|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
09.02.2015, 23:34 | #1 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Posty: 12
Motocykl: RD07a
Online: 12 godz 41 min 24 s
|
moduł zapłonowy RD07a -wątpliwości przed podróżą
Planuję daleką trasę na wiosnę i mam wątpliwości co do kwestii zabrania ze sobą modułu zapłonowego na zapas. Mam woltomierz zamontowany na stałe na kokpicie, zapasowy regler, przewody reglera zlutowane z pominięciem kostek (kostki zostawione dla szybkiej możliwości wpięcia nowego reglera). Pytanie brzmi - czy w takiej sytuacji można uznać, że kupowanie nowego modułu na zapas nie ma sensu? Czy to zabezpieczenie wystarczy aby szybko wychwycić awarię reglera, zastąpić go nowym i uchronić się przed uszkodzeniem modułu? Zdania na ten temat są podzielone, są tacy co uważają że wzięcie zapasowego modułu jest jak najbardziej słuszne, bo i tak może paść. A swoją drogą nie wiem jakie zwyczaje mają ci którzy jeżdżą daleko rd07a. Proszę o rady
|
10.02.2015, 00:42 | #2 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 848
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 13 godz 27 min 36 s
|
wszystko może paść , skrzynia biegów .
będziesz brał na zapas? Każdy zna swój motocykl i bierze według uznania . ja nie biorę prawie nic na zapas A są tacy co potrzebują wóz serwisowy |
10.02.2015, 14:10 | #3 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
jak masz na stałe woltomierz to szanse na awarię modułu masz taką samą jak na inne elementy pojazdu. Ja bym nie brał, chyba że masz przeczucie że Ci padnie. Kiedyś Blob miał przeczucie zabrał ze sobą zapasowy korek chłodnicy i dobrze - bo akurat zgubił
__________________
Enduro i ADV |
10.02.2015, 14:42 | #4 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Albo zgubił bo wziął zapasowy
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
10.02.2015, 15:42 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 7 godz 27 min 13 s
|
Ja bym wzial gdybym mial taka mozliwosc. Bez pompy pojedziesz a bez regulatora i modulu kaplica.
|
10.02.2015, 16:53 | #6 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Oprócz tego dobry sprawdzony akumulator
Jak jest już cienki i wymaga podładowania w zimie to wymień no nowy dobrej marki.
__________________
|
10.02.2015, 21:58 | #7 |
Tomaj
|
Hej.
Lepiej załatw sobie zapasowy moduł i ....sprawdź instalację przy nim. Panowie doklejam się do tematu. Chyba padł mi moduł. Chciałem dziś odpalić maszynę, no i odpaliłem jak zwykle bez problemu tylko...na jednym cylindrze (przednim). Po 5 min dalszej walki, klucze w dłoń i jazda. Po dostaniu się do świec, przytknąłem je do masy i starter - brak iskry (jedna i druga). Świece włożyłem w fajki przedniego cyl. aby je wyeliminować - iskra jak diabli. Rozebrałem boczek i wyciągłem ten moduł. Niestety znalazłem jedną żyłę która przywierała do masy (zielona z dwoma srebrnymi paskami - idzie prosto na cewki fajki tylnego cylindra). Nie było by z tym wszystkim kłopotu - kupić, zamontować i jeździć dalej(250zł no cóż stało się), ale mój moduł wygląda tak: http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1736697 Myślałem, że jest dzielony. Zacząłem szukać takiego samego i znalazłem jeden używany za ....700zł Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić. Znalazłem jeszcze stronę gdzie podobno wszystkie naprawiają, cena do 350 zł. Firma ma rewelacyjne opinie na innych forach: www.elserwis.info.pl Ostatnio edytowane przez ziutek2002 : 10.02.2015 o 22:29 |
11.02.2015, 12:12 | #8 |
Tomaj
|
Po rozmowie tel. właśnie wysłałem mój moduł do naprawy (twierdzą, że naprawiają je na potęge) do ww firmy.
|
11.02.2015, 20:46 | #9 | |
Zarejestrowany: Jan 2012
Posty: 12
Motocykl: RD07a
Online: 12 godz 41 min 24 s
|
a gdzie ten moduł za 700zł?
Cytat:
|
|
11.02.2015, 22:16 | #10 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 848
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 13 godz 27 min 36 s
|
Ziutek to jest moduł taki jak w rd04 i zamienny wstecznie z modułami rd03 i trampków wszelkich starych pd06
Temat przerobiony na forum dokup jeden od trampka i będą gadać oba cylindry |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Moduł zapłonowy RD04 | VictorZ | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 28.11.2014 21:58 |
Dokumenty o których należy pamiętać przed podróżą | chomik | Przygotowania do wyjazdów | 22 | 20.04.2011 12:00 |