciwnej strony. Proste ? ![]() |
|
![]() |
![]() |