|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
20.08.2012, 14:01 | #1 |
trampkarz emeryt
|
Leo Vince SBK Evo2 i Trampek 650...
Witajcie,
otóż zakupiłem sobie kompletny wydech Leo SBK Evo2 dedykowany do Trampka 700. Mając 650-tkę trzeba było drobnej modyfikacji mocowania i pasuje. Dodatkowo puszka katalizatora została rozcięta i opróżniona, zostały same rurki aby zachować poprawny przepływ spalin. Później zaspawane tak że prawie nie widać śladu modyfikacji. W czym rzecz - kolega wyregulował gaźnik pod ten wydech, nic nie strzela - jest OK. Poza powalającym efektem dźwiękowym jest też inny. Otóż moto dostało duużo lepszego dołu - tak między 2 a 4,5 tys. Natomiast w zakresie 5-7 tys słabiej się wkręca, wolniej, z mniejszą dynamiką. Dodatkowo da się zauważyć jakby twardszą pracę silnika. Wpływa to wszystko na komfort przy wyprzedzaniu. Wczoraj przełożyłem znowu oryginalny komin - nieco słabszy dół, znacznie lepsza góra. No i ciszej. Choć ogólnie dzięki wypruciu katalizatora jest odczuwalnie lepiej niż w całkowicie oryginalnym układzie. W Afrze miałem Leona i efekt był taki że na KAŻDYCH obrotach było tylko lepiej - z db killerem. Tu wynik jest mieszany. Słyszałem że mogłaby pomóc wymiana dysz i filtra na KN aby poprawić górny zakres. Co chcę osiągnąć: - efekt taki jak na leonie z AT, minimalnie lepsze lub takie same osiągi na każdym zakresie obrotów. - brak wzrosu spalania i tak chla 6-6,5 na 100 Czego nie chcę: - modyfikacji gaźników, iglic, dysz... bo to spora kasa a efekt niewiadomy. Z dachowca tygrysa nie zrobimy :-) Ale żeby nie było gorzej. - uszkodzić silnika (czyt. jeździć na zbyt ubogiej mieszance itp) Podsumowując - czy na przebieg krzywej momentu i mocy może mieć wpływ też db-killer? Jakby nie było zmienia on ciśnienie spalin (zwężenie wylotu). Czy warto dalej pokombinować jeszcze z Leo czy założyć oryginał? Afri lepiej jeździła z db-killerem, silnik bardziej miękko pracował. Leona przewaga to na pewno wygląd, dużo wcześniej zaczynająca się moc i te 5 cm wężej stelaże pod kufry. No i ze 3 kilo mniej. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 20.08.2012 o 14:04 |
20.08.2012, 14:16 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
K&N + przelot to pierwszy stopień do dolewania oleju miedzy wymianami
Nikt Ci gwarancji na 100% nie da, ale da się to zestroić samymi gaźnikami Ostatnio edytowane przez rambo : 20.08.2012 o 14:28 |
20.08.2012, 14:56 | #3 |
trampkarz emeryt
|
Rambo, olej i tak już dolewam
Coś się mi widzi że wizyta w Rambo Monster Garaż będzie |
20.08.2012, 22:57 | #4 |
Administrator
|
Garażowe kombinacje sporadycznie dają dobre efekty.
AT nie ma katalizatora i zamontowanie Leona ożywia silnik w całym zakresie obrotów. Z samego dołu opona rysuje ślad nawet na betonie a i do czerwonego pola objeżdża serię. TA 700 ma wydech skonstruowany z katalizatorem czyli wyliczone ciśnienie i prędkość spalin w tłumiku , kombinacje w tak krótkim układzie jak widać szkodzą. Nie wszystkie silniki a zwłaszcza wtryskowe lubią jak im się w rurze grzebie. Dbkiler jedynie spowalnia spotkanie spalin z otoczeniem co daje nieco cichości i zwiększenie ciśnienia ogólnego. Zanim wywaliłeś z rozpędu katakizator należało po prostu założyć leona i porobić testy.
__________________
AT03 |
21.08.2012, 23:13 | #5 |
trampkarz emeryt
|
Dzieju, małe sprostowanie. Wydech mam od 700, i to nie sam tłumik ale kompletny układ - z oryginalną rurą leo eliminującą katalizator i posiadającą mocowanie sondy. W TA700 taki zestaw działa podobnie jak dedykowany leon w AT. Ktoś to policzył, zaprojektował i daje to wymierne efekty.
Ja też nie jestem miłośnikiem garażowych patentów. Mój Trampek to 650 i to co robi tam za katalizator to lekka pomyłka, tym bardziej że ma już swoje lata. Żeby nie było - testowałem Leona z oryginalnym katem - nie było żadnej różnicy do seryjnego, troszkę może głośniej. Wobec tego uznałem że należy opróżnić katalizator (sama puszka z rurkami została aby przepływ był poprawny). Efekt jest taki że na seryjnym kominie jest odczuwalnie żwawszy powyżej 4 tys, wkręca się doskonale, dół bez zmian. Natomiast na Leonie jest tak jak opisałem, znacznie lepszy dół, słabsza góra. Jeśli nie uda się go poprawnie wyregulować aby uzyskać efekt zbliżony do AT - pozostawię seryjny tłumik na którym jest dobrze. Ogólnie operację z opróżnieniem kata (lub raczej środkowego tłumika) oceniam jako najlepsze posunięcie w tym wszystkim. Pozdrawiam zimny |
29.08.2012, 23:28 | #6 |
trampkarz emeryt
|
Sprawa zakończyła się po założeniu db killera (dzięki Rambo!!). Moto chodzi jak należy, ma dół, środek i górę. Efekt jest taki jak w Afryce
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wydech leo vince i inne akcesoryjne. | dj.1 | Uklad paliwowy i wydechowy | 207 | 22.01.2023 14:33 |
Leo Vince z Trampka do BMW | anax | Wszystko dla Afryki | 23 | 21.12.2011 15:45 |