![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,712
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 10 godz 54 min 55 s
|
![]()
Mam upierdliwy problem z elektryka i chcę mieć to raz na zawsze za sobą
![]() W związku z tym, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytanie: W którym miejscu powinna znajdować się wskazówka temperatury przy nagrzanym silniku? Postanowiłem zrobić sondę. Niestety ktoś gdzieś napisał, że 07 wskazuje inaczej niż 03 itp. W związku z tym ankieta nie byłaby miarodajna. Gorąca prośba żebyście pisali jakie wskazania są u was. Jaka Afri, jakie wskazania. Dzięki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 896
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 5 min 52 s
|
![]()
Trudne pytanie dlatego, że nagrzany silnik w trasie pokaże co innego niż nagrzany w korku, na szutrówce przy 40km/h czy podczas walki w piachu. MI w RD04 podczas jazdy na trasie wskazówka jest na godzinie 10 przy temperaturach w okolicach 30st C. Jeżeli Tobie nie przegrzewa sprzętu (co można sprawdzić termometrem na chłodnicach), wentylator działa, a sprzęt szybko łapie tempreature to nie masz się czym przejmować
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,712
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 10 godz 54 min 55 s
|
![]()
W moim przypadku nie chodzi o przegrzanie albo niedogrzanie. Wariuje mi wskaźnik temperatury. Żeby sprawdzić wszystko, muszę wiedzieć jakie wskazania są prawidłowe.
Więcej o moim problemie: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...4&postcount=38 Ale w tym wątku skupmy się na wskazówce bo będzie bajzel. Wiele osób mówi, że wskazówka rusza się tylko minimalnie ponad dolną kreskę. A w większości pojazdów za temperaturę optymalną przyjmuje się środek skali. Jak być powinno nie wiem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
....OLEJ....
![]() Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 45 min 3 s
|
![]() Cytat:
To prawda, wskazowka lezy ledwo ponad dolna kreska. Jako ze troszke mnie to irytowalo -zalozylem Blobowe oslony chlodnic i jest znacznie lepiej. Widac przynajmniej ze wskazowka rusza sie i zostaje ciutke wyzej. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Autobanned.
![]() |
![]()
RD07a. Tesco. 2001 rP. Prawidłowo powinno być:
1. miasto > korki, średnia 40 km/h, ok. 30 "C czerwone stop regularnie: 3/4 wskaźnika (przed włączeniem wiatraka). 2. trasa > przelot ze zwolnieniami,, średnia 90 - 120 km/h,temp.zew. 27 "C: 1/3 wskazania 3. off > piach,las, średnia 20- 40 km/h, temp.zew.26 "C: powyżej 3/4 do włączenia wiatraka (niemal gotowanie). To z moich badań. Termostat był wymieniony w RMG na dobry (testowany) zamiennik. Oryginał - włączenie wiatraka jedynie w dużych korkach i offie. Tak cały czas 1/3 wskazania.
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 185
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 22 godz 21 min 24 s
|
![]() Cytat:
__________________
Afri to zdecydowanie miłość ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
![]() Online: 1 tydzień 9 godz 52 min 57 s
|
![]()
Też myślałem że mi nie dogrzewa - do czasu kiedy musiałem wrócić 10 km przez miasto w godzinach szczytu z urwanym wentylem w przednim kole.
Standardowo jednak wskazówka ledwo nad kreską, chyba że jest +30, to w 1/3 skali, w trasie też. W korkach nie stoję to nie wiem. Zimą trudno zmusić wskaźnik temperatury do czegokolwiek, mimo zasłonięcia chłodnicy oleju. RD04 oczywiście.
__________________
I ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Jak dobrze pamiętam to w około 1/3 w tą niedzielę czyli ponad 30C i średnia przelotowa 120km/h
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Czujnik i wskaźnik temperatury | 7Greg | Układ elektryczny i zapłonowy | 59 | 04.10.2018 10:38 |
Rozpoczęcie Lata On Road komunikat i wskazówki | felkowski | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 7 | 25.06.2013 13:47 |
Jazda z kuframi! Wskazówki, tipps&tricks | Africa | Przygotowania do wyjazdów | 44 | 17.03.2011 13:08 |
wyjęcie wskazówki prędkościomierza | RAFWRO | Układ elektryczny i zapłonowy | 7 | 01.03.2010 21:11 |