|
Gadżety / wyposażenie Dodatki, które możesz zamontować. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
25.06.2017, 11:05 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Wlkp
Posty: 451
Motocykl: CRF 1000D Transalp-XL650V CB750 BMW-R850R
Przebieg: 400
Online: 6 dni 53 min 12 s
|
Handbary od Hepco Becker UWAGA na śrubę
Pisze tu dla przestrogi.
Zakupiłem handbary od Hepco Beckera. Te metalowe pręty , które mocuje się wraz z oryginalnymi osłonami rąk . Generalnie jestem z nich bardzo zadowolony. Nie miałem na razie żadnej gleby, a więc nie mogę ocenić ich skuteczności, ale mocowanie wydaje się solidne i przede wszystkim rozumnie pomyślane, bo plastik jest chroniony przez stalową ramę , która biegnie przed osłonami. http://www.motobagaz.pl/oslona-handb...in-p-7786.html Pisze post ze względu na jedną wadę, mianowicie, po złożeniu wszystkiego do kupy , powinienem chyba zabezpieczyć klejem śrubę , która skręca całość mocowania ciężarków i metalowego oczka handabra do rurki kierownicy. Nie kojarzę by w opisie produktu była taka informacja, ale moja śruba z jednej strony się wykręciła i niestety została przeze mnie zagubiona. Jest to śruba M18 o stożkowym łbie na imbus. Teraz musze poszukać czy takową dotanę osobno , czy może będę musiał jakoś dogadać się z dystrybutorem Hepco, by sprzedał mi osobno tę śrubę. Poza tym drugi mankament, to śruby mocujące owe handaby do riserów na kierownicy. Tutaj również dostarczone przez Hepco śruby z łbem stożkowym, mają twardość 8.8. Po przejechaniu z nimi ok 200 km, tak mocno się zapiekly w gwincie, że próba ich odkręcenia cudem zaończyła się sukcesem, bez rozwalenia łoża śruby na imbus (chyba 5). Udało mi się w końcu zdemontować wczoraj wszystkie śruby i będę teraz szukał zestawu do riserów o twardości 10.9 , a dodatkowo tej nieszczęsnej M18 . Poza tym myślę,że produkt przemyślany, ale śrubki niestety do wymiany. |
25.06.2017, 11:51 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Nie rozumiem mechanizmu zapiekania się śrub w gwinci po przejechaniu 200km a tym bardziej w czym miałoby pomóc wymiana ich na śruby o zwiększonej granicy plastyczności i sprężystości.
Najlepszym wyjściem chyba byłoby po prostu zmienić handbary na normalne ludzkie Polisporty za 100zł. Nie dość że o półtorej tony lżejsze, o cału budżet środkowo afrykańskiego państwa tańsze to jeszcze nic się w nich nie zapieka... Chyba, że błoto jak jest wyjątkowo upalnie
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
25.06.2017, 12:22 | #3 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
Miałem okazje montować wszystkie dostępne handbary.. i jedyne słuszne to Zeta pro armor...
Czy w enduro czy w turystykach,są najmocniejsze z nich i najtrwalsze..,do tego szeroki wybór listków.. i systemów montażu. W Nat Sw-Motech po glebie na trawie połamał sie plastik.. Brackbuster a SW-Motech to to samo różnią sie plastikami A śruby wymień na 10.9 albo nawet 12.9 wtedy jest małe ryzyko wyrobienia gniazda
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
25.06.2017, 17:28 | #4 | |
Cytat:
|
||
25.06.2017, 17:43 | #5 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Barkusters jest pancerny podobnie jak zeta pro. Zeta jest lepsza jak montowana do półek ale w Nat takiej opcji nie ma.
|
25.06.2017, 18:14 | #6 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
Najlepszym testerem okazało sie drzewo... i tu najlepsza okazuje się zeta,barkbusters sie skrzywiły....
drugim testerem okazało sie imadło i prostowanie.. inny stop alu z którego są wykonane,dużo bardziej plastyczniejszy..
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
25.06.2017, 19:08 | #7 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: lubelszczyzna
Posty: 55
Motocykl: lc8 950 adv
Online: 1 tydzień 1 dzień 14 godz 29 min 34 s
|
Bo mają się skrzywić. Lepiej prostować handbary niż wymieniać kierownicę. Podobnie jest z gmolami i ramą. Ale ludzie wolą pancerne rozwiązania...
|
25.06.2017, 19:45 | #8 |
BRAAP BRAAP
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: ZK
Posty: 160
Motocykl: DL650AL4; XT660z
Przebieg: rosnący
Online: 1 tydzień 2 dni 10 godz 2 min 43 s
|
To handbary mają własne gmole?
NAT po zamontowaniu tych wszystkich osłon, rurek i akcesoriów zbliża się wyglądem do tego: PS. Jak wygląda gleboodporność nowej Afry? |
25.06.2017, 21:59 | #9 |
Zależy od zestawu rurek, wyrżnąłem dość mocno w piachu ostatnio i tylko otrzepałem piach z owiewek,bardziej uciepiał bark
|
|
25.06.2017, 22:40 | #10 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 387
Motocykl: Honda Wave 110i
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 8 godz 13 min 20 s
|
Ja bardzo lubię Cycre. Jeden zestaw objeżdża drugi motocykl, niezliczona ilość gleb nic się nie zdeformowało ani nie pękło. Dobrze wydane pieniądze. W NAT mam barkbustersy. Zimą mufki, latem listki. Nie testowałem przy glebie ale wyglądają bojowo
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kufry Hepco & Becker | Boski-Kolasek | Wszystko dla Afryki | 12 | 09.01.2011 12:09 |