|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
25.10.2011, 20:17 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
pomiar kompresji
Rozbierali i składali mi zawieszenie (wszystko prościutkie) po szlifie. Przy okazji sprawdzili kompresję w silniku (przegląd dorzucili) i..... kompresja poniżej 10. Nawet trochę sporo poniżej - 7,5 i 9. Troszku mnie to dziwi bo silnik pracuje równiutko i odpala bez najmniejszego problema a i spalanie nie przekracza w mieście 6-6,5/100 i oliwy zionie ponizej 0,5l/1000.
Robić? Jeździć? Na następny sezon sobie wyreguluję zawory to troszku może będzie lepiej (może będzie równiej) ale realnie chyba mała szansa żeby przy rozregulowanych zaworach tak mocno spadała kompresja . |
25.10.2011, 20:52 | #2 |
Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
|
U mnie były to ponad 3 bary...
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda! |
25.10.2011, 20:58 | #3 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 3 min 0
|
Wg sercówek dla AT mierzy się kompresję przy 400 obrotach, nie uzyskasz takiej wartości na rozruszniku, może stąd zaniżony wynik?
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
25.10.2011, 21:47 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
Sercowek? jak robic pomiar przy 400 obrotach? Skrecac wolne obroty?
|
25.10.2011, 21:54 | #5 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 3 min 0
|
No właśnie nie wiem, może ktoś podpowie. Większy aku, rozrusznik?
Mam Haynesa i dla TA są podane wartości bez obrotów, dla AT podają, że ma być 400 więc podejrzewam, że stąd mogą być zaniżone pomiary. Ja miałem po 9,5 na garnek, czyli za mało, a piec śmiga jak przeciąg, był po regulacji zaworów, zmianie uszczelniaczy i synchro gaźników. Zużycie oleju mniej niż u Ciebie więc śmigam i stawiam na błąd pomiaru związany z obrotami...ale ja tam nie wiem
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
25.10.2011, 22:33 | #6 |
Administrator
|
trójki przy 200tyskm mają jeszcze po 12atm a z olejem to i 14atm miewają.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 26.10.2011 o 08:51 |
26.10.2011, 04:44 | #7 |
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
Zróbcie próbę olejową , pokaże gdzie tkwi problem, ostatnio miałem kilka Afryk z nieszczelnymi zaworami, było to spowodowane nadmiernym zużyciem oleju i odkładaniem się syfu na przylgni zaworu wydechowego .
Pozdrawiam |
26.10.2011, 09:37 | #8 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
Przyczyn zapewne może być multum - ale czy ktoś może mi wyjaśnić tymczasem ten pomiar przy 400 rpm? Że wartości do pomiaru osiągane są przy tych właśnie obrotach? Wobec tego jeżeli było po prostu kręcone rozrusznikiem z otwartą manetą gazu nie było tych obrotów stąd niski wynik? A może rozrusznik + otwarta przepustnica same z siebie sprawiają że te obroty to 400 rpm.
Stawiam też na kijowo wykonany pomiar. Adnotację mam że wynik to 9 i 7,5 PSi przy wartości nominalnej 9 PSi ? Silnik hula, nic nie telepie, nie kuleje, żeby odpalić starter wystarczy jedynie musnąć (na ciepłym) palcem, na zimnym silniku pół sekundy i odpala zawsze (no chyba że postoi dwa tygodnie to trzeba trochę cierpliwości). |
26.10.2011, 10:20 | #9 |
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
Ja bardziej martwił bym się różnicą między cylindrami, a nie liczbą, Tak czy siak zrób pomiar raz jeszcze i poproś o próbę olejową.
|
26.10.2011, 14:48 | #10 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Trafiła do mnie z powrotem moja stara - pierwsza RD03. Motocykl męczyłem mocno w terenie przez 3 lata w czasie kiedy nie miałem krzaka i twierdziłem że afryka to motocykl prawie crosowy Była katowana, wielokrotnie topiona, woda w cylindrach, piach w gaźnikach itd.. Wczoraj zrobiłem jej test sprężania - 12,5 atm na tylnym garze - bez wykręcania świec z 1 cylindra i z filtrem powietrza !!
__________________
Enduro i ADV |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Miernik kompresji za 85zł z allegro - dobre to? | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 15 | 02.11.2012 21:28 |