|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
23.03.2020, 01:32 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Online: 21 godz 51 min 23 s
|
Zimny silnik gasnie na ssaniu a pali praktycznie bez ssania.
Witam
Wątków o ssaniu było już parę, większość przeczytałem i sie do nich zastosowałem tj linki, krućce, tłoczki i sprężynki sa ok. Problem jest taki ze jak na zimnym odpalam i ssanie dam na maxa to nie gada, jakby go zalewa czy coś i potem ciężko juz odpalić, ale jak się da ssania tak tylko tylko to pali od strzała, nawet i bez ssania czasem chyba. Jak juz odpale na tym "delikatnym ssaniu" to nie da sie go dodać tak by obyty były wyższe niz te 1100-1250 bo gasnie po dodaniu ssania, a silnik dopiero co odpalony. Gazniki rozbierałem i synchronizowalem, sprawdzone membrany itp(glownie z tego powodu tam zajrzałem) Jedyne czego nie uczyniłem to ustawienia skladu mieszanki i poziomów w komorach, ale moto chodzilo i chodzi ok ogólnie wiec tego nie tykałem, świece przy wymianie ciemno brązowe, a ale nie czarne i nie kawa z mlekiem. Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję. |
23.03.2020, 06:47 | #2 |
Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 2 dni 3 godz 36 min 12 s
|
Cześć,
Miałem dokładnie to samo co opisujesz z Afryką zakupioną w grudniu. Moto było i tak do totalnego odszczurzenia ale opiszę Ci pokrótce co uczyniłem. Oczywiście opisywany problem nie był moim jedynym zatem nie skupiałem się na tym, ale po całej akcji temat został zażegnany, a pacjent wyleczony: - gaźniki wyciągnięte (inspekcja wzrokowa) - jedną nakrętkę od ssania już ktoś wymienił na mosiężną (są plastikowe w org.), linki, mimo że jakoś pracowały, gnój, syf i malaria, kubeł, nowe - króćce ssące, niby całe, ale stare, sztywne i spękane, kubeł, wymiana - membrany całe, widać że wymieniane jakiś czas temu, iglica bez śladów przycierania - potem standard, rozbiórka, inspekcja, czyszczenie, wykręcanie dysz, wymiana wszystkich uszczelek, tu muszę dodać że w najgorszym stanie były o-ringi pod "pilot jetami" i zaworki w komorach pływakowych, te pierwsze totalnie twarde i nie były już "o" tylko "i" ringami, zaworki już nie zamykały dokładnie i paliwo dostawało się w ilości różnej, plus śruby spustowe komór pływakowych - gaźniki dokładnie wyczyszczone, sprawdzony luz promieniowy na osi przepustnicy (ok) - "piloty" były wykręcone na 3,5 obrotu, ja ustawiłem na 2,5 i tak działa dobrze Tak złożony zestaw wylądował w moto i odpalił od strzała. Potem regulacja, synchronizacja i inne duperele. Mały pro-tip. Nie mogłem sobie poradzić z nadmiernym "strzelaniem" przy zamknięciu przepustnicy, ale tu w sukurs przyszła Afripedia Regulacja czujnika położenia przepustnicy zrobiła swoje i jest miodzio. Moja rada....., sprawdź jeszcze raz to co już sprawdziłeś, może coś ci umknęło....... P.S. pacjent to RD07 '98 rok; poziomu paliwa w komorach nie ustawisz, jeśli jest nie ok, to znaczy że z jakiegoś powodu się pływaki zwichrowały i trzeba wymienić (są plastikowe) Ostatnio edytowane przez ctomch : 23.03.2020 o 06:53 Powód: info dodatkowe |
23.03.2020, 12:05 | #3 |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Online: 21 godz 51 min 23 s
|
Dzieki ctomch za wyczerpującą odpowiedź, moja afri kupiona w listopadzie tez zapuszczona byla i postanowiłem o nia zadbać.
Tak jak piszesz, mogą to być któreś gumki bod zaworkami bo tych nie sprawdzalem reszta jak i same gaziory w ładnym stanie, zobacze jak to bedzie jeździć i ile palic bo już nie chce mi się tego znowu rozbierać, gmole, osłony, halogeny itp itd. No chyba ze spalanie wzrosnie do 12-15 l to będę pruć i regenerować gazniczki. Pozdrawiam |
23.03.2020, 16:44 | #4 |
Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 2 dni 3 godz 36 min 12 s
|
Pamiętaj o jednym. To że coś ładnie wygląda nie oznacza, że musi dobrze działać. Te sprzęty mają już po dwadzieścia i więcej lat. Zachęcam do grzebania teraz, a nie jak będziesz chciał jeździć, i/lub coś ci się roz*****oli. Wtedy będziesz sfrustrowany i jeszcze bardziej będziesz narzekał na konieczność rozbierania wszystkiego. Przemyśl to.
|
24.03.2020, 00:52 | #5 |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Online: 21 godz 51 min 23 s
|
No dokładnie tak jest zgadzam sie,kurcze miałem na wierzchu wyciagniete te gaziory, dzwonilem juz do mechaniora zeby je oddać na sprawdzenie i na myjkę ultradźwiękową ale jakos tak sie życie poukładało że ciągle coś, ciągle malo czasu. No ale chyba wyrwe je raz jeszcze kupie zestawy do regeneracji i bede miał czyste sumienie
A może kolego ctomch jestes gdzieś z okolic kielc i bys to ogarnoł za sakwę złota. |
24.03.2020, 06:15 | #6 |
Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 2 dni 3 godz 36 min 12 s
|
Pomógłbym Ci i bez sakwy złota , ale dzieli nas zbyt duży dystans. Zwracaj uwagę na jakość zestawów naprawczych. Jeden zestaw zamówiony w necie okazał się gówno warty. Uszczelki nie trzymały wymiaru i były z gównolitu. Po złożeniu wszystkiego okazało się że komora pływakowa cieknie....
P.S. oczywiście z całego serca Ci tego nie życzę, ale czasu to teraz raczej większość ma w nadmiarze, jeśli sam wyszarpałeś gaźniki to tym bardziej poradzisz sobie z ich czyszczeniem, to nie technologia rakietowa, trzeba po prostu być skrupulatnym P.S.2 uważaj na śruby krzyżakowe, jak we wszystkich japońskich sprzętach, są w standardzie JIS (mała kropeczka na łbie śruby), nie mając odpowiedniego krętaka można je łatwo uszkodzić, zalecam ostrożność lub zakup wkrętaków JIS (Japan Industrial Standard), i tak się przydadzą |
24.03.2020, 07:58 | #7 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 201
Motocykl: SD06
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 31 min 33 s
|
Przy czyszczeniu zwróć uwagę na śruby składu mieszanki. Po ich wykręceniu w kanale potrafi pozostać sprężynka, podkładka i oring. W trakcie przedmuchiwania potrafi to wystrzelić i ciężko je znaleźć w czeluściach garażu.
|
24.03.2020, 11:30 | #8 |
Ostatnio taki problem ze ssaniem miałem w xt225. Pomogło dokładne ustawienie iglicy.
Tak jak pisał przedmówca- wszystko do gruntownej weryfikacji, bo to ma ponad 20 lat i w zasadzie każdy element może zawodzić. Ostatecznie gaźniki w pudełko i do fachmana- popytaj na forum kto i gdzie robi to kompleksowo i z głową. |
|
24.03.2020, 14:39 | #9 |
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
|
A kolega Szynszyl by mu tego nie zrobił ?
Jest ze świętokrzyskiego , ma zestawy naprawcze, myjkę ultradźwiękowa i wiedzę o gaźnikach afry. |
24.03.2020, 20:17 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Takie zachowanie motocykla przy odpalaniu to typowy objaw zużycia iglic ssania. Nie trzymają jak trzeba, przez co paliwo i tak idzie w zbyt dużej ilości, czego dowodem jest kolor świec. Jeśli jednak są ok, to po prostu ma za dużo paliwa i trzeba wyregulować skład mieszanki. Wtedy przy rozruchu więcej ssania będzie działało poprawnie, a Afra będzie mniej palić i kolor świec będzie ok.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
gaśnie na ssaniu | Mallory | Uklad paliwowy i wydechowy | 12 | 15.09.2019 22:47 |
Silnik gaśnie na wolnych obrotach CRF 1000 SD06 | ivolot | NAT - Warsztat | 22 | 19.06.2019 15:50 |
GASNIE silnik na irydowej świecy ...co jest grane? | koralgol | Inne - dyskusja ogólna | 57 | 12.03.2013 23:59 |
obroty na ssaniu jak jest zimny silnik | R2D2 | Uklad paliwowy i wydechowy | 14 | 07.04.2009 17:58 |