Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.09.2008, 13:19   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,057
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 14 min 38 s
Domyślnie wymiana klockow jak skok przez płotki


esz...
kochani wiec pisze co nieco ku przestrodze... jakby ktos sobie planowal wymienic klocki z tyłu tak w 30min-1h...
no wiec zanabylem wszystko co trzeba oprocz bro /byc moze stad te problemy / no i odkrecilem zacisk i przyszlo do demontazu preta/sztyftu/bolca prowadnika (niepotrzebne skreslic) klockow hamulcowych. najpierw zabil mnie ten malutki plasciutki srubełek. wykrecic toto to juz bylo cos. prosba a pozniej i grozba jakos poszlo. potem okazalo sie ze ow sztyft/prowadnik czy jak go tam zakonczony jest imbusem... za skarby nie dal sie ruszyc. jeden imbus poległ złamany a kiedy polawszy to wszystko obficie WD40 zabralem sie do tematu porzadnieszym narzedziem, czyt. gimbus + grzechotka niestety ow gimbus sie przekrecil w gniezdzie i tzw ..uj. po temacie.
teraz w perspektywie zdjecie zacisku i jego kompletny demontaz, podgrzewanie pierdzielenie, stukanie itede. pewnie trza bedzie jakis specklucz dorobic... czesci zamowilem juz u hądy sztyft 35zeta uszczelka przedniego bolca plywajacego 20zeta.
no i tak to godzinka sie stala kilkoma godzinkami ktore na dodatek nie wiem skad mam urwac.
to tak ku przestrodze no i opisowo. zaraza te zaciski mowie wam koledzy...

pozdrawiam
serdecznie
matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 13:33   #2
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Bo to trzeba sposobem.
Wieczorkiem strzykaweczką podać na zaślepkę kilka kropel płynu hamulcowego i pójdzie jak po maśle POD WARUNKIEM, że się ma odpowiednio szeroki wkrętak, a nie wąski pizdryczek który się natychmiast owinie . Jak imbus zaprotestuje to można trochę młotkiem gwint pobudzić i odkręcać UPRZEDNIO UPEWNIAJĄC SIĘ, że klucz wszedł do końca w łeb owego "prowadnika". Jak dalej będzie protestował to nim klucz pęknie - również dać płynu hamulcowego. Lepiej penetruje dziad niż WD40, a do tego nie psuje uszczelek w zacisku tak jak WD40.

A przy składaniu użyć jakiejś miedzi na gwinty coby na przyszłość poszło o wiele łatwiej z odkręcaniem . No i dokręcać z wyczuciem
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 14:34   #3
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

dobre narzędzia to podstawa i kropla nafty na noc, też penetruje
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 14:46   #4
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Ano
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 16:14   #5
firefighter80
Dołączył: 5.3.2006
 
firefighter80's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Ostrołęka
Posty: 133
Motocykl: RD07a
firefighter80 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 44 min 39 s
Domyślnie

się zgadza
do tej dziadowskiej zaślepki koniecznie dobry śrubokręt, najlepiej taki na grzechotce, taki do którego można użyć dużej siły docisku. Jeśli nie można odkręcić, dobrze jest wymontować cały zacisk, i spróbować ponownie po wkręceniu go w imadło.
A przy montażu: loctite na gwint szpilki, pasta miedziowa na w/w dziadowską zaślepkę, o ile szpilkę dokręcamy mocno, aczkolwiek z wyczuciem, to zaślepkę tylko tylko, i przy następnym demontażu nie ma problemu
Każdy chyba to przerabiał;/
Dobre narzędzia przeważnie załatwiaja sprawę
__________________
N 53o03.728 E 021o36.273

Ostatnio edytowane przez firefighter80 : 01.09.2008 o 16:17
firefighter80 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 16:54   #6
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,057
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 14 min 38 s
Domyślnie

no fakt ze penetrowac to trza bylo zanim sie tam zabralem z sila lamionco klucze. zdecydowanie tą nową szpilke to nasmaruje na zas.
przy okazji: jaki polecacie smar do tych plywajacych bolcow w zacisku? molibdenowy temp odporny moze byc? do tloczkow uzywam jakiegos smarowidla silikonowego dedykowanego temuż wlasnie.
pozdrawiam
matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2008, 12:23   #7
AdaM72
 
AdaM72's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: gdzie?
Posty: 131
Motocykl: ?? tak, to niewykluczone ale dokładnie to nie pamiętam
Przebieg: tak
Galeria: Zdjęcia
AdaM72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 6 godz 1 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
przy okazji: jaki polecacie smar do tych plywajacych bolcow w zacisku? molibdenowy temp odporny moze byc?
Nie może, bo na półce masz pastę srebrną i pastę MP3 - do wyboru. Zamiast forum straszyć kolegi byś zapytał . Ale jak mi wychlapiesz to copa f tupę. A poza tym dysponuję ogromną ilością pasty miedzianej własnej produkcji. Będzie okazja sprawdzić czy działa (ściślej to jest zawiesina stopu Cu/Pb 90/10 w oleju jaki sobie wybierzesz w wersji testowej jest silikonowy H)
__________________
#8 W podpisach nie warto pisać byle czego. Tylko same mądrości.
#5 A jak się komu nudzi to niech sobie coś w Świątyni poczyta.
AdaM72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2008, 22:40   #8
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,057
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 14 min 38 s
Domyślnie

o wielki Jadamie
wyglada na to ze najwiekszym problemem bedzie wykrecenie tej szpilki... potem to juz pasta miedzianna po calosci i... dzida
do niedzieli zatem
pozdrawiam
matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 16:56   #9
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Smarowidło sylikonowe mi się zsiadło z czasem. Smaru nie ładuję tam z założenia. Ostatnio dałem na płyn hamulcowy i jest OK. No i ta świadomość, ze chemia się z chemią nie gryzie bo wszędzie ten sam płyn hamulcowy... bezcenna .
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2008, 17:13   #10
7Greg
 
7Greg's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
7Greg will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 17 godz 14 s
Domyślnie

Polecam wymianę śrubokrętowej zaślepki na imbusową, tudzież po warszawsku, na ampulową
7Greg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zestawienie klocków do Afryki ramires Hamulce, kola, opony 93 18.01.2019 21:38
Tarcie przednich klocków mihoo Hamulce, kola, opony 26 22.10.2013 11:37
Wymiana klocków XL600V Polaszkino Hamulce, kola, opony 3 25.08.2012 00:21
Wymiana klocków hamulcowych 7Greg Regularne czynności serwisowe 54 21.01.2012 11:47
Tarcie przednich klocków o tarczę cwajdek Hamulce, kola, opony 9 25.08.2008 21:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.