|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
24.07.2021, 00:37 | #1 |
Zarejestrowany: May 2021
Posty: 112
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
[RD04] Ciag dalszy problemow - tym razem nie wiem co moze byc nie tak - potrzebne rady
Bardzo bede wdzieczny jakby ktos z specjalistow na tym forum mogl podpowiedziec gdzie moze byc problem:
Mozliwa przyczyna: 1. Wymienilem olej i filtr pare dni przed pojawieniem sie problemu na motul 5100. Objawy: 1. Motocykl po paru minutach jazdy zaczyna gasnac, a potem dosyc ciezko go odpalic. 2. Silnik pracuje nie rowno i strzela/pyka/stuka z wydechu: https://www.youtube.com/watch?v=sQu-YI2VQpw 3. Na postoju mimo rozgrzania silnik nie gasnie, jedynie jak sie przejade pareset metrow. Co zrobilem: 1. Zaczelem od przeczyszczenia gaznikow - jest czysciutki - problem pozostal. 2. Wymienilem wszystkie 4 swiece - problem zostal. Teorie jakie mam: 1. Regulator napiecia szwankowal przez pewien czas wiec mozliwe ze cewka/i ktorejs swiecy padl. A tak to rozkladam rece, ale wierze ze tutaj dostane cenna podpwiedz, z gory dziekuje. Ostatnio edytowane przez wierny : 24.07.2021 o 01:06 Powód: Poprawienie filmu |
24.07.2021, 07:22 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Zawory?
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
24.07.2021, 10:10 | #3 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,859
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 19 godz 48 min 40 s
|
Linki ssania przegladales? Jak nie odłącz je przy tłoczkach. Wkręc same tloczki.
Kiedysy koledze nie chciala drynda jechać. Powodem było zapieczone ssanie na jednym gaźniku. |
24.07.2021, 14:13 | #4 |
Zarejestrowany: May 2021
Posty: 112
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
Jezeli zawory to nic samemu nie zrobie wiec bedzie musial isc do warsztatu.
Co do ssania to juz predzej, sprawdze i dam znac - dzieki! |
26.07.2021, 09:42 | #5 | |
Moderator
|
Cytat:
1) brud w gaźniku, zapchane dysze - do myjki go trzeba. SSanie czy się zamyka oczywiście zawsze warto sprawdzić - zobacz kolor świec. 2) filtr powietrza - wyjmij i zobacz czy bez też tak będzie kichać, 3) gaźniki - skład mieszanki - wykręć trochę śruby składu np. o jeden obrót więcej - masz boku w czwórce łatwo to zrobić - i sprawdź czy się poprawi, 4) ośki przepustnic w gaźniku lub inne lewe powietrze - zmontuj wszystko do kupy, odpal motor i popsikaj plackiem w sprayu w okolice gaźnika i krućców w różne zakamarki, zobacz czy nie będą rosły obroty, 5) coś elektrycznego, ale tam są po dwie świece i dwie cewki na każdy cylinder - więc dla mnie najmniej prawdopodobne, 6) najgorsze kosztowo i czasowo, ale całkiem prawdopodobne - często przyczyną takie kichania jest już przebieg i głowica nadje się do remontu - sprawdzenie zaworów/wymiana/docieranie, wymiana popychaczy jeżeli mają luz i do tego gumki - wedle diagnozy po zdjęciu. PS. Co do mechanika - to POWODZENIA (sarkazm) - niestety takie usterki wymagają ZABAWY i czasu na diagnozowanie. Poza tym znalezienie dobrego mechanika motocyklowego nie jest proste - chyba założę wątek z BABOLAMI mechaników motocyklowych, sporo się już uzbierało z własnej obserwacji i opowieści. Np. niby fachowiec od regeneracji gaźników podjął się regeneracji gaźnika od RD07 i samowolnie stwierdził, że on go ODBLOKUJE i powiercił korpus niszcząc gaźnik nieodwracalnie... szkoda słów. Ale jednak jest kilku dobrych mechaników w PL.
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
26.07.2021, 09:48 | #6 | |
Zarejestrowany: May 2021
Posty: 112
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
Cytat:
Dzis sprawdze odpowietrznik korka, ale jestem na 95% pewien ze jest okay bo sprawdzlem jak leci benzynka od filtra dalej i jest bardzo drozny. Takze dzis sprawdze bez filtra czy dalej kicha. Lewe powietrze, tez moze byc - sprawdze za tydzien. No przebieg to juz 92k wiec moze byc glowica Ale ja ogolnie stawiam na diagnoze ze pompa szwankuje alebo jej przekaznik. Jestem bardzo wdzieczny, dzieki. |
|
24.07.2021, 15:41 | #7 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 848
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 13 godz 57 min 30 s
|
Nie dostaje paliwa ? może coś z pompą spróbuj na kroplówce
Sprawdzałeś membrany w gaźniku ? |
24.07.2021, 16:36 | #8 | |
Zarejestrowany: May 2021
Posty: 112
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
Cytat:
Takze zauwazylem ze filtr paliwa jest chyba juz do wymiany: 20210717_123427.jpg Byc moze jest nie wydolny - moze tez pompa. Jak najszbyciej zrobic kroplowke, nigdy tego nie robilem? Ostatnio edytowane przez Novy : 24.07.2021 o 17:20 Powód: Jedno zdjęcie wystarczy |
|
24.07.2021, 17:13 | #9 |
Podlacz paliwo prosto do przewodu prowadzacego do gaznika z pomonieciem pompy. Zbiornik powies wyzej niz gaźnik . Ja uzywam strzykawki żanety.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!! |
|
24.07.2021, 18:28 | #10 |
Zarejestrowany: May 2021
Posty: 112
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
Okay dzieki panowie, zrobie tak i dam znac ale niemal na pewno to to. Filtr paliwa jednak jest drozny wiec zostaje szwankujaca pompa, znowu...
|
Tags |
rd04 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tylko dla orlic - początki i ciąg dalszy... | Ola | Lejdis | 23 | 28.03.2018 18:12 |