|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
21.08.2014, 23:58 | #1 |
Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Gądków Wielki, Poznań
Posty: 11
Motocykl: CRF1100L
Online: 18 godz 26 min 28 s
|
przygasajace swiatla oraz podswietlenie zegarow
Koledzy mam pewien problem z RD07a. mianowicie na wyzszych obrotach, tj powyzej 2tys, cyklicznie przygasaja i jasnieja swiatla oraz wszelkie podswietlenia zegarow, wraz ze wzrostem obrotow szybkosc kazdego cyklu maleje, na postojowkach tego nie ma. a roznice mozna zaobserwowac wlasciwie dopiero po zmroku. jakie moga byc powody takiego zachowania? dodam, ze na niskich obrotach, zegary i swiatla swieca ciemniej, po dodaniu gazu zaczynaja jasniec i przygasac.
|
22.08.2014, 07:55 | #2 |
Zakonserwowany
|
Zacznij od zmierzenia ładowania , następnie sprawdź wszystkie wtyczki instalacji i pryśnij contaktem , zwróć szczególną uwagę na te od regulatora . I nie jeździj tak bo może dojść do poważniejszych uszkodzeń .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
22.08.2014, 09:42 | #3 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: OOL-OPOLSKIE
Posty: 377
Motocykl: RD07
Online: 4 miesiące 2 tygodni 18 godz 37 min 32 s
|
Jakieś 7 lat temu miałem podobny przypadek i objawy w Afryczce. W niewiedzy jeździłem tak około 2-3 tygodnie, aż na powrocie z przejażdżki do Czech, najpierw na pierwszym postoju poczułem smród szamba -wtedy myślałem że to od studzienki kanalizacyjnej przy której stanąłem a to od gotującego się akumulatora...
Przy następnym postoju to samo! -i już nie dało się odpalić rozrusznikiem... Od akumulatora i reglera można było odpalić fajkę -tak to było gorące! Po odpaleniu na pych, pociągnąłem jeszcze jakieś 50 - 60 km, bez oświetlenia i na wolnych obrotach, bo powyżej 2,5 tys. silnik przerywał, -w końcu zdechł na dobre Powodem tych problemów i zniszczenia regulatora oraz nowiutkiego akumulatora, było niekontaktujące i wysmażone gniazdo głównego bezpiecznika po lewej stronie moto... Cholera, od tamtej pory nie zaglądałem w to miejsce, -dzięki za przypomnienie...
__________________
-szerokości, przyczepności i powodzonka!... MAURO |
22.08.2014, 13:16 | #4 |
Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Gądków Wielki, Poznań
Posty: 11
Motocykl: CRF1100L
Online: 18 godz 26 min 28 s
|
posprawdzalem styki, pozalewalem WD40, faktycznie troche zasniedzialy byl glowny bezpiecznik, ale to chyba nie jest przyczyna. sprawdzilem ladowanie i tak: na wlaczonych swiatlach i niskich obrotach ladowanie jest na poziomie 13,75, na wysokich waha sie miedzy 13,95 a 14,05, zas bez swiatel laduje caly czas 14,30. regulator po kilku minutach pracy jest letni i nie jest to oryginal, tylko forumowy.
|
22.08.2014, 13:23 | #5 |
Nie wiem czy WD40 to odpowiedni preparat. Są specjalne dedykowane spraje do styków elektrycznych. Jak styki zaśniedziały to trzeba czyścić a później dopiero spray.
|
|
22.08.2014, 13:43 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2014
Miasto: Szczecin
Posty: 64
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 4 min 35 s
|
Dla porównania ostatnie moje pomiary po zlutowaniu kabli po nadpalonej wtyczce od reglera:
- bez świateł; niskie obroty 14,8-14,9 - bez świateł 4 tys obr. 14,5 - światła + długie; niskie obroty 13,2 - światła + długie; 4 tys obr. 14,1 więc podobnie masz. Po zlutowaniu problemy zniknęły - u mnie najpierw rozładowywał się aku potem nie chciał czasami odpalać na końcu zaczął się dławić i tracić moc po drodze do domu. Po przeczyszczeniu i potraktowaniu kontaktem wszystkich wtyczek i złączek prądy się ustabilizowały i nie było wahnięć na woltomierzu wcześniej trochę pływały tak 0,1 do 0,2. Ostatnio edytowane przez tnt123 : 22.08.2014 o 13:45 |
22.08.2014, 19:00 | #7 | |
Dołączył: 28.5.2006
|
Cytat:
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
|
22.08.2014, 19:23 | #8 |
Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Gądków Wielki, Poznań
Posty: 11
Motocykl: CRF1100L
Online: 18 godz 26 min 28 s
|
ja jestem posiadaczem Forumowego, czyli: http://africatwin.com.pl/showthread....lator+napiecia
|
22.08.2014, 21:15 | #9 | |
Dołączył: 28.5.2006
|
Cytat:
Wskazania masz dobre; jak możesz nie używaj WD40 do instalacji (jak radził już zetjohny) , tylko środka do tego przeznaczonego (np. Isol, lub innej firmy), ewentualnie po wyczyszczeniu papierem ściernym możesz też użyć jakiegoś alkoholu. Posprawdzaj wtyczki, gniazdo głównego bezpiecznika, wtyczkę reglera (obydwie pod lewym boczkiem), bo to są wrażliwe miejsca w tych motocyklach. Sprawdź na innym akumulatorze, czy masz takie same efekty. M.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
|
22.08.2014, 22:14 | #10 | |
Cytat:
Nie chcę wracać do tematu bo wtedy zostałem na polu boju sam. Skoro to ludziom nie przeszkadza to tak ma być. Zaśpiewaj sobie "Polacy nic się nie stało" i dzida, o ile problem nie leży gdzieś poza reglerem!
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Żarówki zegarów | Artuditu | Układ elektryczny i zapłonowy | 30 | 15.12.2016 18:10 |