|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
14.06.2023, 20:52 | #1 |
Zarejestrowany: Dec 2021
Miasto: 3Miasto
Posty: 4
Motocykl: RD04
Online: 2 godz 20 min 48 s
|
Pompa paliwa do RD 04, elektryczna czy podciśnieniowa? Oto jest pytanie.
Witam.
Mam pytanie i prośbę o poradę. Wysiadła w mojej RD 04 pompa paliwa, puszcza wahę z króćca. Trzeba wymienić, elektryczna Mitsubihi prawie 400 zł, ale słyszałem, że ludzie stosują też pompy podciśnieniowe. Jeżeli nadszedł czas wymiany, to może przejść na podciśnieniową, wydaje mi się, że to prostszy system. Jakie są wasze opinie i ew. jaką pompę podciśnieniową polecacie? |
14.06.2023, 21:11 | #2 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Temat pomy jest tu rozpracowany od a do z, wystarczy poszukać. Serio to jeden z tych tematów w których ciężko coś nowego napisać. Najlepiej chyba założyć FACET ale poczytaj i wyciągnij własne wnioski
|
14.06.2023, 22:17 | #3 |
Podciśnieniowe to chyba najpopularniejsze mikuni i bankowo będzie to tani zakup nawet jeśli wziąć pod uwagę założenie od razu zestawu naprawczego. Przecież motocykle z tymi pompami jeździły dziesiątki tysięcy kilometrów.
Ja poszedłem w remont oryginału plus płytka od robota narazie pyka i moto gada. Nie chce kraść wątku ale po założeniu pompy znowu pojawił mi się cofający się zapłon - Obrotomierz lekko opada na jeden dwa zaplony idealnie przy 2500-2700rpm. Poza tym nic się nie dzieje. Miałem to zjawisko od samego początku w Deauville i minęło po wyjęciu pompy. Teraz jest znowu. Naprawdę nie mam pojęcia co to może być - instalacja wyglada jakby wczoraj wyjechała z fabryki. Durny jestem cały. Co do wymian i zamian powtórzę ponownie: Facet ma bardzo dobre opinie i ponoć jest to zamiana na zawsze. Jako ze nie mam pomysłu co dalej robić z ta czkawka planuje zakup faceta i wożenie ewentualnie na dłuższe wyjazdy oryginału jako backup choć nie wiem czy to rozsądna kolejność niemniej nie jestem sobie w żaden sposób w stanie wyjaśnić tego zachowania silnika. Przy delikatnym odkręcania gazu przy przejściu przez 2500 czknie dwa razy i powyżej jest spokój. Wkurza mnie to bo to akurat idealna kontemplacyjna prędkość około 75-80 na piątym biegu przy spokojnym turlaniu się. Pomysły co sprawdzić miłe widziane.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
15.06.2023, 00:51 | #4 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Nic nie sprawdzisz jest to prawdopodobnie kumulacja krzywej poboru paliwa i bezwładności czasu reakcji pompy , tylko wymiana może coś zmienić moim skromnym zdaniem
Facet to bardzo dobra droga |
15.06.2023, 01:05 | #5 |
Imo to jest kwestia elektryki. Jakaś interferencja impulsów w obiegu. Może cofka od cewki pompy w system. Nie chodzi o paliwo.
Te Facety są wszystkie takie same czy któreś nadają się bardziej? EDIT: takie info z forum ntv UK- FACET Posi-Flow 60104, The Posi-Flow is the same internal specification as the old 40104 cube pump but offering a more compact design and black plastic housing reducing noise levels over the old style pump. CZYLI zamiennie 40104 z 60104. Mam jeszcze wątpliwość czy to nie przekaznik pompy. Ponoć można go usunąć całkowicie - choćby dla testu. Mysle czy to nie kwestia wibracji o określonej częstotliwości która powoduje zanik zapłonu na chwilę.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 15.06.2023 o 09:15 |
|
15.06.2023, 13:49 | #6 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Mozna usunac, przekaznik to zabezpieczenie ze gdy silnik zdechnie to pompa przestaje pompowac. Moga byc i wibracje to troche szukanie w stogu siana ale kto szuka ten ma szanse znalezc Moja afra chyba dalej jest na FAT i podejrzewam ze FACET ktory tam zalozylem pracuje do dzis
|
15.06.2023, 14:05 | #7 |
Ponoć to jest zabezpieczenie przed wypadkiem. Taki prymitywny układ ze jak dostaniesz strzała w dupe t wyłącza pompę bo jak mam wyjaśnić sobie fakt ze jest schowany za tablica rejestracyjna?
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
15.06.2023, 21:05 | #8 |
Matjas o jakim przekaźniku piszesz? Schowany za tablicą ? O czym wy piszecie?
O sterowniku pompy paliwowej, czy dodatkowym przekaźniku który ma zapobiegać wypalaniu styków w pompie paliwa
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
16.06.2023, 00:02 | #9 |
Innymi słowy włącznik pompy paliwowej. Styki ogarnięte płytka od R2D2.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
16.06.2023, 21:20 | #10 |
Zrobiłbym taki test. Zasilanie grawitacyjne z osobnego podwieszonego zbiornika. Odpal silnik, a na przewodzie zasilania pompy podepnij żarówkę (oscyloskopu nie masz?) Zobacz jak ona świeci w tym "wadliwym" zakresie obrotów. Drugi test. Załóż pompę bez żadnych wspomagaczy styków i zobacz co się dzieje.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pompa podcisnieniowa Mikuni | podos | Uklad paliwowy i wydechowy | 116 | 10.01.2017 10:29 |
Pompa podcisnieniowa Mikuni i... | azure | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 02.07.2013 23:18 |