|
Oldtimery i PRL-y Weterany - demoludy, sprzęty retro też scramblery |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
06.01.2018, 21:21 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
Online: 6 dni 31 min 49 s
|
Silnik sovieta m 72
cześć, czy taki silnik(bez ramy motocykla) można oddpalic na stole w garażu mając aku i prądnicę 6v silnikowa oryg. plus wiadomo gaźniki paliwo i kompletny silnik?. I czy 1500 zl z taki grzmot warto dać jak Jeszce bardzo nie popsuty wcześniejszymi remontami?
Na co zwracać uwagę przy pracy tego silnika?, co na szybko można odkręcić i ocenić stan (glowice?) Dolniak 750 boxer niby emowski albo kaskowski |
06.01.2018, 22:10 | #2 |
Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 40 min 18 s
|
Wartość mniej zależy od stanu co od modelu/rocznika. Każdy rusek wymaga całkowitego i absolutnie, całkowitego remontu. Jeśli przyjmiesz to na wiarę to sie nie rozczarujesz. Odpalić sie da. Ale tylko ze skrzynią biegów.
|
06.01.2018, 22:16 | #3 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
Online: 6 dni 31 min 49 s
|
czyli generalnie szukac oryg. ramy tanio z silnikiem i pozniej robic wsztystko, plus papier.
ile za taki zestaw do rej w kraju sie uczciwie powinno zaplacic? ps. mysle o oryg. Emie ZIS 72 |
06.01.2018, 22:51 | #4 |
Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 40 min 18 s
|
To zapomnij. Mam takie coś jakby to czego szukasz, tylko ze części składałem do tego 10 lat temu kiedy jeszcze nie było na to takiego parcia. Teraz jeśli będziesz szukał po kawałku to wydasz grubo ponad 15 tyś a i niak nic z niczym nie będze pasowało. Generalnie temat wojennych emek proponuję odłożyć miedzy bajki. Bo to obecnie już zawracanie głowy albo temat dla bardzo bogatych niekoniecznie kumających kolekcjonerów. Ja swoją nieskończoną zostawiłem w Krakowie i szczerze mówiąc to pewnie skończę jeśli w ogóle, to na emeryturze. Akurat do emek nie mam serca. Są dużo fajniejsze ruskie modele. I tak jak siwy napisał. Taką kase wydajesz w remont serca tego strucla. To sam silnik. A Ty chcesz z magiczną sygnaturką mieć części. Strzelam że to drugie tyle za blok. Już wydałeś 6 tysi. To naprawdę nie warte zachodu. Ostatnio edytowane przez Prince : 06.01.2018 o 22:57 |
06.01.2018, 23:33 | #5 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
Online: 6 dni 31 min 49 s
|
ok czyli poki co w ten temat nie wchodze.
lepiej kupic deche za 150, wiazania i buty i w gory cisnąc. nie martwmy sie niczym! https://www.youtube.com/watch?v=XPmBnnon0Ek Ostatnio edytowane przez yakuzsa : 07.01.2018 o 14:42 |
07.01.2018, 13:00 | #6 |
Michał
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
|
Popieram przedmówców. Dziś kupić ZISa w jakimkolwiek stanie to gruba kasa, a w ciągu ostatnich kilkunastu lat wiele przeszczepów ożeniono jako 100% MW/M72 itp. Poza tym nie warto. Jak już koniecznie chcesz mieć ruska to zrób sobie taki jaki Ci się podoba bez dorabiania do tego ideologii, ale najpierw policz koszty.
To mówiłem ja, co mam niby-mw w garażu, kupione kilka ładnych lat temu w stanie do remontu..też będzie czekać pewnie do emerytury |
06.01.2018, 22:19 | #7 |
Nastaw się że w dobry remont silnika włożysz z 2-3 tys.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
06.01.2018, 22:21 | #8 |
Kompletowanie emki po jednej części moim zdaniem sensu nie ma, taniej nie będzie a i w uj zamieszania
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
07.01.2018, 13:05 | #9 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
Online: 6 dni 31 min 49 s
|
Ok dzięki za odpowiedzi. Człowieka po piwie pod Eindhoven, w sobotę ponosi fantazja i myśli że kupi Emkę, doczepi saperkę z Tesco, linę, granata i się rozsiadzie w koszu z piwem pod lasem
Ostatnio edytowane przez yakuzsa : 07.01.2018 o 14:42 |
07.01.2018, 13:28 | #10 |
Michał
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
|
Żeby nie było, wszystko jest dla ludzi..to fajne motocykle..ale..trzeba mieć do tego przekonanie i być świadomym, standardowo:
1. Obejrzeć/pogadać/przejechać się z kimś kto ma, się zna i uczciwie opowie o tych motocyklach. 2. Przemyśleć gruntownie 3. Policzyć kasę dużo zaokrąglając w górę i końcową kwotę pomnożyć przez 1,5 albo 2 4. Punkty 2-3 powtarzać tak długo, aż minie zauroczenie Poza tym jest wiele innych czynników z których najważniejszymi wg mnie są: dostępność wolnego czasu (to po prostu trwa długo) i przysposobienie do prac mechanicznych (mam tu na myśli zarówno wiedzę, jak i kulturę techn. jak i dostępność pomieszczenia do pracy). Zabytki są ogólnie wymagające, ale mam wrażenie że te wschodnie jakoś bardziej. Powodzenia. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
silnik | bohun07 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 13.06.2015 11:12 |
silnik | robson | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 4 | 17.05.2015 00:49 |