|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
23.08.2010, 21:25 | #1 |
Obywatel PISZCZYK
Witajcie
Od jakiegoś czasu pilnie obserwuję swoje dziecko. Jeszcze niedawno było zupełnie nieporadne i nawet nie siadało. Teraz siedząc zażera chleb a nawet gazety jak mu wpadną pod rękę a remanent w płytach CD potrafi zrobić szybciej niż dedykowana zmieniarka. Ani chybi robi się dorosły czyli niestety ale się starzeje. Skoro on to i ja... Może nawet ja przede wszystkim a w przekonaniu tym utwierdza mnie fakt, że notorycznie po manewrze zapominam wyłączyć kierunkowskaz. Gdybym wiecznie jeździł sam to byłoby pół biedy ale ilekroć wybieram się za miasto w towarzystwie niestety moi współbracia w motocykliźmie opuściwszy skrzyżowanie czy po włączeniu się do ruchu niestety ale również migaaaają przez następny kilometr alebo i dłużej. Jest fajnie i wesoło bo lubimy pomarańcz i jak coś nam miarowo miga. Wogle miarowe historie są fajne... Ale jak kiedyś ktoś zobaczywszy migający prawy po prostu wyjedzie nam pod koła to skończy się cyrk a Pani Fizyka zrobi resztę. Jako, że jestem leniwy z natury a z upływem lat robię się coraz bardziej leniwy, niestety długo trwało zanim zdecydowałem się 'zebrać w sobie' i pokazać Śfiató o co mie się rozchodzi. Do skonstruowania prostego w budowie jak cep na łożyskach przypominacza włączonego kierunku potrzebujemy: EASY WAY: 1. Syrenka piezoelektryczna /3PLN/; 2. dwa przewody; 3. dioda HARD WAY: j.w. + 3. złączki kablowe. Całość podpinamy jednym przewodem syrenki pod masę i jednym do OBYDWU przewodów prądowych kierunków lewego i prawego /lutowanie lub złączkami - jak kto woli i definiuje 'easy' i 'hard'/. Na jednym z nich montujemy diodę tak, żeby prąd nie płynął nam zawsze przez dwa kierunki /obie strony/. Voila! - jak włączymy migacz, na pewno będziemy pamiętać o tym, żeby go wyłączyć. Bardzo wyraźnie słychać, że nam piszczy. Ja mam ten problem i będę stosował bo niestety ale kiedy jeżdzę sam /a przeważnie tak jest/ nie ma kto trąbić i pukać się w łeb pokazując po raz enty danego dnia że na skutek nadużywania w młodości substancji psychoaktywnych teraz mam rzeszoto zamiast szarej masy odpowiedzialnej za pamięć Zdrowaś Matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
24.08.2010, 09:38 | #2 |
Very Old Member ;)
Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 320
Motocykl: RD04
Online: 5 dni 16 godz 37 min 3 s
|
Nie potrzeba dwoch diod? Na oba kierunki? Tak mi sie wydaje....
__________________
Pawel RD04 '92 |
24.08.2010, 10:37 | #3 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 dni 39 min 36 s
|
Słuchaj musisz zapodać schemat, bo ja w ogóle nie widzę tu zastosowania dla diody.
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
24.08.2010, 16:18 | #4 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 dni 39 min 36 s
|
Sprawdziłem schemat. Dla czego nie wpiąć buzerka pomiędzy przerywacz, a przełącznik kierunkowskazów. W Haynesie szary kabelek. Powinno obyć się bez Diody.
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
24.08.2010, 20:05 | #5 |
ło. to tak będzie lepiej.
przyznaję bez bicia, że ze mnie jest niezły wynalazca ale na prądzie to ja sie znam jak wilk na gwiazdach jeszcze nie skończyłem się w tym babrać - jak nie da się żadnej diody to cholera świecą w ten sposób dwie strony. pomysł z przerywaczem może być bardzo dobry - dziękuję. koniec końców - chodzi o to, że ma piszczeć i przypominać. gdzie piszczy to już nie takie ważne. jak kto chce i ma podobny problem jak ja to sobie taki patencik może za parę złociszy sklecić. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
24.08.2010, 20:09 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
|
nie wiem nie wiem tylko się zastanawiam czy taka żarówka wam sprawy nie rozwiąże ?http://allegro.pl/zarowka-wstecznego...184924725.html
|
25.08.2010, 00:42 | #7 | |
Administrator
|
Cytat:
Jakoś nie doczytałem ile mają mocy , czy ktoś kto takie ma może to potwierdzić. A może ktoś wymyśli głosowe powiadomienie...... np. wyłącz wreszcie ten kierunkowskaz !!!!!..... To tak jak ze skrzyniami automatycznymi.....
__________________
AT03 |
|
24.08.2010, 20:25 | #8 |
w sumie to też jest pomysł!!! i to świetny. nie wiem tylko ile watt ma ta żarówka ale napisałem do nich. tylko trzaby mieć dwie czyli 2x12,5 + przesyłka. no ale... wyjście jest uważam eleganckie.
matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
24.08.2010, 23:20 | #9 |
Cichy wielbiciel AT
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Lublin
Posty: 19
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 2 dni 39 min 36 s
|
A ja bez bicia przyznaję, że pomyliłem schematy. Korzystałem ze schematu do XL600V-H(J). Idea pozostaje jednak bez zmian, buzerek pomiędzy przerywacz i przełącznik. Na schemacie do XRV750-L(M) jakiś taki szaro-blado różowy kabelek.
Przyszedł mi do głowy jeszcze inny patent. Można wpiąć buzerek równolegle do wskaźnika działania kierunkowskazów na kierownicy. Niby takie oczywiste rozwiązanie, ale dopiero niedawno przyszło mi do głowy . Niedawno, to znaczy przed godziną. Przez tą godzinę intensywnie gapiłem się na schemacik (tym razem jestem pewien, że to był schemat Afryki) i ciągle nie rozumiem jak ta sygnalizacja na zegarach miałaby działać, bo w/g mnie w ogóle nie powinna... Wrzuciłem temat na forum elektroda. Niech chłopaki mi powiedzą, czy to ja jestem taki żłób, czy na tym schemacie na prawdę jest coś nie tak z sygnalizacją działania kierunkowskazów. Co do tych żaróweczek to nie wiem, czy to się nada. One wydają przecież przerywany dźwięk. Jak będą się spisywać przy przerywanym zasilaniu Pozdrawiam
__________________
Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina... |
25.08.2010, 17:15 | #10 | |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Gdynia
Posty: 70
Motocykl: RD04
Online: 1 tydzień 1 dzień 17 godz 30 min 32 s
|
Cytat:
Co do zasady dzialania tej kontrolki to dziala tak ze dostaje + ze strony tego kierunku ktory masz wlaczony a - poprzez zarowki przeciwnej strony. Proste ? |
|