|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
11.10.2012, 22:05 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Miejska legenda - wałek zdawczy
A więc pokuszę się o pewne stwierdzenie: wałek w Afryce wcale nie jest taki delikatny i wrażliwy, aczkolwiek nie jest też szczytem możliwości pana Hądy.
Swoją 04 zrobiłem już 60tkm, kupiłem ją w kwietniu 2009r. Ten kto mnie zna wie, że nie jeżdżę jak emeryt, od błota czy piachu nie stronię i zjechać poza czarne lubię. Tak wyglądał mój wałek przy przebiegu x55tkm (02.2010): SNC00050.jpg A tak wygląda teraz y10tkm (06.2013): zębatka.jpg Jest minimalnie bardziej ruszony, po 55tkm. Zębatki przednie zmieniam co ok. 10tkm. Jak narazie przerobiłem: 1x ori, 1x esjot, 3-4x JT plus 2 zabezpieczenia zębatek. Wałek od jakiegoś czasu, przy wymianach zębatek, smaruję smarem XADO http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...TA4Mw==&t=xado albo miedzianym. W takim tempie zrobię spokojnie jeszcze 100tkm, jak nie lepiej. Jak ktoś ma podobne fotki porównawcze, to się nie krępujcie. Ciekawe jak to u innych wygląda...
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 Ostatnio edytowane przez majki : 01.07.2013 o 11:37 |
11.10.2012, 22:09 | #2 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Tylko z tego co ja kojarze to luz nie powiększa się liniowo tylko jest to coraz większy wzrost tego luzu
|
11.10.2012, 22:13 | #3 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Ja w Rd07 po 100tkm nie mam w ogóle zużycia, tzn tak jak kupiłem tak mam teraz, zębatki zmieniam jak mi się przypomni, łańcucha zazwyczaj nie smaruję, zabezpieczenie mam jedno od kupna, a poprzedni właściciel nie wiem czy wymieniał to zabezpieczenie
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
12.10.2012, 22:31 | #4 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kraków
Posty: 140
Motocykl: AT+TA
Online: 1 tydzień 41 min 5 s
|
Jak to jest z tym napędem, bo z tego co czytam są dwie szkoły. Jedna zaleca częste zmiany samej zdawczej. Natomiast druga szkoła mówi, że jak już zmieniamy to cały zestaw.
|
12.10.2012, 23:10 | #5 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
cały zestaw co 10-15 kkm? Na tyle starcza zdawczej...
U mnie idą 3-4 zdawcze na cały zestaw. |
13.10.2012, 13:13 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Mój wałek przy 170kkm też ma się bardzo dobrze.
Zdawcza co 10/12 kkm. Przerobiłem JT PBR SunStar i hondowską i po podobnym przebiegu i eksploatacji wyglądają wszyskie podobnie, hondowska "najcichsza" ale tez dwa razy droższa od reszty |
13.10.2012, 15:22 | #7 |
Jak kółka to tylko dwa , a jak chcesz cztery - kup dwa motory :-)
Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Lancaster UK
Posty: 756
Motocykl: 2x RD07A CRF1100 Adventure Sport
Przebieg: 90 tys
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 15 godz 48 min 21 s
|
A tak sobie myślę że wszystko zalezy od tego jak kto dba i uzytkuje
|
13.10.2012, 16:22 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
ano nie, bo jak "dbać" inaczej o wałek niż opisujemy..?
Zdejmować co tydzień zdawczą i ładować tam tubke smaru miedziowego..? |
14.10.2012, 01:05 | #9 |
Jak kółka to tylko dwa , a jak chcesz cztery - kup dwa motory :-)
Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Lancaster UK
Posty: 756
Motocykl: 2x RD07A CRF1100 Adventure Sport
Przebieg: 90 tys
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 15 godz 48 min 21 s
|
Rambo chodziło mnie o wymianę zdawczej. Kupiłem AT od kolegi ( nic nie wiedząc o furiach afrykańskich). Zaglądam na wałek a tam... no cóż trza wymienić. Wałek wskazuje na przebieg co najmniej 150tyskm. Więc pytam gościa co i jak , generalnie zajeżdzał cały zestaw ( łańcuch - zębatki ) i dopiero wymiana, co doprowadziło wałek do wykończenia. Dbamy , zaglądamy to jeżdzimy , a jak nie to się zdziwyc można..... ot co.
|
14.10.2012, 01:51 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Z praktyki wychodzi na to że częstsza wymiana zdawczej "robi dobrze" wałkowi i na pewno jest tańsza niż wymiana rzeczonego
|
Tags |
wałek , zadwczy |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 08:46 |
Wiek opony - legenda miejska | hubert | Hamulce, kola, opony | 50 | 18.01.2014 18:10 |