Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.09.2011, 22:19   #1
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie alternator podmianka?

Witam! Chciałem podpytać może ktoś wie w czym rzecz. Mianowicie padł mi alternator (spaliła się faza). Wziąłem od kumpla altka z NTV650 Deauville. W nadzieii że będzie pasował. Przejrzałem nowe zamienniki i z parametrów wyczytałem Deaville ma rdzeń 29mm a afri 21mm reszta wymiarów taka sama. Pomierzyłem te co miałem i w królowej miałem 24mm rdzeń a od kumpla wyjęty z Deaville ma 21mm. Generalnie odwrotnie niż z katalogu zamienników?! A że wymiar katalogowy zamienników zgadzał się z tym z odzysku Włożyłem do moto. I teraz tak: podaje wzorowo po 20V miedzyfazowo na 1200rpm i 80V na 5000rpm. Po podłączeniu regulatora na akumulator podaje bez świateł - 13,0V na światłach -12,50V czasem nieco mniej. Wyraźnie spadają obroty w momencie podłączania regulatora (mam dwa, na obu tak samo). Pytanie: prąd ładowania chyba za mały? Co może być powodem? Ważna jest kolejność faz? (Wymieniłem przewody fazowe na grubsze i nie pilnowałem kolejności bo tak było gdzieś na forum że jest nie istotna). Czy alternator zły mimo dobrego napięcia? Szkoda kasy na nowy byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdro.
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.09.2011, 22:55   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Coś Ci chyba zwiera do masy. Sprawdź opór pomiedzy fazami.
Kable obojętnie jak idą
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.09.2011, 22:34   #3
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 31 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mad_leaf Zobacz post
Witam! Chciałem podpytać może ktoś wie w czym rzecz. Mianowicie ... Czy alternator zły mimo dobrego napięcia? Szkoda kasy na nowy byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdro.
Kolejność faz nie ma znaczenia.
Sprawdź czy uzwojenia nie maja zwarcia do masy.
Pomierz napięcia międzyfazowe z podłączonym regulatorem.
Sprawdź czy szczelina miedzy magnesami a rdzeniem stojana jest taka sama jak na stojanie afrykowym.Nawet milimetr większa szczelina może powodować znaczny spadek mocy generatora.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.09.2011, 10:19   #4
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie

Jedno pytanie! Jak sprawdzić to ew. zwarcie uzwojeń do masy multimetrem bo jestem raczej laikiem?! A szczelina musi być ok bo wymiar wew. i zew. był taki sam.
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2011, 21:25   #5
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie

Pomierzyłem... i już nie wiem o co chodzi całkiem! Tak jak mówiłem wcześniej miedzy fazowe bez regulatora to wszędzie po 20V n a niskich ale... tym razem zmierzyłem jeszcze miedzy każdą fazą a masą i wyszło 20V, 20V i 0! z podpiętym regulatorem wyszło między fazami: 11V, 11V i 2V. Wygląda że w podmienionym tez padnięte jedno uzwojenie! Co ciekawsze (jeśli pomysł dobry?!) by sprawdzić czy nie ma zwarcia uzwojeń do masy podłączyłem akumulator z żarówką między wyjście z uzwojenia, a rdzeń alternatora. Świeci jak w Las Vegas na każdym uzwojeniu. Na starym alternatorze tak samo!? 6 na 6 faz daje zwarcie? O co chodzi? Nie powinno przewodzić miedzy uzwojeniem a rdzeniem altka chyba nie? Ktoś poszerzy moją wiedzie z elektryki mojej Afryczki? Bo ja już zgłupiałem całkiem. Pozdrawiam.
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.09.2011, 00:01   #6
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

No masz zwarcie. Może kable gdzieś na trasie stojan regler są przyciete czy co..
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2011, 00:22   #7
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 31 min 10 s
Domyślnie

Uzwojenia generatora nie mają kontaktu z masą pojazdu.
Masę "tworzy" regulator.
Jeżeli masz jakieś omy do rdzenia stojana to masz zwarcie i będzie ono "widoczne" na każdej z faz.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2011, 19:08   #8
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie

No i mieliście racje! Wyjąłem ponownie drugi stojan i okazało się że przy składaniu przeciąłem koszulkę w miejscu łączenia cewek z żółtym przewodem. Poprawiłem koszulkę inaczej ułożyłem przewody i jest git!!! Po prostu trzeba uważać przy zakładaniu stojana na ułożenie końcówek cewek! Tak by były prowadzone jak najbliżej zewnętrznej średnicy rdzenia. Jeśli ułożymy zbyt blisko otworów śrub mocujących w karterze, można przeciąć (jak u mnie) koszulki na ostrej krawędzi płaszczyzny na której jest osadzony stojan. I wtedy mamy zwarcie! Dzięki za podpowiedzi.
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.11.2011, 14:07   #9
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie

Przygód nie koniec... Chłopy myślałem że dobrze bo zmierzyłem na wyjściu z alternatora bo mam po 20V na wolnych i 70kilka V na 5000! Ale zmierzyłem ładowanie i bez świateł 14,45v a z włączonymi bywa i 15,3V. To nie za dużo?! jeśli tak to nie wiem co jest powodem czy stojan od devilki (pomimo właściwego napięcia wyjściowego?) czy 2 regulatory które dają takie same prądy ładowania! Ps Gdzieś mi się obiło żę prąd ładowania rośnie z ilością odbiorników? Mam włączane oba światłą drogowe na raz - może to to jest powodem? Jak coś dzięki za sugestie bo kasy szkoda w ciemno wydawać a nie mam pomysłu co to może być?! Pozdrawiam.
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.11.2011, 10:52   #10
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Przewrażliwienie
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Bez.tytułu.jpg (36.9 KB, 14 wyświetleń)
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podmianka stojana paku Układ elektryczny i zapłonowy 10 29.01.2010 20:17


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.