Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.07.2022, 19:52   #1
Wasyl91


Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Sulechów
Posty: 17
Motocykl: RD07
Wasyl91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 22 godz 8 min 17 s
Domyślnie Za wysokie niskie obroty przy synchronizacji

Cześć,

RD07 1993 r.

Niedawno wymieniałem uszczelki komór pływaków i po zamontowaniu gaźnika na miejscu zgodnie z zaleceniami forumowymi i książkowymi przystąpiłem do synchronizacji gaźników.

Problem w tym, że moje gaźniki wg wskazań zegarów osiągają stan zsynchronizowania w momencie kiedy śruba od synchronizacji wkręcona jest dość głęboko... I nie byłoby w tym nic dziwnego ale ten stan powoduje, że nie mogę zjechać wolnymi obrotami na książkowe 1250, po prostu kręcenie śrubą od synchronizacji samo podniosło obroty. Na puszczonej manetce od gazu jest przerwa pomiędzy śrubą od reg. wolnych obrotów a tym kółkiem gdzie zaczepione są linki od gazu, a to kółko powinno się na tej śrubie opierać. Jak zjadę (rozsynchronizuję) to wjeżdżam na zakres gdzie mogę regulować śrubą obroty...

Z początku myślałem, że to linki i próbowałem wymusić naciągiem "bardziej zdecydowany" powrót manetki aby kółko oparło się na śrubie, jednak to nie jest to.

Przeczytałem kilka wątków na forum i nie znalazłem tego co mnie interesuje.

Please help!

Ostatnio edytowane przez Wasyl91 : 12.07.2022 o 23:52
Wasyl91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2022, 10:16   #2
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
Domyślnie

Możesz mieć nieszczelności w dolocie, mógł ktoś rozdzielać gaźniki i są trochę przekręcone względem siebie, może się któraś przepustnica blokować bo przy całkowicie wykręconej śrubie regulacji ( u Ciebie nie wraca do tej śruby) nie powinien motor chodzić.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2022, 11:01   #3
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 10 min 35 s
Domyślnie

Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem?

ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji.
Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny...
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2022, 11:41   #4
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,504
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 40 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lis Zobacz post
Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem?

ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji.
Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny...
W XRV jest inaczej - są dwa niezależne gaźniki na każdy cylinder.
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający.

W Afryce jest dużo prościej. Każdy cylinder ma swój pojedynczy gaźnik. To jest dużo, dużo, dużo łatwiejsze do ustawienia niż w YDIS.

Jedyny problem to żeby te dwa osobne gaźniki miały identyczne obroty na wolnych - do tego służy cięgno mechaniczne między nimi - dyszel mały który otwiera przepsutnice i trzeba go tak ustawić żeby podciśnienia były jak najbardziej równe.

Wg. mnie cięzko stwierdzić co tu jest nie tak.
Trzeba sprawdzić wszytsko co ma wpływ na podcisnienia:
- krućce dolotowe do gaźnika i ich szczelność i prawidłowość montażu,
- krućce do silnika i ich szczelność i prawidłowość montażu,
- sam gaźnik czy wszytsko OK - membrany całe? itd..itp...
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 09:55   #5
Bohun
 
Bohun's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 560
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Bohun jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 21 godz 21 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający.
W XT600Z Tenere dokładnie tak. Pierwszą przepustnice ustawiasz na np. wiertło fi-7mm druga ustawiasz na "koniku", później skład mieszanki i śrubka od obrotów.

Jechałem kiedyś z "podkarpacia" do Krakowa. A4 jeszcze nie była wybudowana. W pewnym momencie zegarek z kokpitu odpadł i zgubiłem go. W Krakowie na Grzegórzeckim moto zaczną kichać i dusić się. Nie mając wyboru zatrzymałem się i rozebrałem paść prawie przy głównej ulicy. zacząłem sprawdzać wszystko, świece, regulacja etc kręcenie wszystkim możliwymi regulacjami. Okazało się że zegarek wpadł pomiędzy dźwigienki łączące reakcję drugiej przepustnicy.
Radość x2 zegarek się znalazł i silnik znowu zaczną ładnie pracować.

Wasyl91 Zrób jeszcze test na "plaka". Odpal moto i popsikaj w okolicach gaźnika i zwróć uwagę na obroty.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje.
Bohun jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 13:22   #6
dawid8210
 
dawid8210's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
dawid8210 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 dzień 20 godz 46 min 53 s
Domyślnie

Ten test z plakiem może być mylący, bo w końcu wlot do airboksa jest z dołu puchy nag gaznikami
dawid8210 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 13:43   #7
Bohun
 
Bohun's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 560
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Bohun jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 21 godz 21 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał dawid8210 Zobacz post
Ten test z plakiem może być mylący, bo w końcu wlot do airboksa jest z dołu puchy nag gaznikami
Możliwe i trzeba to wziąć pod uwagę, nie zapoznałem się dolotem w XRV
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje.
Bohun jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 14:54   #8
rupert
 
rupert's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 320
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
rupert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 24 min 50 s
Domyślnie

Można filtr ściągnąć i powietrze będzie brał z góry
__________________
Keep Calm and Call 0118 999 881 999 119 725 3
rupert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 16:15   #9
Bohun
 
Bohun's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 560
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Bohun jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 21 godz 21 min 0
Domyślnie

Można jeszcze tak:

1. Stara szkoła mówi: wkręć śrubę regulacji składu mieszanki do oporu i wykręć 2.5 obrotu.

2. Sprawdź pływak. Zacięty lub działający w nieodpowiednim zakresie utrzymuje zbyt wysoki stan paliwa w komorze pływakowej.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje.
Bohun jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 23:49   #10
Wasyl91


Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Sulechów
Posty: 17
Motocykl: RD07
Wasyl91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 22 godz 8 min 17 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dawid8210 Zobacz post
Ten test z plakiem może być mylący, bo w końcu wlot do airboksa jest z dołu puchy nag gaznikami
Mowa o RD07 1993r (mój błąd bo nie napisałem w pierwszym poście), pobór powietrza jest chyba od góry pod czarną pokrywą filtra

Edit: Sprawdziłem i rzeczywiście od dołu, już nie będę żył w niewiedzy...


Problem rozwiązany po 4 dniach spędzonych na kolanach w garażu. Okazało się, że miałem zbyt mocno wykręcone śruby od mieszanki (pilot screw) dzisiaj przed przystąpieniem do synchronizacji przydusiłem go zubażając mieszankę dość mocno, obroty spadły. Dopiero wtedy ustawiłem wolne obroty (idle speed) na 1250 i zabrałem się za synchronizację. Dzięki temu stan zsynchronizowania osiągnąłem przy trochę innym poziomie otwarcia przepustnic. I finalnie położenie śruby od synchronizacji wcale nie okazało się być na mocno wkręconej tak jak wcześniej (dla stanu zsynchronizowania).

Wielkie podziękowania za wasze odpowiedzi i dla Mallory'ego, który wsparł mnie telefonicznie!!

Mam nadzieję, że ten temat komuś pomoże.

Teraz tylko dopieścić mieszankę i w piątek w góry na cały weekend!
Wasyl91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
niskie obroty maxymalne Mallory Uklad paliwowy i wydechowy 12 15.10.2016 20:01
Niskie obroty na ssaniu jez Uklad paliwowy i wydechowy 8 12.10.2015 20:07
Wkręcane krućce do synchronizacji Vooytas Regularne czynności serwisowe 41 04.05.2014 15:26
Niskie obroty za wysokie. RD03 sloneczny Uklad paliwowy i wydechowy 16 06.07.2011 23:18
wysokie obroty po dluzszym postoju kkk Uklad paliwowy i wydechowy 6 09.06.2009 08:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.