|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
24.04.2017, 15:41 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
|
Mitas C-17 Czarna czy z Żółtym Paskiem (Dakar) ?
Siema
Chcę zamówić sobie oponę na przód do Trampka na Integrację. Wymyśliłem , że Mitas C-17 będzie ok. Waszym zdaniem lepiej zwykłą (czarną) czy z żółtym paskiem (Dakar) Dzięki za pomoc. |
01.05.2017, 01:30 | #2 |
Banned
Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
|
z żółtym paskiem ma sztywniejsze ścianki, bezpieczniejsza na kamieniste drogi
ale trudniejsza w zmianie. Jak jedziesz relaksacyjnie to czarna wystarczy. |
01.05.2017, 08:12 | #3 |
Zakonserwowany
|
Mitas bez paska jest na tyle twardy że i tak wolno się zużywa, do AT czy Tenerki zakładem zawsze bez paska i nigdy jej nie rozprułem na kamieniach.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
06.05.2017, 13:29 | #4 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,425
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
Nie mam doświadczenia z C17, ale za to używałem/używam E07 oraz E09. One też występują w wersji Dakar.
Dakar ma tylko mocniejszą (grubszą) pobocznicę. Daje to większą wytrzymałość mechaniczną na szlakach, na których wysępują ostre kamienie. Za to przy zmianie twój wulkanizator Cie przeklnie. Chyba, że zmieniasz Sam - wtedy Ty sam Siebie przeklniesz. Bież wersję zwykłą - zaoszczędzisz na kasie, na wadze i na nerwach. |
06.05.2017, 19:04 | #5 |
Banned
Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
|
|
06.05.2017, 22:16 | #6 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 21 godz 27 min 39 s
|
Miałem e09 dakar. Sam zakładałem, sam zmieniałem. Łyżki 30 cm. Dało radę, szlag mnie nie trafił. Tyle że ja to czasem ręcznie wymieniam opony w c330 ojca, więc mam inny punkt widzenia Długa łyżka to podstawa.
|
07.05.2017, 14:00 | #7 |
Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: RZE
Posty: 711
Motocykl: kiedyś było
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s
|
na Dakarze przejedziesz napewno 300km na kapciu - wiem z doświadczenia :-/.
|
08.05.2017, 13:51 | #8 |
I to offem z brodami! Nawet bez dętki pójdzie..
__________________
Życie jest za krótkie żeby jeździć singem czy rzadówką.. |
|
09.05.2017, 00:15 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: podwrocławskie zadupie
Posty: 835
Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s
|
Jeśli Twój wulkanizator klnie na widok Mitasa Dakar, to.... proponuję zmienić wulkanizatora...
Kurde, nie uważam się za żadnego guru w tematach zmiany opon bo i techniki mi zapewne brakuje i pierdolę się z tym jak ostatnia ślamazara... Ale krótkimi, 20-cm łyżkami sam zmieniałem swojego tylnego E-09 Dakar w GS-ie i się dało. Podobno zajebiście twardy i niewdzięczny Dunlop D952 na tylnym kole w Kacie nie stawiał jakiegoś gigantycznego oporu nie do przeskoczenia. Ot twarda opona, którą trzeba cierpliwie ponaciągać... C02 u kumpla, jego profi łyżkami to już z zamkniętymi oczami zakładałem... Wystarczy parę razy przejść tą drogę i nawet średnio uzdolniony potomek szympansa da sobie z tym procesem radę . |
10.05.2017, 02:32 | #10 | |
Banned
Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
|
Cytat:
łyżkami sobie nie dam rady w terenie z E09 dakar. Kupiłem właśnie taką i ciężko ją ręką nawet zgiąć... W drodze niestety 30cm łyżek nie wożę |
|