Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.05.2013, 00:03   #1
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
Domyślnie Kłopot z prądami - regler, przerywacz kierunków czy też coś innego ??

Witam

No i dzisiaj znowu mnie dopadło

Objawy (włączone obie lampy przednie)

- ładowanie na wolnych 13,4V - 13,8V czasem skacze powyżej 14V
- przy obrotach ok 4k prąd ok 14,5V
- przy uruchomieniu stopu lub kierunku skacze powyżej 15V , uruchamia się alarm voltomierza

Co zrobiłem do tej pory

wszystkie poniżej wymienione połączenia wyczyszczone, nigdzie nie było wielkiego syfu, kostki i połączenia w dobrym stanie, konektory suche i czyste, nic nie stopione itp, napsikane kontaktem:
- wszystkie kostki pod czachą [ na listwie pod zegarami, przekaźnik pompy, przekaźnik rozrusznika, przerywacz kierunków - (pstryczek elektryczek nieoryginalny), kiść połączeń w dużej koszulce ]
- kostki od świateł przednich
- przekaźnik rozrusznika
- hermetyczna kostka od reglera
- kiść połączeń w dużej koszulce pod kanapą, nad filtrem powietrza

Rozebrałem też w drobny mak przełącznik od świateł, kierunków i klaksonu. Wszystko już jest czyściutkie jak pupcia niemowlaka, nasmarowane i działa malyna. Już nie uruchamiają się kierunki z opóźnieniem

Trochę mi brakuje pomysłów na wykrycie przyczyny tego Zonka.
Czy to nadchodzi śmierć reglera ?
Ze względu na to, że napięcie skacze nie tylko przy kierunkach, ale też po uruchomieniu stopu, nie wygląda mi to na przerywacz.

Brak gdzieś masy ? Przytarty przewód

Poradźcie coś, bo nie chcę leciwej Królowej przysmażyć prundem lub jej spalić ...

Ostatnio edytowane przez slafo : 09.05.2013 o 00:28
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 08:51   #2
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Moim skromnym zdaniem, gdyby to był regler, to miałbyś grubo powyżej 15V. lub brak ładowania przy obciążeniu choćby światłami. Pewnie jak włączysz długie lub inne dodatkowe odbiorniki, to efekt masz podobny (pow 15 do 15,5, czasem 15,8)
Napięcie ładowania skacze też w górę, tuż po wyłączeniu większych odbiorników?

Stawiam na kiepski, zasiarczony akumulator, który w tym momencie jest już kiepskim odbiornikiem.
Miałem identyczne objawy - po wymianie aku, napięcie ładowania wróciło do normy, niezależnie od obciążenia.

Sprawdź jeszcze główną masę - drugi koniec ujemnego przewodu od aku.
R.


Cytat:
Napisał slafo Zobacz post
Witam

No i dzisiaj znowu mnie dopadło

Objawy (włączone obie lampy przednie)

- ładowanie na wolnych 13,4V - 13,8V czasem skacze powyżej 14V
- przy obrotach ok 4k prąd ok 14,5V
- przy uruchomieniu stopu lub kierunku skacze powyżej 15V , uruchamia się alarm voltomierza

Co zrobiłem do tej pory

wszystkie poniżej wymienione połączenia wyczyszczone, nigdzie nie było wielkiego syfu, kostki i połączenia w dobrym stanie, konektory suche i czyste, nic nie stopione itp, napsikane kontaktem:
- wszystkie kostki pod czachą [ na listwie pod zegarami, przekaźnik pompy, przekaźnik rozrusznika, przerywacz kierunków - (pstryczek elektryczek nieoryginalny), kiść połączeń w dużej koszulce ]
- kostki od świateł przednich
- przekaźnik rozrusznika
- hermetyczna kostka od reglera
- kiść połączeń w dużej koszulce pod kanapą, nad filtrem powietrza

Rozebrałem też w drobny mak przełącznik od świateł, kierunków i klaksonu. Wszystko już jest czyściutkie jak pupcia niemowlaka, nasmarowane i działa malyna. Już nie uruchamiają się kierunki z opóźnieniem

Trochę mi brakuje pomysłów na wykrycie przyczyny tego Zonka.
Czy to nadchodzi śmierć reglera ?
Ze względu na to, że napięcie skacze nie tylko przy kierunkach, ale też po uruchomieniu stopu, nie wygląda mi to na przerywacz.

Brak gdzieś masy ? Przytarty przewód

Poradźcie coś, bo nie chcę leciwej Królowej przysmażyć prundem lub jej spalić ...
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 10:35   #3
mihoo
 
mihoo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 313
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
mihoo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 18 godz 22 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAFWRO Zobacz post
lub brak ładowania przy obciążeniu choćby światłami.
miałem taki przypadek że napięcie 12,6V przy włączonych światach, po wyłączeiu świateł 13,9V. Taka sytulacja trwała ok 2-3 minut. Potem wszytsko wróciło do normy. Narzie się nie powtórzyło ale czy to początek padania regulatora?

pozdro
mihoo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 13:52   #4
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 9 godz 18 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mihoo Zobacz post
miałem taki przypadek że napięcie 12,6V przy włączonych światach, po wyłączeiu świateł 13,9V. Taka sytulacja trwała ok 2-3 minut. Potem wszytsko wróciło do normy. Narzie się nie powtórzyło ale czy to początek padania regulatora?

pozdro
Jeśli to nie wina niedoładowanego aku. to sugeruję sprawdzenie/wyczyszczenie kostki od przekaźnika rozrusznika .

Sprawdzić stan konektorków w kostce .
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 22:12   #5
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
Domyślnie

1. Po przeprogramowaniu voltomierza okazało się, że prąd ładowania wynosił maksymalnie 15,2 V
2. Zamieniłem akumulator na trochę mniejszy z Vespy, objawy były nadal takie same.
3. Za radą zacząłem szukać problemów z masą. Wyczyściłem dokładnie obie klemy oraz wewnątrz końcówki przewodów od akumulatora. Wykręciłem śrubę trzymającą 2-gi koniec minusa od aku. Tę na silniku. Końcówkę oraz śrubę dokładnie oczyściłem, potraktowałem kontaktem i wkręciłem na miejsce.

Rezultat tej ostatniej operacji był zaskakujący. Wszystko się prawie uspokoiło. Czasem napięcie przy hamowaniu i działającym kierunku skacze do 14,8V . Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest trochę za mała masa. Przyjrzę się dokładniej stykom i przewodom od tylnej lampy. Bo chyba w tym kierunku należy dalej iść.

Dziękuję za wskazówki. @Rafwro - przy jakiejś zlotowej okazji jestem Ci winien gratyfikację %
Dziękuję

Ostatnio edytowane przez slafo : 09.05.2013 o 23:06 Powód: literówka
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 22:20   #6
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał slafo Zobacz post
1. Po przeprogramowaniu voltomierza okazało się, że prąd ładowania wynosił maksymalnie 15,2 V
2. Zamieniłem akumulator na trochę mniejszy z Vespy, objawy były nadal takie same.
3. Za radą zacząłem szukać problemów z masą. Wyczyściłem dokładnie obie klemy oraz wewnątrz końcówki przewodów od akumulatora. Wykręciłem śrubę trzymającą 2-gi koniec minusa od aku. Tę na silniku. Końcówkę oraz śrubę dokładnie oczyściłem, potraktowałem kontaktem i wkręciłem na miejsce.

Rezultat tej ostatniej operacji był zaskakujący. Wszystko się prawie uspokoiło. Czasem napięcie przy hamowaniu i działającym kierunku skacze do 14,8V . Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest trochę za mała masa. Przyjrzę się dokładniej stykom i przewodom od tylnej lampy. Bo chyba w tym kierunku należy dalej iść.

Dziękuję za wskazówki. @Rawfro - przy jakiejś zlotowej okazji jestem Ci winien gratyfikację %
Dziękuję
Zuch!!
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.05.2013, 19:20   #7
mihoo
 
mihoo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 313
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
mihoo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 18 godz 22 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sławekk Zobacz post
Jeśli to nie wina niedoładowanego aku. to sugeruję sprawdzenie/wyczyszczenie kostki od przekaźnika rozrusznika .

Sprawdzić stan konektorków w kostce .
Styki poczyszczone, problem nie rozwiązany. Teraz częsciej pokazuje przy jeździe 12,5-12,7V, wyłącze świateł idzie do 13,7-14,1V, po czym zchodzi do ok. 13,4 V. Czy jak pokazuje 12,5-12,7V to czy czasem nie jest to napięcie akumulatora? Tak taką samą wartość pokazuje przy przekręceniu kluczuka (światła zawsze mam włączone). Czyli tak jakby odcinał ładowanie a zasilanie szło tylko z akumulatora.

Ostatnio edytowane przez mihoo : 15.05.2013 o 19:23
mihoo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.05.2013, 19:27   #8
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Wygląda na to że poszła jakaś faza w reglerze i ładuje częściowo.
Tak mi się zdaje
Pod pełnym obciążeniem jest poniżej 13V czyli nie ładuje fizycznie nam już AQ
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 12:01   #9
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAFWRO Zobacz post
Moim skromnym zdaniem, gdyby to był regler, to miałbyś grubo powyżej 15V. lub brak ładowania przy obciążeniu choćby światłami. Pewnie jak włączysz długie lub inne dodatkowe odbiorniki, to efekt masz podobny (pow 15 do 15,5, czasem 15,8)
Napięcie ładowania skacze też w górę, tuż po wyłączeniu większych odbiorników?

Stawiam na kiepski, zasiarczony akumulator, który w tym momencie jest już kiepskim odbiornikiem.
Miałem identyczne objawy - po wymianie aku, napięcie ładowania wróciło do normy, niezależnie od obciążenia.

Sprawdź jeszcze główną masę - drugi koniec ujemnego przewodu od aku.
R.
Tu mnie zaciekawiłeś. Nie wiem ile dokładnie jest ponad 15V
Gdy napięcie przekracza ustawioną górną granicę 15V na volomierzu zapala się A i czerwona dioda. Chyba go przeprogramuję na wartość 16 czy 17 to wtedy będę wiedział o ile przekraczam teraz 15V.

Aku ma niecały rok. Kupiony w tszodosklepie. Całą zimę przestał naładowany w domu, przed rozpoczęciem sezonu został ponownie naładowany i wsadzony do motocykla.

Prąd ładowania mam taki sam czy jadę na światłach mijania czy drogowych. Nie rośnie gdy włączę długie.

Problem występuje jedynie przy uruchomieniu stopu lub kierunkowskazu.

Dobra, zgodnie z radą posprawdzam masy, i dam znać czy jest poprawa. Jak nie to muszę gdzieś podjechać i sparwdzić akumulator.
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 10:19   #10
motorola


Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 35
Motocykl: RD07a
Przebieg: 45k
motorola jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 22 godz 47 min 14 s
Domyślnie

moze akumulator do wymiany?

ja w tym tygodniu mialem objawy, ze tak samo wariowaly obroty przy wlaczonych swiatlach, czy kierunkach. ladowanie na poziomie 14V, akumulator wskazywal 12,65. ale co z tego jak sie nie dalo jezdzic.
wsadzilem nowy od kumpla na chwile i wszystko wrocilo do normy.
a mialem aku Yuasa
motorola jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerywacz kierunki - zamiennik. chomik Układ elektryczny i zapłonowy 42 28.05.2014 20:52
Problem z pradami... wszystko nagle gaśnie. iwan Układ elektryczny i zapłonowy 9 29.08.2009 12:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.