|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
12.02.2022, 15:07 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Galway / Rybnik
Posty: 148
Motocykl: Adventure Sport 1100 ES
Online: 5 dni 23 godz 38 min 48 s
|
Wymiana handguardòw.
Zakupiłem inne osłony dłoni. Więc trza zdjąć ori. Odkręciłem śrubę mocujący a tam niespodzianka , blaszka służąca za łącznik między śrubą a trzpieniem. I oczywiście łącznik puścił, śruba z blaszką wylazły a trzpień został..Siedzi na oringach gumowych, i ni ch.
nie da się go wyjąć.. Kto to kuźwa wymyślił taki system.. Jeszcze żeby w trzpieniu był otwór z gwintem..to by się coś wkręciło, jakoś złapało żeby wyjąć, a tak ,dupa. Druga strona oczywiście wyszła bez problemu. I teraz myślę , czy kombinować, nawiercać trzpień, potem go gwintować, choć nie ma gwarancji że nie zacznie się obracać w trakcie obróbki, czy wcisnąć go na max ile wlezie i montować nowe. Powinno wieźć nowe mocowanie, mam niby 3 cm zapasu. Jeśli opcja nr.2 to znów drugi trzpień wcisnąć tak samo ,czy olać to.. Czy dla wyważenia zrobi to różnicę jeśli z jednej strony będzie ten trzpień a z drugiej nie? Brawo Panie Hąda.. |
12.02.2022, 15:13 | #2 |
Ja bym nawiercał, gwintownik i młotek bezwładnościowy .
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
12.02.2022, 16:57 | #3 |
Patrzaj jaki mądry!
Bym tak samo zrobił. Dodatkowo - te dinksotrzpienie są tam w celu tłumienia wibracji. Jak je wyjmiesz i nic nie włożysz kiera może wpadać w rezonans w określonym zakresie obrotów.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
12.02.2022, 17:43 | #4 |
Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Galway / Rybnik
Posty: 148
Motocykl: Adventure Sport 1100 ES
Online: 5 dni 23 godz 38 min 48 s
|
Czyli lepiej popchnąć trzpień głębiej, zostawić i założyć inne osłony dłoni?
No bo jak mają funkcje tłumiącą drgania to po co wyjmować, po co wiercić i gwintować.. |
12.02.2022, 17:53 | #5 |
Pisałem wcześniej już również o tym rozwiązaniu. Jeśli te kołki wejdą głębiej to czemu nie?
W uzyskane miejsce można założyć nowe rozpieraki. Btw - w motocyklach w których nie ma masturbacji o każdy gram bardzo dobre właściwości tłumiące uzyskuje się wypełniając kierownice śrutem ołowianym. Czyni cuda.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
12.02.2022, 18:27 | #6 |
Ocet, daj znaka czy udało Ci się wepchnąć je głębiej jeśli będziesz próbował. W CRF 300R jest chyba takie samo rozwiązanie i zastanawiam się co z tym zrobić.
|
|
26.04.2022, 20:54 | #7 | |
Zarejestrowany: Feb 2020
Miasto: Galway / Rybnik
Posty: 148
Motocykl: Adventure Sport 1100 ES
Online: 5 dni 23 godz 38 min 48 s
|
Cytat:
A więc po próbach z klejem dwuskładnikowym i tym popychadłem od strzykawki ( nie utrzymało bo gumowe oringi stawiają spory opór) zdecydowałem się wiercić.. Cieniutkie długie wiertło fi jakieś 3? i wywierciłem dziurę w trzpieniu na głębokość jakiegoś 1cm. Później długi wkręt samowiercący fi ciut większe i ziuuu do tej dziurki. Ładnie weszło , złapało. A później ruchem jednostajnym delikatnym ciągnąć za wkręt.. Wyszło. Trzpień nie zniszczony tylko otwór świadczy o tym że coś się działo.. Moim zdaniem to jedyne wyjście z sytuacji było. Nowe HANDGUARDy zamontowane. |
|
12.02.2022, 18:30 | #8 |
Ja nie pomogę ale pochwale autora. Pierwszy raz na tym forum nazwał coś jak powinno się nazywać, a nie jakieś handbary. Brawo.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
__________________
Pozdrawiam, łajza na Crf110 |
|
13.02.2022, 00:52 | #9 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Bo mieszka/ł w kraju angielskojęzycznym a tam się to handguards nazywa
|
13.02.2022, 09:20 | #10 |
Moderator
|
A jaka jest etymologia słowa *handbary* w naszym języku? Na pewno nie ma sensu? Pytam z ciekawości bo rezultat zapytania w google jest miażdżący - wikipedia, wszystkie sklepy, fora, wszędzie przewaga handbarów. Nigdy nie wnikałem, zawsze zakładałem że handbar to stelaż a handguard to listek.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana napędu | 7Greg | Rama, zawieszenia, napęd | 104 | 14.05.2023 11:32 |
Przewody WN - wymiana? | CzarnyEZG | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 24.03.2019 13:20 |
Wymiana przewodów WN | wieczny | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 17.06.2016 00:08 |
Wymiana wydechu | teddy-boy | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 15.05.2014 10:53 |