|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
12.12.2018, 21:59 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
|
Zawieszenie XR 600 R do Transalpa 600 PD10
Siema !
Pytanie do ludzi którzy temat przerabiali i znawców tematu: W swoim Trampku 600 PD10 mam oryginalne zawieszenie ze sprężynami progresywnymi wirtha , przerobionymi zaworami i blachami tak, że dość fajnie to działa. Leży mi w garażu zawieszenie przód od XR 600 R. Lagi z półkami ,sztycą, zaciskiem ham. i przewodem ham w stalowym oplocie. I teraz pytanie: Jest sens zakładać, przerabiać zawias od XR 600 do mojego Trampka ? Zalety zawiasu od XR600: - większy skok zawieszenia ok 280 mm (w Trampku chyba 220mm) - większa średnica rur nośnych więc chyba większa stabilność - lagi dłuższe więc większy prześwit (chociaż już teraz mam ok 25 cm w spoczynku) - zawieszenie z typowo off road`owego moto a nie od drogowego przerobione. - ? Wady zawiasu: - Jedna tarcza hamulcowa (W trampku są dwie) - pytanie jak na asfalcie ? - Jeżdżę sporo w terenie , ale asfaltowe przelotówki też nie są mi obce. Jak myślicie jest sens się w to pakować , bo przeróbek i pracy jest trochę ? Z góry dziękuję za pomoc
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..." |
13.12.2018, 00:03 | #2 |
Miałem xr600 zawias szału nie robił, powiem więcej w porównianu do np tt600r było ch*ujowe, nie mówiąc o WP z KTM.
Przerobiłem dwie XRVmam trochę doświadczenia. Jeśli chcesz poprawić to zrób to dobrze=WP najlepiej z LC8 bo masz wagę zbiżoną. zbyś sprzedawał lagi od lc8 za śmieszne pieniądze, do tego koło na grubą ośkę od wszelakich exc/sx/lc4 tarcza 320 pojedyncza z zaciskiem i pompą brembo będzie hamować 2x lepiej niż ori trampek, ale to minimum 2000zł i wtedy okaże się że tył Ci nie robi...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
13.12.2018, 08:53 | #3 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Żeby zmienić przód na dlugi, musisz dać afrykanski
tył. To będzie grubsza rzeźba. U mnie jest przód od Ktm 640 Adventure Tarcza hamulcowa pojedyncza 320, zacisk i pompa KTM Hamulec jest wystarczający, ale jeżdżę tylko solo Tył cały afrykanski z amortyzatorem Ohlinsa Zawieszenie zachowuje się świetnie. Warto to zrobić jeśli zwiazesz się na dłużej z motocyklem Zrobienie zawieszenia na skróty mija się z celem Marcin BB i Zimny wstawili od Rd 03 i nie byli zadowoleni z efektu Zrobienie dobrze zawieszenia w Trampku to więcej jak 2 tys zł Za sam używany amortyzator Ohlinsa zapłaciłem połowę ceny A i tak to było 600 euro ( nowy stoi przeszło 1200)
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 13.12.2018 o 09:05 |
13.12.2018, 09:57 | #4 |
tył Afryczny pasuje elegancko niemal P&P, wiem bo robiłem ręcami własnemi, do wymiany będziesz wtedy jednak miał kiwaczkę na afryczną tudzież adapter tylnego zacisku.
no a z resztą to się z Franzem zgadzam 100% - jeśli robisz sam to wyskoczysz z trójki na przód i tył tak na ubogo i przy okazyjnych zakupach. jakikolwiek Ohlins na tył podbije to o kolejne 1500zeta minimum. jeśli dasz to komuś do zrobienia to ... kup po prostu inne moto. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
13.12.2018, 10:34 | #5 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
|
Możliwości mam takie, że właściwie jestem w stanie to zrobić sam.
Nad tyłem od Afryki już się doktoryzowałem i wiem co i jak pasuje i ile to kosztuje. Na razie chciałem się skupić na przodzie. Najbardziej zależało mi na podpowiedzi czy jak założe przód od XR to będzie tylko trochę lepiej , czy sporo lepiej , czy tak samo albo gorzej ? Bo wtedy to nie ma najmniejszego sensu pchać się w taką przeróbkę - tak naprawdę dla samej przeróbki.... Chyba rzeczywiście jeśli zmieniać zawias to na już na jakiś dobry od ktm itd..
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..." |
13.12.2018, 11:01 | #6 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Podnosząc przód musisz podnieść tył
Jeśli tego nie zrobisz, to nie może być lepiej Zakładając od Xr trzeba by sprawdzić dostępność sprężyn Akcesoryjnych. Różnica w wadze XR 600 vs Trampek to 60 kg Można by poszukać akcesoryjnych z XR650 L Do terenu najlepiej kupić inny motocykl Lepsza jest zabawa Zmiana zawieszenia w Trampku ma sens jeśli chcesz z niego zrobić fajną wyprawowke. Wymianę tylnego wahacza na wahacz od Afryki zaczynamy Od kupna adapteru od zacisku hamulcowego Zacisk hamulcowy od RDO3 Eibach robi akcesoryjne XR600
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 13.12.2018 o 11:39 |
13.12.2018, 11:09 | #7 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Pawęzów/Tarnów
Posty: 121
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 58 min 32 s
|
Tył już mam podniesiony na adapterze około 4 cm więc powinno sie wyrównać, na początek by uszło, a później zmienił bym na wahacz od Afry. Ale z tego co widzę to ten przód od XR nie jest lepszy od mojego Trampkowego więc chyba pomysł trochę upada...
__________________
"...kiedy koleina Cie wybierze, nie próbuj jej zmieniać..." |
13.12.2018, 11:02 | #8 |
Ja do XR 600 wstawiałem przód od CRF 450. XR'a to zabytek, przód szału nie robi.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
13.12.2018, 11:15 | #9 |
Od trampkowego może i lepszy ale jest masa jeszcze lepszych a robota przy rzeźbieniu ta sama, części nieco droższe ale myślę że jak robić to już porządnie.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
13.12.2018, 11:18 | #10 |
Lepszy w czym? Xr waży 130kg trampek o 100kg więcej, to nie będzie działać.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kilka pytań - zawieszenie AT w TA600 PD10 | zimny | Rama, zawieszenia, napęd | 89 | 23.02.2015 13:02 |