|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
08.03.2012, 20:56 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
|
Problem z synchornizacją
Mam problem z synchronizacja gaźników w TA 650, może ktoś będzie tak dobry i coś doradzi ?
a chodzi o to że nie mogę zsynchronizować gaźników. Wymieniłem filtr powierza, świecę, wyczyściłem gaźniki, membrany są dobre. Ustawiłem mieszankę wg. Heynsa, ( nie ustawiłem poziomu paliwa w komorze ) i obroty na 1250. I z obrotami zaczynają się problemy, wskazówka nie stoi idealnie na 1250 tylko ma wahania w granicach +-100-150 obr/min. Układ powietrzny sprawdziłem kilkukrotnie czy przypadkiem nie łapie lewego powietrza i wszystko tak jakby było w porządku. Przy próbie synchronizacji gaźników wakuometrem własnej robot z rurki, po ustawieniu słupa cieczy na równym poziomie w jednym z cylindrów jest jakby większe podcienienie, tzn. nie mogę ustawić równego poziomu w obu rurkach tak żeby trzymało cały czas. Po paru sek. w jednej rurce poziom cieczy maleje a w drugim rośnie. Jak wkręcę na obroty i spowrotem spadną one na 1250 to poziom cieczy w rurkach jest kompletnie rozregulowany. Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów strzela w wydech. Jakieś rady co dalej z tym robić ? |
08.03.2012, 23:48 | #2 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Najpierw zlikwiduj wahania wolnych obrotow. Moze cos ze ssaniem nie tak?
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
08.03.2012, 23:58 | #3 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Posty: 14
Motocykl: RD07
Online: 5 dni 16 godz 55 min 11 s
|
sprawdź dobrze świece i przewody, czy z iskrą wszystko gra
|
09.03.2012, 06:36 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
|
rozbiorę jeszcze raz i sprawdzę czy na pewno wszystko dobrze jest. A membrany z iglicami są identyczne ?
|
09.03.2012, 09:28 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
nie znam sie na trampkach. to dzial techniczny do afryki. takie falowanie i strzelanie mial ktoś z wyrobionymi prowadnicami/ośką przepustnic. ale to 650 to co to jest? jakies nowe?
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
09.03.2012, 17:02 | #6 | |
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 6
Motocykl: TA 650
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 18 min 6 s
|
Cytat:
Zaworów nie ruszałem, jak mnie pamieć nie myli to przed zmianą świec, filtrów i czyszczeniem gaźnika nie było falowania obrotów i strzałów w wydech, jest to swierzo kupiony sprzęt ( styczeń ). Musiałem wymienić świece i filtr bo były tak zasyfione ze ..., tak wiec po drodze raczej ja musiałem coś zrąbać, tylko nie mogę dojść co. |
|
09.03.2012, 09:51 | #7 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 28 min 50 s
|
jeśli robisz ururka to masz wskazania bezwzględne mega dokładne
jeśli słupki utrzymują sie długo na tym samym poziomie wynik masz ok albo inaczej po ustawieniu na zegarach, rurka i tak pokaże różnice jest to przyrząd dokładniejszy coś jak mikrometr przy metrówce |
09.03.2012, 10:31 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
|
Najpierw zawory , strzelanie z rury to prawdopodobnie uchylony zawór wylotowy gdzie paliwo eksploduje w rozgrzanej rurze , sprawdź linkę ssania, potem skład mieszanki "porcelanki na kawę z mlekiem" . synchronizację robimy na wolnych obrotach, wiec przy przegazówce zawsze się trochę pomiary rozjadą , po wszystkim zamień miejscami wężyki wakuometru , mi pokazywały co innego, jak się okazało miałem nieszczelnosci na połączeniach wężyków . Pozdro
|
09.03.2012, 20:36 | #9 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
Do zaworów zajrzyj, jedna wątpliwość mniej.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere |
10.03.2012, 09:56 | #10 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
Mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego wątku. Jak dorobić śrubkę do wkręcenia wężyka w gaźnik. Tzn. chodzi mi o końcówkę wężyka od wakuometru? czy można kupić gotową czy trzeba samemu nastrugać?
__________________
:O |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Problem z CDP?! | killjoy | Przygotowania do wyjazdów | 2 | 13.06.2014 11:56 |
problem z deflektorem | SARACEN | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 16 | 27.07.2012 20:35 |
Problem z tripmasterem | kamis | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 08.04.2011 21:08 |
Mam problem | Lewar | Układ elektryczny i zapłonowy | 48 | 11.03.2011 11:43 |