|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
10.06.2011, 13:19 | #1 |
Zużyta tarcza hamulcowa
Jak ktoś ma takową lub taką która leży i się nudzi w garażu to wypożyczę.
Potrzebna mi na wzór do dorobienia tarczy 320 mm do orginalnego koła Afry (chodzi o uchwyty na piaście). |
|
10.06.2011, 13:53 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Mam taką Rychu,
WYślij na priw adres to posle kurierem |
10.06.2011, 15:57 | #3 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
ziekawe czy 4 otwory mocujące na dość małej średnicy to nie za mało na tarcze 320mm ?
__________________
Enduro i ADV |
10.06.2011, 23:05 | #4 |
Administrator
|
Tarcza 03 jest tylko trochę mniejsza od 320 i mocowanie wytrzymuje do tego większa tarcza da trochę wiekszą skuteczność z czego wynika potrzeba użycia mniejszych sił do uzyskania takiej samej skuteczności hamowania.
Oznacza to że mocowanie na 4 śruby nie powinno stanowić problemu.
__________________
AT03 |
11.06.2011, 11:46 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków/Bielsko-Biała
Posty: 213
Motocykl: 6 rowerów
Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 11 min 50 s
|
Wytrzymaja te 4 sruby.
Do zablokowania koła potrzeba okreslonego momentu, który zalezy od sił tarcia ( głownie). Jesli jestesmy wstanie zablokowac kolo na mniejszej tarczy to jesli uzyjemy wiekszej to moment blokujacy bedzie taki sam. Na wiekszej tarczy bedzie mniejsza sila na zacisku ale przez wiekszy promien tarczy moment hamujacy bedzie taki sam. |
11.06.2011, 14:10 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,763
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 51 min 11 s
|
Wydawało mi się zawsze że większe ramię to większy skutek działania...Afri z dwoma osobami na pokładzie i z bambetlami może ważyć ponad 500 kg...Standartowej tarczy będzie bardzo trudno w tym przypadku zablokować koło...Wtedy to jest tzw zwalniacz a nie hamulec...Jeśli uda się to tarczy 320 mm to oznacza,że siły na śrubach będą znacznie większe.. A czy wytrzymają..to nie mam pojęcia
|
11.06.2011, 14:19 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Stawiam konia z rzędem że to dobre japońskie materiały a nie jakieś BMW
|
11.06.2011, 15:15 | #8 |
Road legal
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
|
Rambo, ostatnio dokręcałem śrubę tarczy odpowiednim momentem i... przekręciłem gwint w piaście. Zużycie materiału?
__________________
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tarcza hamulcowa!! | Boski-Kolasek | Hamulce, kola, opony | 19 | 30.01.2012 17:19 |
Tarcza hamulcowa | Ryba | Hamulce, kola, opony | 46 | 09.11.2010 14:14 |