|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
08.05.2010, 13:47 | #1 |
Autobanned.
|
Dodatkowy osprzęt, a prąd.
Panowie przeleciałem cały wątek i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czytając o montażu woltomierza, halogenów, dodatkowego światła stop (np. w GIVI) nie znalazłem jakieś łopatologicznej odpowiedzi - jak to ma wpływ na regler, aku, bezpieczniki, przewody, cewki lub zwojany w prądowni. Kiepski jestem wyjątkowo z elektryki - więc pytam się szanowne grono - moze mi ktoś to ładnie (czyt. łatwo) opisać?
W którymś z postów chyba Rambo napisał, że to nie dobrze dla reglera, a Podos - że w 07 to nawet lepiej - oczywiście mogłem coś źle zrozumieć Gdzieś również napisane, ze zwojan nei lubi złych zamienników. Tak więc czy montaż dodatkowego sprzętu: pomaga - bo odbiera za wysokie napięcie z reglera, przeszkadza - bo nie wyrabia alternator, obojętny - nie ma większego wpływu, instalacja jest na to przygotowana.
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
Ostatnio edytowane przez jorge : 08.05.2010 o 13:52 |
08.05.2010, 14:40 | #2 |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 70
Motocykl: RD04
Online: 1 tydzień 1 dzień 17 godz 30 min 32 s
|
Jesli nie przekroczysz mocy pradnicy to jest ok. W AT regulatora dziala w taki sposob ze pradnica jest caly czas obciazona (nawet jak wszystko maszy wlaczone a silnik pracuje).
Dodajac dodatkowe odbiorniki odciazasz regulator. Co do przewodow to jesli ma to byc duzy odbiornik (halogeny) to pusc nowy przewod z regulatora i nowy bezpiecznik. Pozdrawiam. |
10.05.2010, 12:26 | #3 |
Autobanned.
|
Dzięki za info. Myślałem, że mający wiele dodatków coś napiszą o użytkowaniu "na co dzień", ale może już było - szukam dalej ...
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
10.05.2010, 16:19 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Ja mam dołączone grzane manety. Sprawę badałem przy okazji tersowania nowego reglera do Afryki, http://africatwin.com.pl/showpost.ph...21&postcount=1. Symulowałem podłączenie dodatkwoych 150W (odpowiada 2x halogen, każdy po 55w i grzane manetki (max 45W i to tylko przy rozgrzewaniu - przyjamniej DAYTONY), Ładowanie przy tej konfiguracji i włączonych długich oscylowało wokół 12,8 a 13V. Zgadzam się z Alpakiem - im więcej urządzeń podłączysz (oczywiście w granicach możliwości prądnicy) tym oryginalny regler będzie mniał mniej pracy z "wytracaniem" nadwyżki, (będzie się mniej grzał). Przy tych urządzeniach o których piszesz (halogeny, stop, voltomierz...) nie będzie problemu, jeśli prądnica daje radę, masz sprawne aku i nie masz zasyfionych kostek oraz styków.
Ostatnio edytowane przez RAFWRO : 10.05.2010 o 16:22 |
10.05.2010, 16:43 | #5 |
Autobanned.
|
Otto - dzięki Panowie.
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dodatkowy halogen | puszek | Wszystko dla Afryki | 70 | 28.01.2017 17:44 |
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 | jackhammer | Układ elektryczny i zapłonowy | 19 | 31.05.2010 13:04 |