|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
28.01.2012, 20:04 | #1 |
Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Rio Świebodzineiro
Posty: 12
Motocykl: R1100GS
Online: 1 dzień 3 godz 23 min 5 s
|
Akumulator a ABS (BMW r1100gs)
Koledzy podpowiedzcie, bo juz nigdzie nie moge znaleźć porządnej pomocy!
jaki kupić akumulator do 11GS? Mam od roku wersje gsa z ABSem, który mi się nie włącza( tzn. czasami włącza, raz na 30 odpaleń) gdzieś się doczytałem ze to wina małego prądu rozruchowego akumulatora po za tym akumulator nadaje się do wymiany. W tym temacie jestem kompletnie zielony(jak i w wielu innych ) dlatego proszę o pomoc. Obecnie założony miałem FIAMM FGH 21803. Oczywiście mógłbym kupić oryginalny akumulator BMW ale nie stać mnie na taki wydatek. Co powiedzie na takie akumulatory? VARTA 519901017 około 330zł, FIAMM YT19-12B około 145zł,FIAMM FT19-12B około 220zł. Nie ukrywam ze ten za 145zł najbardziej mi pasuje:P Najbardziej zależy mi na tym ABSie, druga sprawa to to, że myślę o akumulatorze żelowym. ... więc co wy na to? jakie macie doświadczenia? co polecacie? Pozdrawiam |
28.01.2012, 20:26 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
żelówa do GS ABS ze 250zł.
210A rozruchu uderzenie. Ten fiamm marki nie znam |
28.01.2012, 20:32 | #3 |
Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Rio Świebodzineiro
Posty: 12
Motocykl: R1100GS
Online: 1 dzień 3 godz 23 min 5 s
|
wybacz ale nie rozumiem ;p sadzisz ze żelowy do gsa z absem bedzie kosztował 250zl? GS z absem potrzebuj 210A prądu rozruchowego w aku(CCA to sie chyba nazywa)? I nie znasz marki fiamm i nie mozesz sie wypowiedziec? :P
|
29.01.2012, 22:14 | #4 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Ja mam larssonowe JMT w swoim R1100GS i zazwyczaj ABS odpala się prawidłowo.
Problemy z ABSem to kwestia zbyt dużego spadku napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem. Jest na necie gdzieś dostępny przepis jak przebudować instalację, żeby ABS zaczynał się aktywować dopiero po odpaleniu silnika, co rozwiązuje ten problem. Przy bardzo słabym aku przy próbie odpalenia zdarzało mi się, że nawet zegarek mi się zerował... Obecnie mam inny, trochę śmieszny problem z ABSem - a mianowicie nie mogę go dezaktywować przyciskiem przed odpaleniem. przełącznik działa: po wciśnięciu kontrolki ABSu przestają migać naprzemiennie (świeci się tylko dolna) - tak jak być powinno. Dopiero po odpaleniu komp o tym zapomina i zachowuje się jakbym nie deaktywował ABSu (znów 2 naprzemiennie migają i po ruszeniu aktywuje się). Czasem zadziała to jak powinno (komp nie "zapomni"), ale to rzadkie przypadki. ABS nie jest taki zły w tym przypadku. Na tyle chętnie bym zlikwidował. Z przodu nie przeszkadza, tylko fajnie byłoby móc go czasem wyłączyć. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 30.01.2012 o 00:36 |
30.01.2012, 17:22 | #5 | |
Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Rio Świebodzineiro
Posty: 12
Motocykl: R1100GS
Online: 1 dzień 3 godz 23 min 5 s
|
Cytat:
|
|
30.01.2012, 17:56 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
|
30.01.2012, 18:28 | #7 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
W załączniku. Gdy to analizowałem swego czasu wyszło mi, że chodzi o to, aby nie zasilać kompa ABSu od razu po przekręceniu kluczyka a dopiero po odpaleniu silnika - wtedy prąd z alternatora aktywuje przekaźnik, który zasila ów obwód.
|
01.02.2012, 14:58 | #8 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
__________________
|
01.02.2012, 16:57 | #9 | |
Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Rio Świebodzineiro
Posty: 12
Motocykl: R1100GS
Online: 1 dzień 3 godz 23 min 5 s
|
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Dzieju : 18.02.2013 o 23:00 |
|
01.02.2012, 17:05 | #10 | ||
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Cytat:
Cytat:
U mnie sam problem ewidentnie nasila się w zimniejszych okresach roku - z racji wpływu temperatury na wydajność aku. |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator do AT | Kobra | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 26.02.2018 17:05 |
Akumulator | czosnek | Wszystko dla Afryki | 54 | 29.02.2016 01:42 |
Akumulator do 0 7a | jorge | Układ elektryczny i zapłonowy | 39 | 30.01.2015 11:43 |
[FAQ] Akumulator | podos | Regularne czynności serwisowe | 13 | 05.01.2009 11:31 |