|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
16.02.2010, 00:48 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Łódź
Posty: 104
Motocykl: RD03
Przebieg: ~70000
Online: 2 dni 19 godz 42 min 28 s
|
silnik transalpa 92r. w ramie RD03
Koledzy, czadar ma do sprzedania silnik do transalpa 92 rok, powiedzcie czy podpasuje do mojej afri RD03 z 88r?
Ostatnio edytowane przez piotrek : 16.02.2010 o 01:02 |
16.02.2010, 11:06 | #2 | |
Cytat:
Prędzej silnik od Trampka 650 (tak na oko przynajmniej )- ale Motormaniak coś wspominał że trzeba by sprawdzić mocowania no i elektryka jest inna. |
||
16.02.2010, 22:19 | #3 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Silnik z trampka 650 nie ma mocowania do ramy - tego z tyłu, a otwór w silniku na ośkę wahacza ma 17 mm a nie 15, więc jak nic z tym nie zrobisz to będzie silnik w ramie latał.
__________________
Enduro i ADV |
17.02.2010, 00:00 | #4 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 14
Motocykl: mutant TA/AT
Online: 1 tydzień 2 godz 24 min 11 s
|
Silnik z 600 pasuje do ramy rd03.Nie ma tylko mocowań z przodu przy cylindrze,i z tyłu,tego górnego.Ja mam na odwrót,silnik z RD03 w ramie transalpa.
|
17.02.2010, 15:01 | #5 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Łódź
Posty: 104
Motocykl: RD03
Przebieg: ~70000
Online: 2 dni 19 godz 42 min 28 s
|
|
25.02.2010, 22:59 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Wszystko podejdzie. Jak Motormaniak sugeruje załatw silnik od 650, taki problem jak inna średnica ośki to żaden problem, zleć tokarzowi zrobienie nowej ośki bądź tulejki redukcyjnej na starą ośkę i problem z głowy, a mocowania przy tylnym cylindrze po prostu nie będzie, skoro sprawdza sie to w TA to i wyda w AT
|
26.02.2010, 10:20 | #7 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Oczywiście że można. na dodatek silniki od 650 są praktycznie identyczne jak w rd03. jest tylko jeden drobny problem, o którym wspomne: Średnica ośki w trampku to 17 mm, w afri to 15 mm. Dalej w afryce idzie tulejka 15x22 mm. łozysko igiełkowe ma wymiar 20x26 mm. Tulejki 15x17 mm żeby wsadzić wewnątrz silnika raczej nie dorobisz - 1mm na ścianke to za mało. Są oczywiście inne sposoby.. Jak byś chciał przejść w afryce na ośke 17 mm to mam wachacz - przerobiony na łożyska 22x28 mm z wciśniętymi nowymi łożyskami Timikena i uszczelniaczami - trzeba jeszcze dorobić tulejki 17x22...
To wiem na pewno, ale : Wydaje mi sie że w silniku transalpa 650 w bloku silnika wciśnieta jest tuleja ustalająca z otworem wewnętrznym na wspomniane 17 mm. Silnik w trampku pełni rolę usztywniającą. Tak więc być może wystarczy wycisnąć ta tulekją i wycisnąć nową.
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 26.02.2010 o 10:36 |