|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
11.04.2010, 18:00 | #1 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Gaśnie podczas jazdy w deszczu
Wczoraj podczas jazdy w deszczu silnik zrobił buuuu i sruuu. Wcześniej zdarzyło mi się to raz. Zauważyłem, że też pod wpływem wody (przynajmniej tak mi się wydaje). Zatrzymałem się i po minucie odpalił jakby nigdy nic. Zastanawiam się co to może być. Wszystko przejrzane, wydaje się ok. Mieliście coś podobnego? Pomimo dość sporej wiedzy w temacie mechaniczno-elektrycznym nie mam już pomysłów. To dość irytujące, taka niepewność
__________________
:O |
11.04.2010, 18:16 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Masz założona płytkę R2D2 albo przekaźnik? Sprawdź wtyczkę pompy... ogólnie system pompowy przepatrz dokładnie
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
11.04.2010, 18:18 | #3 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
pompa ma nowiutkie styki i płytkę. ogólnie moja elektryka jest pedantycznie i obsesyjnie utrzymywana w jak najlepszym stanie. stąd moja frustracja. inni topią motury w wodzie i nic im się nie dzieje, a tu człowiek się stara.... :P
__________________
:O |
11.04.2010, 18:21 | #4 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Styki tu nie grają roli. U mnie miałem podobnie i prawdopodobnie winowajcą była płytka... Tak myślę, że mechanizm usterki wyglądał tak:
-woda dostawała się do środka -zamaczała styki -iskra z płytki/przekaźnika jest tak słaba że nie przebija izolacji z wody na stykach... Od kiedy wylutowałem płytkę wszystko znowu działa perfetto
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
11.04.2010, 23:57 | #6 | |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 15 godz 46 min 42 s
|
Cytat:
Sprawdź sygnał luzu,kosy i włącznika przy klamce sprzęgła.To jest jedyny obwód który może tak radykalnie gasic silnik. Jeżeli by była wina pompy to silnik nie gasł by od razu. Nie wiem jak gaśnie silnik , jak nie gaśnie nagle to może i pompa.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
12.04.2010, 01:11 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
czujnik bocznej stopki
|
11.04.2010, 19:47 | #8 |
Klanol nie poddawaj się !!! Ja ostatnio robiłem silnik w chińskim skuterze (czterosuw 50cm)
Stary - dał mi tak popalić, że już go chciałem oddać dalej niesprawnego. Ambicja jednak nie pozwalała tak sprawy zostawić. Przypadek sprawił, że doszedłem co było. Uwierz mi pomysły to już dawno się skończyły, ale w końcu..... |
|
12.04.2010, 08:22 | #9 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Czujnik luzu mam do wymiany, o kosie też myślałem - sprawdzę. może to być też sprawa zapłonu ale objawy są takie jakby paliwa brakowało, czyli pompa pewnie.
__________________
:O |
12.04.2010, 10:36 | #10 | |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 15 godz 46 min 42 s
|
Cytat:
Jeżeli dekiel ma króciec do odpowietrzania to króciec można zatkać. Ważny jest też stan gumki uszczelniającej przewody. W ten sposób unikniesz zawilgocenia wnętrza pompy Ja na przerobionej pompie zacząłem 3 sezon i nie miałem najmniejszego problemu, a płytkę mam w wersji naprawdę pierwszej o stykach nie wspomnę.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
gaśnie w czasie jazdy | andrzej 76 | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 09.04.2014 22:52 |
Wizualizacja prędkości podczas jazdy | sizyrk | Układ elektryczny i zapłonowy | 18 | 13.03.2013 21:59 |
gasnie podczas jazdy | temek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 5 | 08.06.2011 18:39 |