|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
19.11.2010, 15:07 | #1 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 301
Motocykl: LC4 ADV Puzle Edition ale nie wiele brakuje ;P
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 6 godz 7 min 54 s
|
Sprzęgło a sprawa polska :)
Witam
Jako że w temacie niby było już wszystko to proszę nie strzelać do pianisty bom "lajkonik" Mam parę pytań w sprawie kontroli sprzęgła i przydatków, a wydaje mi się że takowych jeszcze nie zadano Podejrzewam że jakbym na Afrynię z bliska spojrzał to sam bym się części domyślił, ale ja w pracy ona w domu. A chciałbym chlapnąć dziś zamówienie do larsona 1. Pojawił mi się delikatny aczkolwiek denerwujący wyciek z dziury co to zapchana jest dźwignią sprzęgła. Uszczelniacz tylko jaki? wg Hondy Uszczelka olejowa, 12X18X5 (ARAI) Jak podam te wymiary w sklepie z gumkami to da radę? Inna sprawa że kolor tego co wyciekło mnie trochę przeraził. Blob zabójca. Pewnikiem ma to powiązanie z punktem 3. 2. Wiem że będę potrzebował uszczelkę pod kapę, kolektor i wydech. Larsson ma w ofercie 2 rozmiary uszczelki wydechu - ma być ta mniejsza? No i czy do odkręcenia kapy wystarczy zdemontowanie kolektora z tylnego cylindra? 2. Czy jest możliwość sprawdzenia stanu sprzęgła bez rozkręcania kosza? Mam jakieś opory żeby to ruszać. Na logikę nie ale może jest jakiś patent - np. luz na dźwigni sprzęgła przy pokrywie? Miałem zbyt (chyba - skracana przez poprzednika) naciągniętą linkę i wysprzęglało przy delikatnym muśnięciu klamki. W którymś momencie przestało chcieć jechać. Poluzowałem, wróciło do normy ale pewnie się popaliło bo trochę to trwało... |
19.11.2010, 15:22 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
1. To wyciek czy zapocenie? Bo jak zapocenie to olej. W sensie nie przejmuj się tym, bo:
2. Będziesz potrzebował uszczelkę pod dekiel sprzęgła, nowe uszczelki kolektorów wydechowych (jedna duża druga mała) i do tego sporo szarpania przy demontażu kolektorów. 3. Jedź na dwójce, pełen ogień daj przy jakichś 5000rpm i wciśnij tylny hamulec. Jeśli sprzęgło zacznie się ślizgać to trzeba wymienić. Jeśli tylny hamulec pokona moment napędowy przekazywany na tylne koło i prędkość obrotowa silnika zacznie maleć to sprzęgło jest jeszcze zdatne.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! Ostatnio edytowane przez wieczny : 19.11.2010 o 22:14 Powód: zapocenie, nie zaciek... |
19.11.2010, 16:43 | #3 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 301
Motocykl: LC4 ADV Puzle Edition ale nie wiele brakuje ;P
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 6 godz 7 min 54 s
|
DZięki za odpowiedź. No to troszkę dałem na wstrzymanie.
Wyciek nie jest wielki - po spodniach nie chlapie. Po prostu strużka na deklu. Wkurza to że na sprężynie syf się zbiera. Potrzebne klamoty mogę mieć w larsonie po hurtowej cenie więc kieszeni nie urwie a zamówienie i tak muszę zrobić bo kumplowi klamkę sprzęgła trza oddać bo poratował jak połamałem podczas wspólnego dzidowania. Co innego szarpanina z rozkręcaniem Musze do tego dojrzeć. Olej mam do wymiany więc jak wsio za jednym razem zrobię to chyba taniej będzie. Co do sprzęgła - sprawdzę szybko bo podobno śniegi idą |
19.11.2010, 17:37 | #4 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Zima to dobry czas bo nie spieszy się by motocykl był gotowy na jutro. Jak się weźmiesz za odkręcanie nakrętek mocujących kolektory w głowicy popsikaj je jakimś dobrym penetrantem. Tam się potrafi gwint zapiec a urwana szpilka to spory problem w warunkach "domowych". Montuj na smar miedziany.
Będzie dobrze .
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
19.11.2010, 19:26 | #5 |
El Mariachi
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
|
Kto śmie szargać moim nickiem i co ja mam do tego Skoro twierdzisz że zabójca hmmmmm
__________________
Niech moc będzie z wami ........... |
19.11.2010, 20:54 | #6 | ||
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 301
Motocykl: LC4 ADV Puzle Edition ale nie wiele brakuje ;P
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 6 godz 7 min 54 s
|
Cytat:
Cytat:
|
||
19.11.2010, 21:07 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,376
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 4 godz 47 min 14 s
|
Wieczny. Jak Ty to ładnie napisałeś.
__________________
"Ja się nie ścigam, więc nikt mnie nie dogoni." |
19.11.2010, 20:08 | #8 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Uszczelniacza dźwigni sprzęgła nie dostaniesz w sklepie z gumkami... tylko Honda, ale nie jest to jakieś dramatycznie drogie jak pamiętam. Rozkręcenie kosza nie sprawia jakichś większych kłopotów, załatw se tylko jakiego człowieka co pomógł przytrzymać koło przy odkręcaniu albo wymyśl sobie patent
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
19.11.2010, 20:27 | #9 | |
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
Cytat:
|
|
19.11.2010, 22:01 | #10 |
Administrator
|
Dawno temu wymieniając u siebie tarcze sprzęgła nie dałem rady odkręcić zwykłym kluczem.
Pneumatykiem z dużym ciśnieniem poszło łatwo.
__________________
AT03 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Propozycja enduro-wyprawy Polska-Słowacja(Koszyce)-Rumunia(Bukareszt)-Ukraina(Odessa)-Lwów-Polska ok.2700km | Hipolit | Umawianie i propozycje wyjazdów | 118 | 23.02.2012 22:05 |