Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.03.2018, 17:04   #1
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 17 min 53 s
Domyślnie Wyrobione krzywki wałka rozrządu.

Hej.

Kumpel poskładał właśnie Hondę VT500, po wymianie wałka rozrządu.
Wymiana wałka była spowodowana wyrobieniem krzywek, lecz w nietypowy sposób, bo tylko części z nich.

Szukamy przyczyny takiego wyrobienia i przyszła nam do głowy myśl, że było to spowodowane częstą praca motocykla stojącego na kosie (wyrobione są te krzywki, które są wtedy wyżej)
Czy to dobra droga? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 17:23   #2
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

to problem znany z intruderow, ktore na bocznej stopce leza wyjatkowo mocno na lewa strone. w hondzie sie nie spotkalem. pierwsze VT 500 mialy problem z rozklepywaniem trzonka zaworu na 'grzybka'.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 17:34   #3
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,665
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 4 godz 17 min 53 s
Domyślnie

Sprzęt o którym mówimy, tez dosyć mocno leży na lewą stronę (kosa jest chyba spawana i nieoryginalna) Dzięki za odpowiedź. Zatem nie szukamy dalej miodu w dupie.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 18:28   #4
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,944
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 13 min 18 s
Domyślnie

Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 19:27   #5
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
?! a w afryce i transalpie to niby z czego jest silnik? przeciez VT500 jest pierwowzorem silnika TA, NTV, AT i calej pozniejszej rodziny Shadow dla Europy. rodzina VT dzielila sie pomimo tego samego symbolu na dwie grupy tj. glownie sprzedawane w usa i kanadzie - gdy do serii VT wkladano glowice z kasatorami - o to rowniez byl oparty silnik w XLV750R. do dnia dzisiejszego w honda USA mozba je kupic w VT1100, oraz popularniejsze w europie moticykle z silnikami opartymi na vt500c. rowniez trzyzaworowe glowice ale bez kasatorow. reasumujac: amerykanskie VT750 to nie to co VT750C2 sprzedawane w europie.

te silniki z kasatorami rowniez byly bardzo trwale - zla opinia brala sie z tego ze Polske zalewala fala trupow z Kanady i USA i w polaczeniu z buraczanym serwisem tak skomplikowany mechanizm sie poddawal. w starszych modelach dochodzilo tez do uszkodzen cewek zaplonowych a wlasciwie tylko jednej z nich. na fotkach honda vt1100 w wersji USA i EU. to sa inne silniki. ten ktory byl w VT500 nie mial kasatorow i przeksztalcil sie w silnik z TA vh-06 z glowicami na luzach 0.1 - w 1988 juz te glowice zmieniono na 13-22. te silniki sa niemal identyczne.

jedyna problematyczna seria hondy jaka znam to pierwsze magny. bardzo zlozona konstrukcja bez dobrego serwisu i materialow eksploatacyjnych potrafila przyspozyc klopotow. ale pokazany w 1982 (!) vt500 ma silnik blizniaczo podobny do TA i AT. o jakich wiec 'nieudanych' konstrukcjach tu mowimy? mocna teza jak na forum Africa Twin
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 4063609-ba3e3b3afa55e8c04c00058687ebf35c.jpg (22.4 KB, 257 wyświetleń)
Typ pliku: jpg honda-vt-1100-shadow-nowa-69000km-libiaz-sprzedam-452597633.jpg (120.0 KB, 14 wyświetleń)
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 17.03.2018 o 01:36
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 20:04   #6
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
Pomyliło Ci się z silnikami serii VF zastąpionymi przez VFR.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 20:06   #7
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
Pomyliło Ci się z silnikami serii VF zastąpionymi przez VFR.
tak jak napisalem - pierwsze magny byly problematyczne i szybko zniknely. wrocily dopiero w 1994 juz na silnikach z vfr.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 16.03.2018 o 20:37
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 19:23   #8
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

i rozrząd na kołach zębatych
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 19:48   #9
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.

zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca?

Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ

Zmora amatorów czoperowania...

__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2018, 19:55   #10
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motomax Zobacz post
jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.

zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca?

Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ

Zmora amatorów czoperowania...

na fotce mamy vt750 lub vt700 z okolic 1984-85 roku. charakterystyczne sa te okragle gumki w osi walka rozrzadu, wkrecane gniazda swiec w glowicy na duzy imbus i naciety okragly dekielek od krecenia walem. ale to nie jest rodzina VT500 tak jak wspomnialem wyzej.
__________________
buziaki

Ostatnio edytowane przez szynszyll : 16.03.2018 o 20:02
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
rozmiar wałka Mallory Silnik, sprzęgło, skrzynia 254 23.10.2017 19:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.