Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.06.2012, 12:00   #1
tupek
 
tupek's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Mysiadło
Posty: 503
Motocykl: xt660r
tupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 dni 52 min 28 s
Domyślnie padły kierunki i światła dorgowe

wczoraj padły mi kierunki, w trakcie drogi przez miasto wróciły
dziś nie ma ani kierunków ani świateł drogowych

wydarzenia skojarzone: w piątek dwie godziny wracałem w deszczu ale wszystko działało, wczoraj wywaliło mi trochę płynu z chłodnicy na silnik - waliło spod górnego wężyka lewej chłodnicy
odparował sam choć mega śmierdziało...

dziś rozebrałem przed robotą przełączniki ale nic niepokojącego nie znalazłem
bezpieczniki też ok

aha - woltomierz pokazuje trochę większy prąd niż do tej pory - tak ok 13-13,5...

ktoś podpowie, od czego zacząć poszukiwania?
ogólnie jestem tępy, w elektryce w szczególności niestety... aczkolwiek jak nie tknę sam, to się nie nauczę

pozdrufki
tup
tupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.06.2012, 13:32   #2
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Zacząłbym od sprawdzenia/podmienienia przekaźników, przerywacza. Wyeliminujesz najprostsze sprawy
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.06.2012, 16:28   #3
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

Z własnego doświadczenia walkio przyszłość bardziej świetlaną.

A. Bezpieczniki OK wszystkie?
B. Żarówka świateł drogowych nie przepaliła się czasem?
C. Mam nadzieję że miałeś na myśli światła drogowe stricte a nie światła mijania...



Kierunki:
1.
Wyjmij przerywacz.
Przyłóż miernik prądu do wtyków - obojętnie w jakiej kolejności - byle jedna igła weszła w jedną dziurę, druga w drugą.
Włącz zapłon.
Włącz kierunkowskaz - jeśli na mierniku pojawi się napięcie to OK (u mnie 10,5 V na wyłączonym silniku)
Wyłącz kierunkowskaz - jeśli napięcie zniknie to Ok.

W ten sposób sprawdzisz czy przełącznik kierunków bangla.

2.
Jeśli 1 jest OK to weź kawałek druga i zewrzyj styki we wtyczce przerywacza. Jak się zaświecą kierunki światłem stałym - walnięty przerywacz. Za 11 złociszy kupisz zamiennik. Jeśli się nie świecą, problem z instalacją (przynajmniej w zakresie kierunków).

Jeśli dalej problem występuje to może być z instalacją coś i trzeba po kablach szukać. U mnie pomogło zdjęcie zbiornika paliwa i problem się odnalazł (wtyczka się wzięła i wypięła). Kazmir pomógł i naprawione .

Ostatnio edytowane przez Evvil : 06.06.2012 o 16:32
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.06.2012, 17:09   #4
tupek
 
tupek's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Mysiadło
Posty: 503
Motocykl: xt660r
tupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 dni 52 min 28 s
Domyślnie

no to już jest jakiś pomysł na start - dzięki!
tupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.06.2012, 17:30   #5
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tupek Zobacz post

wydarzenia skojarzone: w piątek dwie godziny wracałem w deszczu ale wszystko działało, wczoraj wywaliło mi trochę płynu z chłodnicy na silnik - waliło spod górnego wężyka lewej chłodnicy
odparował sam choć mega śmierdziało...
A to czemu się tak stało? Jeszcze w deszczu? Nieszczelność?
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.06.2012, 18:10   #6
tupek
 
tupek's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Mysiadło
Posty: 503
Motocykl: xt660r
tupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 dni 52 min 28 s
Domyślnie

nie, wydarzenia niezależne
zacisk na wężyku był szujowy, po wymianie termostatu krowa dostała nowy płyn do chłodnicy
kiedyś mi mechanicy mówili, że nowy płyn jest agresywniejszy niż zużyty i odkleiło wężyk
dzięki Rambo i błyskawicznej akcji w monster garaż dojechałem do chaupy
choć w smrodzie
tupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2012, 15:29   #7
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie

Ten dzień i dla mnie był pechowy. Również światła zgubiłem. Najpierw afra przerywała i strzelała w wydech. Straciłem przy tym światła tył razem ze stopem, przód, kierunkowskazy. Po dokręceniu klem afra zaczęła jechać normalnie ale światła nie wróciły. Bezpieczniki są OK.
__________________

Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2012, 16:03   #8
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artuditu Zobacz post
Ten dzień i dla mnie był pechowy. Również światła zgubiłem. Najpierw afra przerywała i strzelała w wydech. Straciłem przy tym światła tył razem ze stopem, przód, kierunkowskazy. Po dokręceniu klem afra zaczęła jechać normalnie ale światła nie wróciły. Bezpieczniki są OK.
Sprawdź na początku żarówki
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2012, 16:00   #9
tupek
 
tupek's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Mysiadło
Posty: 503
Motocykl: xt660r
tupek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 dni 52 min 28 s
Domyślnie

he... jak zacząłem grzebać to mi zalało cały silnik paliwem
wk...łem się potężnie i jechałem z kapiącym bakiem 25km do chaupy
normalnie ręce mi opadły
wczoraj przystąpiłem do reanimacji krowy i tak:
kierunki i drogowe załatwiła wtyczka pod bakiem :/
bak załatwił loktajt epoxy metal - zobaczymy, co dalej...

a właśnie - bak jest jakość odpowietrzany w RD07?
bo miałem go dziurawego w trzech miejscach - teraz jest szczelny, co słychać przy otwieraniu - tak ma być?
tupek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2012, 22:03   #10
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 9 godz 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tupek Zobacz post

a właśnie - bak jest jakość odpowietrzany w RD07?
bo miałem go dziurawego w trzech miejscach - teraz jest szczelny, co słychać przy otwieraniu - tak ma być?

Odpowietrzenie to cienki wężyk pod zbiornikiem . Możesz w niego dmuchnąć i sprawdzić ( przy odkręconym korku) czy leci powietrze . W zbiorniku leci cienka rurka do góry pod korek .

Nie powinno być odgłosu zassania przy otwieraniu korka . W trasie pomaga plastykowy korek od butelki po wodzie - podłożony pod bok korka .

Brak dobrego odpowietrzenia zbiornika ma wpływ na pracę silnika .

Tak było u mnie
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerywacz kierunki - zamiennik. chomik Układ elektryczny i zapłonowy 42 28.05.2014 20:52
Kierunki + pompa paliwa nie dzialają Bierrocker Układ elektryczny i zapłonowy 5 02.06.2011 13:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.