|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
28.09.2008, 15:27 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
jak to dobrze zrobić?(długa wyprawa)rady techniczne.
moi mili potrzebuję wszystkich dobrych rad gdzie zajrzeć na co zwrócić szczególną uwagę w co się wyposarzyć?,co ze soba zabrać na dość długa wyprawę mam zamiar z moją piękniejsza połową wybrać się na sycylię(w kiewtniu 2009) i nie chcę aby Afri sprawiała nam większe problemy.mam RD04 Z 91r. wbrew pozorą zadbana nie katowana ma sporo na budziku bo 140tys.nowe sprzęgło koleżanki i koledzy czekam na rady.Głównie chodzi mi o rady dotyczące moto bo co do wypraw to jesteśmy zaprawieni w boju parę lat jeździłem ciężarówką po europie.piszę tak wcześnie bo zima i można na spokojnie coś pogrzebać.ps.zawsze dobrze posłuchać kogoś bardziej doświadczonego.
|
28.09.2008, 18:06 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Fatalnie się to czyta. Popraw proszę. Jakieś przecinki, wielkie litery po kropce. Łatwiej się skupić i cokolwiek zrozumieć.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
28.09.2008, 20:37 | #3 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
|
29.09.2008, 09:41 | #4 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
|
|
28.09.2008, 20:51 | #5 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Jawor
Posty: 37
Motocykl: TA PD6/TDM 900/K750
Online: 23 godz 21 min 20 s
|
moi mili potrzebuję wszystkich dobrych rad gdzie zajrzec na co zwrocic szczegolna uwage w co się wyposarzyc?,co ze soba zabrac na dosc dluga wyprawe mam zamiar z moja piekniejsza połowa wybrac się na sycylie(w kiewtniu 2009) i nie chce aby Afri sprawiala nam wieksze problemy.mam RD04 Z 91r. wbrew przebiegowi zadbana nie katowana ma sporo na budziku bo 140tys.nowe sprzeglo kolezanki i koledzy czekam na rady.Glownie chodzi mi o rady dotyczace moto bo co do wypraw to jestesmy zaprawieni w boju pare lat jezdzilem ciezarowka po europie.pisze tak wczesnie bo zima i mozna na spokojnie cos pogrzebac.ps.zawsze dobrze posluchac kogos bardziej doswiadczonego.wyciolem polskie znaki lepiej?
|
28.09.2008, 21:11 | #6 |
RENIA
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
|
Najlepiej: zapasowa pompa i regulator napięcia. Dętki, łzki do opon jakiś miernik elektronów. W sumie wez jeszcze olej na dolewki. Wiecej Z NIEZBĘDNYCH rzeczy raczej w długą trase nie potrzebujesz. A tak poza tym to takie duperele eksploatacyjne które mogą Ci się skonczyc na trasie. No i dobrze wyposażona apteczka. NIech ktoś jeszcze cos dopisze
__________________
Rain chaser |
28.09.2008, 21:19 | #7 |
Czeladnik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 449
Motocykl: RD04 HRC
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 8 godz 42 min 16 s
|
Ja bym polecił listę Mistrza Podosa.
|
28.09.2008, 21:24 | #8 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
A ja kumam sens wypowiedzi. Sam lubię zapodawać długie zdania. Kolega Chomik wali w stronę czarnego lądu, to rozumiem że to teraz ty wieczny przejąłeś jego stanowisko "Głównego przecinko-gramatyka forum".
Co do twojego pytania to myślę że najlepszym sposobem na podpowiedź co jak i gdzie jest przeczytanie pewnej ilości postów , kolegów co już trochę dupska odparzyli na motorkach i to nie tylko Afrykach. Na początek zaczął bym od sławetnej już poniekąd "listy Podoska" - czyli co zabrać by twój motor ważył jak twoja ciężarówka. A tak poważnie to warto przyjrzeć się jej skrupulatnie i wykreślić pewne punkty w zależności od celu wyprawy. Warto tez sięgnąć do starszych postów z wypraw, przeczytać je na zasadzie całkiem miłej lektury ale zwracając szczególną uwagę na to co sie komu zepsuło po drodze , jakie dokumenty na granicach i w takcie przejazdów przez kraje musisz mieć, jak zachowują się lokersi w stosunku do przyjezdnych, ceny hotelów, campingów i czy jest możliwość "na dziko". Co do wypraw bardziej egzotycznych (np. afryka, syberia), to sprawa zaczyna sie tu koplikować bo tam juz więkasz dzicz a organizacja i logistyka przd wyjazdem potrafi zniechęcić. Przeczytaj posty dotyczące na temat obecnie wyruszającej wyprawy do afryki - duzo info na temat szczepień, wiz itp. oraz na strone wyprawy http://www.motopodroze.pl/. Stron tego typu jest kilka wiec jest gdzie sie uczyć. Wejdź rownież na forum typowo poswieconemu podrużom na moto http://www.advrider.pl/index.php?sid...f45a1b322be4ed. |
28.09.2008, 23:28 | #9 |
RENIA
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
|
Faktycznie można sie zapakowac jak Podos ale można też zrobic to jak Magnus&Justyna i Ltd454 jadąc do Azji. Rzeczy niezbedne i tyle.
__________________
Rain chaser |
29.09.2008, 10:52 | #10 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,670
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 26 min 49 s
|
Cytat:
Lista Podosa nalezy traktowac jako zbior rzeczy o ktorych warto pomyslec przed wyjazdem, zastanowic sie w ile motorkow dokad i na jak dlugo jedziemy i dokonac wyboru. Zapewniam kolego ze jak sie wybieramy we dwoch na weekend na Slowacje to tego wszystkiego nie targamy. Ale na takim wyjezdzie do Azji glupie lozysko moze spieprzyc urlop kilku innym osobom. Troche juz sie afrykami najezdzilem, ale nigdy na zadnym wyjezdzie nie byl mi potrzebny regler, pompa, bezpieczniki, lozyska, zarowki, szprychy, zakuwki do lancucha, zebatki, linki, smary, wentyle, drut, zapasowa klamka sprzegla i hamulca, linka do holowania i inne pierdoly. Czy to znaczy ze na kolejny wyjazd mam tego nie brac? A co do meritum: Sycylia jest we Wloszech. Wez se chlopie sprawdz przed wyjazdem instalacje elektryczna, zawory i zrob regulacje sprzeta. Wez kilka adresow i telefonow z wloskich forow Afryki i naucz sie ciut jezykow. To sie przyda tak czy owak. Nie potrzebujesz nic wiecej. Wlochy sa najbardziej zmotoryzowanym krajem w Europie. Maja tam wszystko. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Lekkie enduro na długą podróż | Tofel | Lejdis | 98 | 11.10.2017 12:47 |
Jaki olej do singla na długą wyprawę? | Lupus | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 05.10.2017 23:46 |
Rady i porady CB 400 FOUR | calgon | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 05.07.2013 00:03 |
Coś na deszcz czyli mała, długa podroż z Krakowa nad morze | Dunia | Kwestie różne, ale podróżne. | 12 | 15.05.2013 07:19 |