Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.08.2008, 10:55   #1
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie Czy zna ktoś serca z allegro?

Witam Was!
Stoje przed dylematem remontu silnika lub kupna używki.
Robiąc kalkulacje w optymistycznej wersji wychodzą mi kwoty w jakich można dostać już używany kpl. silnik. Jest tylko ale.... Jaki stan, nie chce się wrypać w jakąś oliwiare, albo zakatowany wałek zdawczy itd.
Dlatego pytanie czy zna ktoś silniki które pojawiły się na allegro?
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2008, 13:10   #2
wlodar
Dołączył: Sobota, 14 Stycznia 2006
 
wlodar's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2006
Miasto: Gorzkie Pole/k.Poznania
Posty: 361
Motocykl: xl883 Iron
wlodar jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 8 godz 38 min 19 s
Domyślnie

Był taki jeden spod Poznania ale do rd07. gadałem z gościem i mówił że silnik ok wyjęty ze sprzęta nierejestrowalnego o przebiegu ok30-40kkm.
całkiem niezły. było kompletny, tyle że bez gaźników, który poszedł rok temu.
Poszukaj może jeszcze jest...
__________________
HD
wlodar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2008, 15:02   #3
bartol
...już nie taki świeży
 
bartol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
bartol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
Domyślnie

Vooytas - mam ten sam dylemat i dochodzę do wniosku, że jak koszty są porównywalne to chyba lepiej zrobić remont niż kupować. Wymienie talie i wiem co jest grane, a przy zakupie silnika cholera wie co wyskoczy po np. 1000 km. Tyle że jak sie zdecyduje to leci wszysko - uszczelniacze, łańcuszki rozrządu, wałek zdawczy, pierścienie i inne duperele typu uszczelki.
Jedyny problem który mnie męczy to, kto mi to zrobi - PORZĄDNIE ?
bartol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.08.2008, 15:55   #4
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,763
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 51 min 11 s
Domyślnie

Bartol...fabryki nie poprawisz...niestety...lepiej miec rzeczywisty przebieg 50000 niz zero po remoncie...tylko zeby był ten przebieg....
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 00:05   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
Bartol...fabryki nie poprawisz...niestety...lepiej miec rzeczywisty przebieg 50000 niz zero po remoncie...tylko zeby był ten przebieg....
E...... bez przesady Puszek wiele rzeczy można poprawić po fabryce Skorygowanie kanałów dolotowych polerka denka tłoka zaworów prowadnic i wiele innych AT to nie F1
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 08:23   #6
Maciach
Najlepszy mechanik afrykowy na ulicy Leopolda Lisa Kuli w Krakowie;-)
 
Maciach's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuf
Posty: 121
Motocykl: RD07
Galeria: Zdjęcia
Maciach jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 13 godz 44 min 40 s
Domyślnie

Kazmir? a jeździłeś kiedyś japonią po generalnym remoncie?
Pan honda dobrze obmyślał swoje konstrukcje coby ich nie trzeba było poprawiać. wady produkcyjne faktycznie można usuwać...ale chyba raczej nie w japońskich silnikach. i tu zgodze się w 100% z Puszkiem, lepiej wsadzić orginał po50 tyś. niż remontować swój...wiem to z punktu widzenia kolesia co pracuje w serwisie:-) motocykle to nie samochody!!!!!!! jest to zupełnie inna technologia i nie pisze że tego sie nie da remontować bo sie da. ale sens jest składania TYLKO na nowych orginalnych częściach pakowanych w woreczkach z napisem honda.a to już nie lada wydatek. i trzeba jeszcze znaleść mechesa który nie spartoli roboty....i w takim wypadku silnik za 16-18stówek wydaje się dość sensownym rozwiązaniem, jeśli się tylko go dobrze obejrzy. ale to tylko moje skromne zdanie.

i pytanie: co chcesz tym osiągnąć? i jak powiedział ktoś mądry: "AT to nie F1"...tu sie nie walczy o każdego
konia mechanicznego ani czas na okrążenie:-) nie trzeba poprawiać fabryki ;-)

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.04.2013 o 07:35
Maciach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 10:15   #7
newrom
heu ?
 
newrom's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
newrom jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maciach Zobacz post
ale sens jest składania TYLKO na nowych orginalnych częściach pakowanych w woreczkach z napisem honda.a to już nie lada wydatek.
A to ktoś robi remonty na używanych częściach ? Przecie koszt robocizny, uszczelek jest na tyle wysoki że nie opłaca się wsadzać guana do środka.
Problemem jest oczywiście znalezienie mechanika co to dobrze zrobi.
A jak sobie przypomnę przygody kumpla z zakupami silników do CXa to mi się odechciewa używek

pozdr
newrom
__________________
RD07 & DRZ
newrom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.08.2008, 00:45   #8
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maciach Zobacz post
Kazmir? a jeździłeś kiedyś japonią po generalnym remoncie?
Pan honda dobrze obmyślał swoje konstrukcje coby ich nie trzeba było poprawiać.
Jasne i sam go robiłem w XL 600LM Oczywiście tylko części w torebkach z napisem HONDA Silnik chodził jak zegarek zero pocenia (jako ciekawostkę dodam że było taniej remontować - części były z USA dolar był tani)
Jeśli masz silnik na stole to dla czego nie wsadzić trochę serca w to co robisz (a robisz to dla swojej królowej nie teściowej) Zalety remontu to pewność na czym stoisz. Możesz dotrzeć zawory wymienić łożysko które ci się niepodobna itp…Kupując silnik używkę jest prościej i taniej pod jednym warunkiem że to nie mina A nawet jeśli jest w porządku to podczas jazdy myślisz sobie jak tam rozrząd a może sprzęgło coś nie tego….bo nie wiesz co w środku się kręci

Jeśli chodzi o pana Hondę to taki drobiazg jako przykład czemu nie wsadził małego magnesiku w korek spustowy oleju. Wiem o tym że AT to nie ścigacz ale jeśli coś można poprawić to czemu nie popatrz ile radości z tych przeróbek i upiększeń mamy na forum

Ostatnio edytowane przez Kazmir : 08.09.2008 o 23:05
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2008, 14:45   #9
randal 76
 
randal 76's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
randal 76 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
Domyślnie

przy kupowaniu silnika 50% zwracasz uwagę na silnik a 2gie 50% na sprzedającego !!
randal 76 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.