Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.02.2012, 23:55   #1
Kupek


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Opole
Posty: 354
Motocykl: RD07c
Przebieg: ???
Kupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 19 godz 44 min 13 s
Domyślnie Króćce gaźników i jestem w rosterce

Zauważyłem właśnie , że mam już spękaną gumę króćców gaźników. Afryka z 1996 r z Austrii, i właśnie dalej nie wiem jaką mam wersję. Rok niby odpowiedni już dla 07a, ale nie widzę czujnika położenia przepustnicy ( może słabo szukam ). Zdaje mi się że wcześniej było na forum o takich przejściówkach - skóra 07a z zawartością 07. Ale do rzeczy: w jednym króćcu jest zwężka metalowa do średnicy 32mm, a ale w drugim jest otwór 35 mm. Czy tak ma być ? Bo już głupi jestem.
Jakie króćce powinienem kupić coby mieć afryczkę nieskrępowaną ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Kupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.02.2012, 07:52   #2
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

Zobacz jaki masz moduł zapłonowy, jak na jedną wtyczkę to 07A a jak na 4 małe to 07. Zresztą różnicy to nie gra więc kup króćce od forumowych dostawców. Zamienniki Tourmax-a pasują, tylko zachowaj sobie opaski bo w zestawie ich nie ma.
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.02.2012, 13:57   #3
hans
 
hans's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
hans jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
Domyślnie

przerabialem temat: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11377
__________________
Każdy dobry uczynek zostanie ukarany.
Przykładnie.
------------------------------------------------------------------

chroń mnie Boże przed przyjaciółmi,
z wrogami poradzę sobie sam...
------------------------------------------------------
Mój ból głowy, moja skrucha,
Moje kiszki, moja franca,
Moja wreszcie groza ducha,
Gdy Kostucha rwie do tańca!
hans jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2012, 19:59   #4
Kupek


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Opole
Posty: 354
Motocykl: RD07c
Przebieg: ???
Kupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 19 godz 44 min 13 s
Domyślnie

Poszedłem dalej (nie ja w zasadzie - tylko kolega, bo gdybym ja się brał za rozbiórkę to po złożeniu zostałaby mi pewnie połowa śrubek), i już wiem że ta austriacka afryka z '96 to jednak 07 jest. Jeno nie wiem co poprzedni właściciel Austriak chciał osiągnąć mając jeden króciec ze zwężką, a jednocześnie dysze 135 i 138 . Gaźniki są czyste, wsadziłem już króćce oryginały hondowskie, dysze zostawiłem. Sprężanie po regulacji zaworów może bez rewelacji - ale znacznie lepsze niż przy pierwszej próbie - teraz na zimnym mam 9,8 i 10,5. Już nie mogę się doczekać jak to zagra na wiosnę .
Pozdrawiam.

PS. Miał ktoś problemy z odkręceniem tego lewego dekla do regulacji? Bo nam nie udało się go odkręcić.

Ostatnio edytowane przez Kupek : 25.02.2012 o 00:33 Powód: PS nieaktualny, doczytałem na starym forum.
Kupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 11:35   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał nonek Zobacz post
Jeno nie wiem co poprzedni właściciel Austriak chciał osiągnąć mając jeden króciec ze zwężką, a jednocześnie dysze 135 i 138 . Gaźniki są czyste, wsadziłem już króćce oryginały hondowskie, dysze zostawiłem.
Błąd, że zostawiłeś ten rozmiar dysz!!! Są nieprawidłowe do króćców bez zwężki. Zobacz w manual'u jakie dysze powinny siedzieć w tej wersji? Chyba, ze celowo chcesz żeby spalanie było w granicach 7-8L
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 11:55   #6
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

Hmm Panowie a powiedzcie mi tak...miałem kastrata/50KM/zwężone króćce...jak sprawdzić jakie mam dysze? Gdzie to oblookać, bo ja takich mikro regulacji nie lubię Teraz kupiłem pełen przelot króćców i jak już mam gaźniki na warsztacie to łatwiej obcykam sprawę, wymienię żeby na wiosnę popitalać
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 13:58   #7
Kupek


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Opole
Posty: 354
Motocykl: RD07c
Przebieg: ???
Kupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 19 godz 44 min 13 s
Domyślnie

Dysze odkręca się kluczem 7 i śrubokrętem. Napis mam na boku widoczny - MIKUNI no i rozmiar. Dzięki wam za odpowiedzi. Kazmir - pewnie jest jak piszesz, już teraz afryka paliła mi ok 7/100 i więcej. Kolega który zajął się moim moto zastanawia się skąd są takie dysze wsadzone (jeśli nie od XRV) ale z praktyki twierdzi, że niestety raczej przechodzenie na mniejsze dysze może skutkować tym że motor albo nie będzie dobrze chodził na wolnych albo nie będzie się wkręcał...ogólnie będzie źle pracował bo już ułożył się do takich warunków dyszowo-gaźnikowych do jakich przywyknął .
Kupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 15:54   #8
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Gaźnik był projektowany i strojony z fabrycznymi dyszami (np115)
Nie kumam dlaczego miałby źle chodzić na seryjnych nastawach, o ile reszta toru dolotowo-wydechowego jest OK.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 16:17   #9
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał nonek Zobacz post
Dysze odkręca się kluczem 7 i śrubokrętem. Napis mam na boku widoczny - MIKUNI no i rozmiar. Dzięki wam za odpowiedzi. Kazmir - pewnie jest jak piszesz, już teraz afryka paliła mi ok 7/100 i więcej. Kolega który zajął się moim moto zastanawia się skąd są takie dysze wsadzone (jeśli nie od XRV) ale z praktyki twierdzi, że niestety raczej przechodzenie na mniejsze dysze może skutkować tym że motor albo nie będzie dobrze chodził na wolnych albo nie będzie się wkręcał...ogólnie będzie źle pracował bo już ułożył się do takich warunków dyszowo-gaźnikowych do jakich przywyknął .
Oj, albo zmień mechanika, albo się popraw
Przechodzenie na mniejsze dysze przy tym samym przelocie musi skutkować uboższą mieszanką i jakie są konsekwencje takiego zabiegu łatwo się domyśleć. W twoim przypadku chyba tak nie jest........?
Ps. Przywyknąć to można do żony po 20 latach małżeństwa
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 21:43   #10
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,662
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 13 godz 23 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Przywyknąć to można do żony po 20 latach małżeństwa
Albo i to niekoniecznie.
Zaciekawiło mnie to przywykanie do dysz
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
króćce ssące do 07 - od czego pasują? hans Uklad paliwowy i wydechowy 14 07.04.2019 18:53
Króćce xralf Silnik, sprzęgło, skrzynia 2 11.02.2014 12:19
króćce dolotowe do gaźników Mroq Uklad paliwowy i wydechowy 10 04.07.2008 10:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.