|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
02.04.2009, 00:29 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Online: 19 godz 39 min 42 s
|
Dławienie na niskich obrotach - Cuda nie widy!
Witam wszystkich Afrykanerów!
Opowiem Wam dzisiaj historie moje Kotki. I może przy okazji coś mi doradzicie. A więc jeździłem sobie i jeździłem, aż tu pewnego dnia Kotka zaczeła mi się dławić ponieżej 4000 obrotów. Doszło do tego, że nie mogłem ruszyć, ze skrzyżowania kompletny brak mocy! I co dziwne wolne obroty w porządku, ale jak tylko manetkę odkręce, to gaśnie. Jeżeli już uda mi się cudownie dobić obrotomierzem do 5000 obr, to wszystko gra. Ale ruszanie z 5000 obr to średni komfort, pozatym muszę potem utrzymać powyżej tej wartości obroty na całej trasie... i to by nie było jeszcze takie niezwykłe, gdyby nie to, że po jaimś czasie wszystko wraca do normy. I Kotka hullla, że hej!. Zrobiłem serwis. Przeczyściłem gaźniki, synchro, wymieniłem świece... 350 km bez problemu... a potem znowu! hm... wymieniłem filtr paliwa... wcześniej tego nie zrobiłem, bo nie miałem pod ręką do afri, a teraz założyłem taki z rurka 6 mm od samochodu. Po wymianie filtra, 500 km wszystko cacy... ale dzisiaj znowu spadek mocy w zakresie dolnych obrotów. Nie tak znaczny jak ostatnio, ale odczuwalny na trasie. Dodam jeszcze, że świece są jasne co wskazuje na ubogą mieszanke, w gaźniku nie znalazłem syfu, air cut membranki wygladają kiepsko. Pozatym, niby dodawanie ssania pomagało, ale tak troszeczke. filtr paliwa wymieniłem, bo kiedyś zdarzyło się w moim 126p, że stary filtr puszczał kawałki wkładki filtrującej i zapychal dysze... No i cała przypadłośc pojawia się i znika, bez jakiejś zauważalnej przyczyny. Moja Kotka to RD 03 650 ... jakby ktoś przeżył podobną przygodę, to chętnie dowiem się do jakich wniosków doszedł. Pozdrawiam! |
02.04.2009, 02:27 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
zmień na filtr paliwa na 10mm.
|
02.04.2009, 11:55 | #3 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
A moze odpowietrzenie zbiornika?
|
02.04.2009, 13:49 | #4 |
mówią na mnie Jackpot
Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Paczków
Posty: 513
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
Online: 3 tygodni 19 godz 2 min 8 s
|
Dokładnie.
Może w zbiorniku robi się podciśnienie . Sprawdź drożność odpowietrzenia w korku. |
03.04.2009, 01:20 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Online: 19 godz 39 min 42 s
|
Odpowietrzenie też przerabiałem, korek rozebrany w drobny mak. Nic specjalnego trchę pruchniejącego aluminium, ale dziura nie przytkana. Dzisiaj znowu mi zdławiło maszyne, szlak by trafił, bo teraz to strach gdzieś dalej jeździć. Może jednak to coś z elekroniką, nie wiem czego się łapać? A filtr paliwa? Hm, na 10 mm miałem ten problem, przejechałem dobre 500km z filtrem 6mm i problem pojawił się dopiero teraz. Wolne obroty idealne, odkręcam manetke na neutralu i silnik momentalnie sę dławi! Czyli, że paliwo musi nie dochodzić do dwóch gaźników jednocześnie. Bo inaczej, to by nawet na jednym garze wkręcił się na obroty, wolniej i ze stukiem, ale jednak A gdyby elektornika? Moduły są dwa, więc pewnie też tylko jeden cylinder nawalił, a co myślicie o tym czujniku położenia wału korbowego? Czy ktoś przerabiał ten temat? Coś tam musi być za sensor, z tego co ogladałem, to chyba z prawej strony silnika.... no nie wiem, jakieś pomysły?
|
03.04.2009, 11:01 | #6 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
eliminuj po kolei. Odszukaj posty napisane przez Diobel i idz podobną scieżką.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
03.04.2009, 11:41 | #7 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
a może bieże lewe powietrze? posprawdzaj mocowanie gaźników. mogło się coś odkręcić i pod wpływem wibracji się luzuje. zerknij do pompy, może daje za mało paliwa, choć to raczej mało prawdopodobne ale taka opcja jest. takie dławienie i spadek mocy to raczej paliwo a konkretnie jego braki. zobacz na świece jaki mają kolor.
__________________
:O |
09.04.2009, 02:15 | #8 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Online: 19 godz 39 min 42 s
|
Hm... sprawa lewego powietrza jest możliwa, bo świece są za jasne. No ale pytanie? Czy tak by się zachowywał silnik, gdyby brał lewe powietrze? I czy jak już, miałby jakąś nieszczelność, czy nie powinno się to objawiać cały czas, a nie tylko sporadycznie? Ostatni weekend 700 km, żadnych problemów!! Może jednak, to filtr paliwa. Była to ostatnia czynność jaką wykonałem. Czyli jego wymiana. Miałem potem jednorazowo, jeszcze opisany problem, wspominam o tym w poscie z 2 kwietnia. Ale od tamtej pory wszystko gra! Niby się ciesze, ale wolałbym wiedzieć na pewno co się dzieje? A najdziwniejsze jest, że nikt z kim rozmawiałem nie zna podobnego przypadku!
Sprawdze mocowanie gaziorów, i ide szukać postów Diobel`a |
09.04.2009, 03:14 | #9 |
Road legal
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
|
o ile pamiętam to Diobeu a nie Diobel
|
09.04.2009, 20:38 | #10 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
Kishon rób tego czrnego demona po Skórze i lecimy do Wicklow.
Zawsze mogę zabrać linkę, albo 80 euro na B&B i Pinte Ginnessa. Jak mówiłeś potrafi sie naprawić sam wiec da się wrócić jak wytrzeźwiejesz.
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Całą stopą na ziemi - Motocykle dla niskich | Ashanti | Lejdis | 17 | 26.02.2012 12:18 |
lekkie dławienie poniżej 3000 obr | Africa | Uklad paliwowy i wydechowy | 17 | 16.03.2011 01:17 |
A takie cuda widzieli już na świecie? | graphia | Wszystko dla Afryki | 4 | 28.08.2010 13:41 |
gaśnie na wolnych obrotach... | lukasz gorzynski | Uklad paliwowy i wydechowy | 26 | 21.11.2008 13:54 |