|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
23.09.2012, 11:34 | #1 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 35 min 38 s
|
Powrót Sokoła
Powroty stają się modne z tym, że tym razem chyba wyjdzie to lepiej niż z Junakiem (Oby).
Od 1m40sek zaczynają się konkrety. http://www.tvbiznes.pl/projekt-noweg...klip.html#play Zastanawiają mnie tylko te modele 1800 i 1300 a nie 1000 i 600 Ostatnio edytowane przez czosnek : 23.09.2012 o 11:37 |
23.09.2012, 12:16 | #2 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok
Posty: 174
Motocykl: RD07a
Przebieg: 91000
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 9 min 11 s
|
No tak 150 -200 tyś PLN niech się pocałują w cztery litery
|
23.09.2012, 12:30 | #3 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 35 min 38 s
|
Cena kosmiczna ale może dzięki temu marka nie zostanie zeszmacona tandetą.
Tak czy inaczej długiej kariery temu przedsięwzięciu nie wróżę. Mimo wszystko życzę powodzenia. |
23.09.2012, 13:17 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: gdzie?
Posty: 131
Motocykl: ?? tak, to niewykluczone ale dokładnie to nie pamiętam
Przebieg: tak
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 6 godz 1 min 21 s
|
Ja mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony chciałbym, żeby w Polsce budowano polski motocykl. A z drugiej - nie cierpię (technicznej) ignorancji i mentalnej zaściankowości. "Motocykl dla ludzi którzy mają już kilka i chcieliby mieć jeszcze jeden". Motocykle to nie są do cholery znaczki pocztowe. Po drugie: cena. "Za co?" ja się pytam. Jeżeli wizualizacja przedstawiona w audycji odpowiada rzeczywistości, to znaczy, że ktoś chce budować dolnozaworowy silnik o pojemności bez mała dwóch litrów. Brawo. Możemy liczyć, że i ten motocykl będzie "zapraszany na wystawy z Harleyami i Indianami" (tak powiedział ten pan w audycji) ale w charakterze kuriozum. A jeżeli chodzi o wskrzeszanie dawnych marek to podoba mi się jak postąpili Niemcy w przypadku marek Horex i Neander. Dawne legendy mają szansę znów być legendami. Pierwszy z uwagi na zastosowanie do napędu silnika VR6
A Neander z uwagi na cały szereg nowatorskich rozwiązań. Tak było w 1928: A teraz... Turbodiesel w napędzie, nowatorskie zawieszenie etc. etc.: W przypadku obu tych motocykli wysoka cena jest uzasadniona wysokiej próby rozwiązaniami technicznymi, materiałami i przede wszystkim ogromnym ładunkiem pięknej myśli inżynierskiej. A u nas? Lala łowicka k... m... Postępując tak jak zrobiono to z Junakiem czy z teraz z Sokołem dowodzimy, że niczego sensownego w zakresie techniki nie jesteśmy w stanie wymyślić. Więcej - w gruncie rzeczy zaprzepaszczamy tradycję i legendę marki zapominając, że dawny Sokół 600RT był motocyklem całkiem nieźle wpisującym się w swoją epokę, odznaczającym się sporą celowością konstrukcji i wysoką niezawodnością. Dowodem na to były sukcesy w kilku rajdach, zdobycie Kasproweogo Wierchu i parę innych ciekawych wyczynów. Ciekaw jestem czego będzie można dokonać na "reaktywowanym Sokole". Poderwać panienkę na dyskotece? A co się tyczy Indiana, którego pan z czerwonym krawatem parę razy wspomninał, to zastanawiam się, czy on wie, że Indian to nie tylko model Big Chief ale również cudo, które jest dowodem na to, że w szopie mogą powstawać rzeczy znacznie ciekawsze niż w głowie pana z czerwonym krawatem: (Dla ścisłości: na pierwszym zdjęciu jest filmowa replika). Dlaczego do jasnej ciasnej nie możemy doczekać się reaktywacji choćby na kształt brytyjskiej marki marki Royal Enfield? Dlaczego po raz kolejni do głosu dopuszczani są majętni ignoranci doszukujący się legendy nie tam gdzie trzeba. Do kitu z taką reaktywacją. Jeżeli jakiemuś przedsięwzięciu kiedyś kibicowałem to był to Honker. Ale skończyło się jak zwykle.
__________________
#8 W podpisach nie warto pisać byle czego. Tylko same mądrości. #5 A jak się komu nudzi to niech sobie coś w Świątyni poczyta. Ostatnio edytowane przez AdaM72 : 23.09.2012 o 13:34 |
23.09.2012, 13:45 | #5 |
Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Z Nawsi
Posty: 41
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 48tmil
Online: 3 tygodni 6 dni 11 godz 40 min 53 s
|
Neander...
Cztery teleskopy z przodu to chyba od Junaka ? http://www.mmt.com.pl/st/uslugi_junak-sahara_wozek.php
|
23.09.2012, 13:59 | #6 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: gdzie?
Posty: 131
Motocykl: ?? tak, to niewykluczone ale dokładnie to nie pamiętam
Przebieg: tak
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 6 godz 1 min 21 s
|
__________________
#8 W podpisach nie warto pisać byle czego. Tylko same mądrości. #5 A jak się komu nudzi to niech sobie coś w Świątyni poczyta. |
23.09.2012, 12:50 | #7 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok
Posty: 174
Motocykl: RD07a
Przebieg: 91000
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 9 min 11 s
|
Motocykl taki jak proponują, czyli o prostej konstrukcji z kilkoma udogodnieniami praktycznymi typu hamulce, o pięknym brzmieniu i wyglądzie można wyprodukować i sprzedać z dużym zyskiem za np. ok 50tys PLN. Wtedy moglibyśmy się cieszyć wszyscy "sokołem" a nie tylko wybrani snobistyczni kolekcjonerzy.
|
23.09.2012, 14:40 | #8 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Białystok
Posty: 174
Motocykl: RD07a
Przebieg: 91000
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 9 min 11 s
|
AdaM72 zgadzam się w 100%
|
23.09.2012, 19:33 | #9 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
|
...używanie takich marek jak Junak, czy Sokół powinno być dla tych nowszych paździerzy zakazane... zawsze jak widzę gdzieś nowego junaka to smutek mnie ogarnia... ehhh...
|
23.09.2012, 19:48 | #10 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Tej spółce kapitałowej, pewnie bardziej zależy na promocji swojej działalności niż zabawa w sentymenty. Motocykl Sokół będzie takim trochę modnym gadżetem, oferowanym jako jeden z produktów. Prawdopodobni budowę zlecą dla jakiejś wytwórni customów. Zrobić ramę to nie problem, wsadzić gotowy silnik S&S to też nie sztuka, koła i osprzęt też kupuje się gotowe i się montuje. W taki biznes pewnie nie trzeba inwestować co w w fabrykę budująca motocykle od podstaw gdzie trzeba skonstruować nowy silnik, przeprowadzić kosztowne badania i próby... to oczywiste, że nikomu się to nie opyla. Tak więc motocykl będzie tylko dodatkiem, do działalności spółki dla ekscentrycznych i nadzianych klientów. Po raz kolejny legenda została sprzedana ... no cóż takie są prawa rynku.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Powrót z Mongolii & Syberii | kajman | Przygotowania do wyjazdów | 0 | 18.06.2013 11:48 |
Powrót na kołach z UK zakupionym tam moto | Przemol | Kwestie różne, ale podróżne. | 5 | 30.06.2011 11:57 |
Powrót do formy | lena | Lejdis | 68 | 05.12.2010 21:06 |
Filtry gąbkowe dla Xrv750 -powrót tematu | Franz | Wszystko dla Afryki | 131 | 22.06.2010 22:50 |