|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
24.05.2017, 09:57 | #1 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
Akumulator litowo -jonowy w RD04
Znowu muszę kupić akumulator , stary uszkodził sie mechanicznie , oberwana cela .
Co myślicie o litowo-jonowym w RD04 ? np. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...xNQ==&bid=3919 lub http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...yNw==&bid=3919 Ma to sens , nie będzie za mały ?
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
24.05.2017, 10:52 | #2 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Ma to sens . W kazdym motocyklu mam lion.
Postawlybym tylko na lepszą marke.Shido lub Shorai. Shorai jest droższy i gorzej z dostępnością. Zaletą jest niska waga , odporny na niedoladowanie ale nieodporny na przeladowanie Trzeba używać ladowarki do akumulatorow lionowych. Zwykłą popsujesz aku Fajna rzecz do lekkich enduro w celu obnizenia masy pojazdu Pojemność minimum 12- 14 ah 4 ah przypasuje do skuterka W xr 400 mam 9 ah Xr 650 12 ah Na jebaju 12 tke do afryki firmy shido masz już za 116 euro Shorai niestety 2× droższy. Innych marek opinii nie znam
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 05:55 |
24.05.2017, 23:42 | #3 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
A czy pojemność takiego akumulatora nie będzie za mała? A
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
25.05.2017, 10:04 | #4 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,892
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 17 godz 41 min 16 s
|
4Ah dupy nie urywa. musisz miec silnik w bdb stanie zeby palil od pierwszego drugiego obrotu bo pradu nie ma za wiele.
ciekawi mnie tez - i musze o tym poczytac wiecej - dlaczego zwykla ladowarka zepsuje taki akumulator a uklad ladowania motocykla nie. czym niby sie rozni napiecie z takiej ladowarki od napiecia z regulatora? ktos mi to moze jasno wytlumaczyc?
__________________
buziaki |
25.05.2017, 10:26 | #5 |
Administrator
|
Ano ciekawe , napięcie to napięcie niezależnie skąd płynie.
A tak przy okazji okazało się że ładowarki elektroniczne nieźle oszukują. Znajomy elektryk porobił próby i stwierdził że ich wskazania niby pełnego naładowania mijają się z rzeczywistością i były na poziomie faktycznym tylko 80%. Ciekawe czy te picprogramy też tak funkcjonują. Sam używa głównie tradycyjnych prostowników , jak stwierdził "przynajmniej wie że ma naładowany". Wychodzi na to że tradycyjny transformatorowy z regulacją amperażu plus wskaźnik A i V jest pewniejszą opcją. Prostota kontra udziwnienia. Teraz pytanko czy ktoś sprawdza gęstość ektrolitu po ładowaniu elektronikiem i transformatorem? Warto zerknąć.
__________________
AT03 |
25.05.2017, 10:51 | #6 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
W wiekszosci akumulatorow nie można już sprawdzić gestosci elektrolitu ani go dolewac
Nawet jak go nie ma - w instrukcji pisze ze elektrolit jest calkowicie pochlaniany przez płyty i nie wolno dolewac Wody destylowanej a tym bardziej elektrolitu ( wygotowuje sie tylko woda nie kwas) Rzadko można już spotkać tradycyjny akumulator z elektrolitem i otwartymi celami. Zwykle ładowarki nie mają elektroniki , ktore zmniejszają prąd w miarę naladowania Akumulatora aż do calkowitego ustania. W akumulatorach starszej generacji z otwartymi celami powodowalo to "gotowanie akumulatora ". W razie ubytku dolewalo sie wody destylowanej. Nowe akumulatory mają cele zamknięte i gaz nie ma gdzie ujść , ani jak czegos tam dolac Akumulatorów żelowych też nie wolno ładować zwykłą ładowarką z tych samych powodów W motocyklu , aucie za wiekszy lub slabszy prąd odpowiada sprawny regulator napiecia.
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 11:03 |
25.05.2017, 11:10 | #7 |
Wtracę 2 grosze...
Aku żelowe powinno sie ładować stałą wartością produ (podobno najlepiej impulsowo) co moga zapewnić tylko ładowarki z elektroniką. Z tradycyjnej ładowarki (tzw. zwykłego prostownika) oraz instalacji motocykla ładowanie jest stałym napieciem (jesli mamy bardzo rozładowany aku to prąd ładowania na poczatku jest duży, bo rozładowany aku ma małą rezystancję wewnetrzną, która rośnie wraz z naladowaniem aku co powoduje coraz mniejszy prad ładowania). Po pełnym naladowaniu aku w moto nawet jesli mamy cały czas na nim napiecie z reglera nie pobiera on pradu bo teoretycznie ma nieskończenie duża rezystancję (ale tez się nie gotuje o ile regler jest sprawny i nie daje zbyt dużego napiecia) |
|
25.05.2017, 12:12 | #8 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,892
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 17 godz 41 min 16 s
|
Widze ze nadal podstawowe kwestie sa dla niektorych niejasne.
Franz - jak sama nazwa wskazuje Regulator Napiecia reguluje napiecie a nie prad. Ten zalezy od tak jak napisal ArtiZ od wydajnosci zrodla i oporu odbiornika. Moje pytanie o wspolprace akumulatorow jonowych z instalacja pozostaje aktualne. Z tego co udalo mi sie wyczytac akumulatory takie maja wewnetrzna automatyke sterujaca procesem ladowania. I to moze miec sens.
__________________
buziaki |
25.05.2017, 12:22 | #9 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Chyba raczej nie za bardzo aku maja elrktronike. W sprzedaży mialem lionowe do latarki
Wielkosci palucha r6. Kto by tam coś pakowal . Zreszta jakie ma to znaczenie. ?.. Szynszyl - potoczna nazwa to prad nie napiecie. Mówi sie ze jebnal prad choć to gowno prawda bo jest na odwrót
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 12:31 |
25.05.2017, 12:49 | #10 | |
Cytat:
Wiesz, ze nie zabija np. napiecie 30tys. Volt o ile nie jest w stanie wywołac przepływu dużego pradu a może zabic napiecie kilkudziecieciu Volt przy dużym przepływie pradu ? (zwłaszcza prad stały jest tu groźny, bo powoduje jonizację komórek krwi i ich nieodwracalny rozpad) Aby zobrazować sytuację laikom- jebnął Cie kiedys "pastuch" ? taki elektryczny, którym ogradza się pastwiska dla trzody wszelakiej ? Tam jest ok. 18tys Volt (a zasila to najcześciej aku 12V i daje tyle z przetwornicy tylko źródło prądowe jest tam na tyle słabe, ze nie jest w stanie ubić trzody a jedynie "przywołac do porzadku" ) |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator RD04 wymiary | Poncki | Układ elektryczny i zapłonowy | 35 | 23.05.2017 19:55 |
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 12.12.2012 11:44 |