![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Ponownie Kotlina Kłodzka :D
Posty: 450
Motocykl: RD07 mit VW parts :D
![]() Online: 2 tygodni 4 dni 15 godz 9 min 23 s
|
![]()
Pomysł jest taki:
Aktualnie mam tył 46 zębów bo myślałem o terenie i tam raczej jeżdżę. Na ten sezon zapowiada się długa trasa tylko po asfalcie - około 7000 km. Jeśli zmieniłbym tylną na 36 zębów to teoretycznie te same prędkości osiągałbym na mniejszych obrotach. Chodzi o ekonomię długich przelotów po autobanach. Pytanie: 1. Ile mogę zyskać (prędkość do obrotów) przed i po wymianie? 2. Jak to zniesie reszta napędu?
__________________
Ale dlaczego Honda?... Bo VW nie robi motocykli... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Można założyć 44.
Spalanie się nie zmniejszy, bedziesz miał 200 obrotów mniej, gorzej się wyprzedza ale ma to ręce i nogi 36 to skracanie łańcucha i niszczenie silnika |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Ponownie Kotlina Kłodzka :D
Posty: 450
Motocykl: RD07 mit VW parts :D
![]() Online: 2 tygodni 4 dni 15 godz 9 min 23 s
|
![]()
2 zęby robią aż tak dużą różnicę?
__________________
Ale dlaczego Honda?... Bo VW nie robi motocykli... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 540
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 10 godz 1 min 10 s
|
![]()
Trochę nie na temat ponieważ dotyczy innego motocykla ale...
Kilkanaście lat wstecz kiedy wymieniałem napęd w GSX600F, w aso! sprzedali mi zębatkę zdawczą o JEDEN ząb większą niż być powinno. Efekt był taki, że przy prędkości 100km/h silnik kręcił o 500 obrotów mniej, (5tys a wcześniej 5,5tys) na ostatnim biegu silnik nie wkręcał się na obroty mocy maksymalnej, dynamika z pasażerem dużo gorsza a spalanie mało, że nie spadło to wzrosło w wyniku częstszej jazdy na niższych biegach i redukcji. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]()
Hej, miałem 36 i założyłem na próbę w zeszłym roku - na piątym biegu dało się jedynie utrzymywać prędkość
![]() W tym roku będę znów zmieniał i testował, tym razem na 43.
__________________
RideNow! Ostatnio edytowane przez bliźniak : 03.03.2013 o 10:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Centralny Jarek
![]() Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 2,215
Motocykl: RD07, RD07a, RD07a, LC8, LC4, DRZ, K100, XL600LM
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 19 godz 4 min 11 s
|
![]()
Poprzedni sezon przejeździłem na 46z. Niby 1z, a w terenie odczuwa się różnicę, niestety na trasie też. W trasie denerwują większe obroty.
Nie odchodził bym od oryginału (45z) więcej niż 2z. Afryka to nie ścigacz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Ja sądzę że w takich kombinacjach ogromne znaczenie ma czy jeździmy solo czy z pasażerką i załadowanymi kuframi. Ja miałem i mam oryginał - do jazdy z pełnym załadunkiem w trasę nie założyłbym mniejszej. Afri i tak nie ma wielkiego nadmiaru mocy przy wyprzedzaniu
![]() Solo to 44z wydają się akurat na asfaltowe przeloty. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: OOL-OPOLSKIE
Posty: 375
Motocykl: RD07
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 5 godz 9 min 3 s
|
![]()
Nie wiem czy mój pomysł wart jest naśladowania bo żaden ze mnie mechanik, ale u mnie od lat sprawdzał się w KLR-ce a teraz w Afri -bez skutków ubocznych (przynajmniej do tej pory takich nie zauważyłem).
W odniesieniu do standardu, stosuję zębatkę przednią większą o 1 ząb, -w Afri 17 zamiast 16. Dodam, że Africzki też nie traktuję łagodnie i przy samotnej jeździe często jest kręcona do oporu. Spalanie 7,5 - 8,3/100km, -przed zamianą zawsze było o jakieś 0,5l więcej. ![]() Ale np. przy ubiegłorocznym objeździe Ukrainy / Rumunii, w towarzystwie kolegi który nie przekraczał tempa 100 -120 km/h, na przejechane ok. 4500km, wszystkie tankowania wychodziły mi podobnie 5,4 - 5,8 l/100km ![]() ![]() ![]() ![]() Ps. Rambo, a w jaki sposób zamiana zębatki wpływa niekorzystnie na silnik, z mechaniki jestem totalnym laikiem i może nieświadomie za bardzo go krzywdzę ![]() ![]() ![]()
__________________
-szerokości, przyczepności i powodzonka!... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Jakiś żółty inżynier obliczył obciążenia dla tego silnika i jazda cały czas na dwójce 100kmh przy 8500 RPM czy na piątce 100kmh przy 3000 RPM nie jest czymś przedłużającym życie silnikowi.
Jakaś prędkość obrotowa musi być dla silnika V2 bez koła zamachowego dla danego obciążenia Jeden ząb na zdawczej więcej odpowiada trzem zębom na napędowej mniej. Też taką konfiguracje testowałem przez chwilę, i na solo można tak sobie jeżdzić, ale pod obciążeniem bambetlami i pasażerem ruszanie przypomina ruszanie z dwójki i czasy na pół sprzęgle wyraźnie się przedłużają. Wróciłem do oryginału a teraz jeżdżę na 16x47 dla odmiany ![]() Tyle ode mnie ![]() 44 ok ale zysk minimalny, słabiej się wyprzedza, i pomimo mizernych 150~200 obrotów mniej jakoś tak mniej wyje silnik przy 140kmh np Ostatnio edytowane przez rambo : 03.03.2013 o 12:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wymiana tylnej opony .. | yarecky2000 | Hamulce, kola, opony | 19 | 07.10.2011 23:58 |
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) | majo | Hamulce, kola, opony | 2 | 10.02.2009 23:06 |