|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
31.08.2009, 14:49 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,392
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
Online: 3 miesiące 2 dni 45 min 49 s
|
Przewody hamulcowe oplot-zmiana
No w koncu sie zdecydowałem bo cos zaczeło szwankowac.Objaw był taki ze dzwignia zaczeła chodzic z jakim jak to okresliłem gumowym odgłosem i hamulec reagował skokowo.W kazdym razie padło na wymiane płynu bo niewiadomo kiedy był zmieniany.(obawiałem sie takze ze moze pompka cos nie tak)W trakcie jednak pogadałem z tym i tamtym i mówie a co mi tam- zmiana na przewody HEL w oplocie no i oczywiscie płyn rowniez.Poprawa wyraznie odczuwalna szczegolnie w dozowaniu siły hamowania.Jestem bardzo zadowolony i uwazam ze nie sa to zbednie wydane pieniazki.Pomijam fakt tej całej plataniny i trójnika w oryginale co w tym momencie wydaje sie dziwne ze tak to zaprojektowano ,ale pewnie tak byc musiało.Dodatkowo mozna zamówic w tej samej cenie lanserski kolorek przewodu.Zrobilem 500 km na nowych przewodach czyli niewiele ale wybieram sie do Austrii we wrzesniu to moze cos sie nasunie-napewno napisze.
|
31.08.2009, 15:21 | #2 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
A możesz napisać jaki jest koszt orientacyjny operacji?
pozdro! |
31.08.2009, 15:27 | #3 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Jak ktoś pragnie, to oddam swoje gumowe przewody (wiek lat 6, wiem ze wielu ma starsze) Warunek, ze se sam odbierze przejeżdzając przez KRK. Tez se zalozylem stalówki i nie zauwazyłem najmniejszej róznicy. O tym ze mam pamietać zauwazyć roznice przypomnialem sobie po tym jak wrocilem do domu.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
31.08.2009, 16:08 | #4 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,392
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
Online: 3 miesiące 2 dni 45 min 49 s
|
orientacyjny koszt
z tego co porównywałem to u Ramiresa najtaniej koszt przewodów ok 300 zł.
Odnoszac sie do tego co napisał Podos jest mozliwe ze moj hamulec był zapowietrzony i płyn byl stary .Jednak likwidacja srubek złaczek i srubeczek przemawia za wyzszoscia oplotu dodatkowo przy wciskaniu dzwigni hamulca w gumowych wyraznie czulem jak pecznieja pomijajac ze miały 18 lat.Byc moze jak zaserwisowałbym stary uklad byłoby podobnie ale co zaszalałem;-) i nie załuje to najwazniejsze. |
31.08.2009, 16:33 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
No to mój był nowy w porównaniu z Twoim. Wierzę, że mogłeś poczuć róznicę.
Moja afri miała dwa razy nowy płyn (zalecana wymiana co 2 lata)
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
31.08.2009, 16:42 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
Online: 12 godz 42 min 27 s
|
przewody w stalowym oplocie są do pupy, generalnie są do lansu i łatwiej je zniszczyć, a teraz żeby nie być gołosłownym wyjaśnienie:
Większość tzw "gumowych" przewodów hamulcowe jeżeli nie wszytkie mają też stalowy oplot tyle że w środku. Przez, że jest w środku nie uszkodzimy go byle czym przedzierając się przez krzaki, dostając kamykami spod kół, czy przy glebie, a przewody w stalowym oplocie uszkodzimy. Mają niestety mniejszą trwałość. Za to, co niektórzy bardzo lubią fajnie się błyszczą i można kupić pod kolor motocykla Wielu osobom wydaje się, że przewody w stalowym oplocie są lepsze, lepiej się hamuje bo po prostu zmienili płyn hamulcowy ... w końcu |
31.08.2009, 16:50 | #7 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,392
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
Online: 3 miesiące 2 dni 45 min 49 s
|
Nie przecze odnosnie płynu, ale zakladam ze miałes i "gumowe" i takie w oplocie- nie zaprzeczysz chyba ze jest tam zbyt duzo elementów łaczacych.Ciekaw jest jak uszkodziłes swoje i pytam powaznie bo ja nie widziałem uszkodzonych przewodów.Ja miałem raptem ze 4 moze 6 wywrotek i nie udało mi sie zepsuc tych poprzednich.
pozdrawiam |
31.08.2009, 16:56 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
no własnie ja nie widziałem awarii starych gumowców nigdy, a stalowek niestety tak...
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
31.08.2009, 17:18 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Nie no to jakaś demagogia. Stalówki też sa w osłonie, chyba że ktoś kupuje w markecie. Gumiaki mają osłonę z jakiegoś włókna, a nie stalową. Praca stalflexów, różni się przede wszytkim skokiem klamki. Ale jeśli Podos nie wyczuł różnicy to świadczyć tylko może że dbane 6 letnie hamulce mogą być zupełnie dobre ale 12 letnie już raczej nie koniecznie
|
31.08.2009, 17:28 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
Online: 12 godz 42 min 27 s
|
Sam nie uszkodziłem przewodów w stalowym oplocie, ale widziałem uszkodzone. Nie mówię też ze stalowe są tragicznie złe i od razu sie niszczą, ale trwałość szacował bym raczej na 2 - 3 lata i polecam je regularnie sprawdzać.
Niestety przewody u olków w stalowym oplocie są gołe, nie mają żadnej osłony. Odnośnie elememtow łączących to zamierzam się o tym przekonać niedługo. Niestety o większości wad, zalet, różnic dowiedziałem sie po tym jak kupilem przewody w stalowym oplocie i jak już znajdę coś czym mogę moje przewody osłonić to prawdopodobnie je założę. |