|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
01.07.2024, 22:40 | #1 |
Zarejestrowany: Jul 2024
Posty: 10
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 36 min 17 s
|
CRF1100 klekoczący silnik
Panowie Pomocy,
Miał ktoś podobny problem z grzechoczącym silnikiem w CRF1100ATAS manual? Motocykl ma 4 miesiące i 1000km przebiegu. Byłem z tym w ASO, wymienili kosz sprzęgłowy, tuleje i łożysko kosza - nie pomogło. Dźwięk pojawia się tylko jak motocykl jest mocno nagrzany i nie ma znaczenia czy sprzęgło jest wciśnięte, czy motocykl jest na biegu, czy na luzie. Częstotliwość klekotanie wzrasta wraz z obrotami. Na "ucho" dźwięk wydobywa się z okolic kosza sprzęgłowego z prawej strony motocykla. W ASO nie mają pojęcia co to może być i co dalej z tym robić, nie mieli takiego przypadku.... Ostatnio edytowane przez Mallory : 02.07.2024 o 14:01 Powód: Poprawiłem link do YT. |
01.07.2024, 23:32 | #2 |
Moderator
|
Dyfrex - zapraszamy do powitalni, bo jeszcze ktoś pomyśli (oczywiście niesłusznie), że rejestrujesz się tylko dlatego, że masz problem, a potem papapa))
A teraz co do wątku. A tu czytałeś?
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
02.07.2024, 10:11 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2024
Posty: 10
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 36 min 17 s
|
Dzięki Mallory, niestety na filmiku jest zupełnie inna sytuacja, ten głuchy dźwięk, ustający po wciśnięciu sprzęgła to norma w Afrze z manualną skrzynią - wszystkie tak mają. U mnie jest coś innego, stukanie, klekotanie, które pojawia się tylko po nagrzaniu motocykla i nie ustaje po wciśnięciu sprzęgła...
|
02.07.2024, 12:48 | #4 |
No nie jest to typowe klekoczące sprzęgło w AT. Miałem kiedyś podobny przypadek w Transalpie 600. Po mocnym nagrzaniu coś terkotało. Objechałem z tym terkotaniem Maroko, nic się nie zmieniło. Wymieniałem oliwę ze 3 razy- żadnych opiłków ani innych śladów. Sprzedałem moto więc nie wiem jak się temat skończył, ale kupiec nie wrócił z pretensjami czy zażaleniem, więc chyba silnik nie wybuchł. Tyle, że ten TA miał z 70 tyś km a tu jest nówka ze sklepu.
i to za jakieś chore pieniądze Moja rada taka, żeby jeździć aż zdechnie całkiem. Skoro ASO nie widzi problemu to co się martwisz? Motocykl na gwarancji, jak umrze piec- wymienią Ci na nowy. W razie wyjazdu gdzieś dalej kup tylko dobre ubezpieczenie. .... Smutne to, że jakość hondy tak bardzo spadła. Za 10-15 lat jak już wyginą wszystkie xrv, xt, xl itp, to nie będzie co kupić używanego, a miałem ochotę na taką crf na emeryturę |
|
02.07.2024, 13:34 | #5 |
Zarejestrowany: Jul 2024
Posty: 10
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 36 min 17 s
|
Problem polega na tym, że oni nie mają zielonego pojęcia co może być. Jeździć też z tym strach, bo to jednak motocykl i zablokowanie/wybuch silnika przy prędkości 160km może się skończyć tragicznie... Zawsze ceniłem hondę za niezawodność i niestety strasznie się zawiodłem. Szczególnie, że dowiedziałem się że polityka firmy nie dopuszcza wymiany silników, czy całych motocykli. Jeśli wybuchnie Ci silnik, nie dostaniesz nowego, a ASO jest zobligowane do wymiany wszystkich uszkodzonych elementów pojedynczo... W Chińczykach typu cove, czy cfmoto za mniej niż połowę ceny Hondy nie ma z tym problemu...
|
02.07.2024, 13:48 | #6 |
W Transalpie podobny dźwięk dawał luźny łańcuszek od pompy.
Nie sądzę żeby ten dźwięk groził wybuchem silnika. Gwarancja jest, jeździć obserwować. W ogóle były jakieś absurdalne awarie tych silników? Nagłe zatrzymanie, wybuch? Nie słyszałem.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
02.07.2024, 16:01 | #7 |
Zarejestrowany: Jul 2024
Posty: 10
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 36 min 17 s
|
No właśnie też nie słyszałem, ale z drugiej strony w Hondzie też nie słyszeli tak klekoczącego silnika w nowej afryce. Więc to że nikt nie wie co to może być jest gorsze niż "łańcuszek od pompy", który słychać w co drugim egzemplarzu...
|
02.07.2024, 14:00 | #8 |
Moderator
|
Ja rozumiem zdenerwowanie.
Nowy motor za górę pieniędzy - wali silnik i nie wiedzą dlaczego. Też nie potrafiłbym tak "jeździć i obserwować".
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
02.07.2024, 14:51 | #9 |
Tomaj
|
Dyferx - reklamuj to. Ten silnik nie powinien tak pracować.
Filmik, który wrzucił Mallory - tam słychać ewidentnie kosz, przy okazji wibracje . Miałem taką jedną AT i przy podobnym przebiegu kosz już był wymieniany. W Twoim przypadku, przyczyn takich odgłosów może być wiele: któryś element kosza, zawór, łożysko, spalanie stukowe itd. - ciężko tak zdalnie określić skąd to się niesie, a biorąc pod uwagę przebieg Twojego motocykla to już zupełnie ciekawostka. Tak czy inaczej: reklamuj. |
02.07.2024, 19:25 | #10 |
Jak nie wiedzą co to jest niech wymienią silnik - a ja się martwię ze klekocze 890 ( nieco bardziej bym powiedział )
|
|
Tags |
awaria. crf1100 , klekocze , silnik |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pokrowiec dla crf1100 | flash | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 6 | 28.06.2021 16:32 |
antena GPS w CRF1100 | szynszyll | Oprogramowanie, wyświetlacz, nawigacja | 1 | 26.12.2020 15:39 |
Klekoczący hamulec tylni ;/ | Kuba | Hamulce, kola, opony | 17 | 18.02.2011 17:27 |