|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
10.07.2009, 22:38 | #1 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
Przypalona wtyczka
wtyczka.jpg
Otóż kilka dni temu zlokalizowałem przyjaraną wtyczkę tą co łączy główny przekaźnik i jednocześnie jest przykrywka do bezpiecznika 30A. jako, że zdjęcie robiłem telefonem i nie dało sie zbyt wyostrzyć nadmienię tylko że opalony jest styk na kablu czerwonym z czarną kreską i i korpus wtyku. Moje pytania brzmią : 1. A może ma ktoś cosik takiego na zbyciu? (w schemacie wyglada na to że w całosci z okablowaniem głównym) 2. A czymu sie tak stao?
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
10.07.2009, 22:49 | #2 |
|
|
10.07.2009, 22:50 | #3 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
Mogło sie stać poprzez brak konserwacji styków... miejsce połączenia utlenia się, znaczy sie tworzy sie korozja, powstaje wysoka temp... i jara sie wtyka.
Ja bym to wszystko rozebrał, oczyscił, zakonserował i złożył pod warynkiem że kostka nie jest za bardzo spalona lub ewentualnie połaczył bez kostki jeśli sie da (będziesz miał wtedy wgląd na stan całych konektorów).
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere |
10.07.2009, 22:53 | #4 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
No tak ostatni rok dla afryczki był wyjątkowo mokry. Troszke pada w Irlandi.
jutro zabieram sie za próby reanimacji złącza , niemniej nadal marzy mi sie oryginalne.
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
11.07.2009, 13:33 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Uciąć kable i polutować. Tylko to daje 100% pewności
|
11.07.2009, 13:45 | #6 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
tyle ze nie da sie akurat w tym miejscu uciąć. Musi byc gniazdo i wtyk , bo wtyk jest jednocześnie pokrywką dla głównego bezpiecznika. Na razie wymieniłem jeden konektorek a nadpaloną część wtyku wypełnilem klejem na goraco. Styki zakonserwowane zostały płynem "Kontakt".
NADAL SZUKAM TEGO WTYKU Może ktoś z Was ma stara wiązkę co przetrwała ta część
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
11.07.2009, 14:08 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Też ją wymieniałem. Pewnie co drugie zwłoki z jakiejkolwiek Hondy mają taką samą ta kostke.
|
13.07.2009, 09:01 | #8 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Da się i trza lutować! Aby uniknąć takich jaj należy dwa grube kabe te od zewnatrz (czerwone) po prostu zmostkować. Przez nie idzie największy prąd i dlatego się palą. jest to bezsensowne rozwiazanie polegające na podzieleniu głównego kabla zasilającego i ponownym spięciu go na złączki (śniedzieją i się palą). Zwróć uwagę, że konektorki w kostce (zewnętrzne) są i tak zmostkowane, nie ma różnicy do którego podpinasz. Dwa tylne konektorki uruchamiają rozrusznik ze startera i nie przenoszą znacznych obciążeń prądowych. Proponuję więc, tak jak pisałem, wyciąć i zmostkować (lutować) grube czerwone kable (piszę łopatplogicznie aby było jasno), a do kostki (zewnętrzny konektor)podłączyć dodatkowy kabelek. Jego funkacja polegać będzie na doprowadzeniu prądu do ładowania aku a po wyłączeniu silnika będzie doprowadzał prąd do instalacji z aku. Pasują konektorki samochodowe i takich używam. Widoczne na zdjęciu grube kable (te nadpalone) to połączenie głównego kabla zasilającego instalacje (stacyjka) z kablem idącym z regulatora napięcia. To jedna z dwóch kostek odpowiedzialnych za awarie regulatora. Jak będę miał czas to napiszę coś o roziązaniu tego problemu i fotami okraszę bo pisarz ze mnie marny a nauczyciel jeszcze lepszy
__________________
:O |
13.07.2009, 12:34 | #9 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
I ja tak tez uczynie!
A ju mi latalo cos po muzgownicy o wymianie tych kabli na grubsze i wymianie kostki na solidniejsza. teraz Klanol potwierdziles tylko moje wydumki. Zapodaj foto to przyda sie dla potomnych a i ja jak cos wymodze to dam foto. Dzieki
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
14.07.2009, 02:04 | #10 |
Since 06 September 2006r.
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: wiocha na południu
Posty: 348
Motocykl: T7 TLC 120 wyprawówka
Przebieg: rosnący
Online: 3 tygodni 6 dni 10 godz 22 min 4 s
|
Przy okazji awarii reglera, jakieś 3 lata temu, przyjarałem to samo miejsce. Moje wyglądało jak po wybuchu. Ograniczyłem się do usunięcia nadtopionych i spalonych części i oczyszczenia styków. To ostatnie zalecam przy każdej możliwej okazji. Nie zaszkodzi użyć także jakiegoś środka, który utrzyma styki w dobrej kondycji, zwłaszcza jak ktoś lubi sobie popływać siedząc na afryce. Co do wymiany, to kostka użyta była przez japońca w kilku modelach Hondy. Kiedyś, na jakimś zlocie, ktoś mi tłumaczył z jakich ale na szczęście nie zapamiętałem i dobrze. Od tego czasu kilka razy moczyłem się po siedzenie (swoją drogą ciekawie to brzmi) i wszystko gra. Dlatego bez zbędnych stresów i przed siebie. Powodzenia.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wtyczka reglera | MaRP | Układ elektryczny i zapłonowy | 163 | 06.03.2014 13:39 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 22.09.2010 00:11 |