|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
14.08.2012, 21:36 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
szlif czy kupować nominał
http://nf.e-net24.pl/temp/szlif.jpg
Jak widać na zdjęciu. Jedynie po bokach widać przyproacowanie cylindra. Tłoki luźne straszliwie. Mają od 81.6 do 81,3 w różnych miejscach pomiarowych. Nominał ma mieć 82. Nie wiem czy jest sens szlifować na 82.4 (1szlif) czy tylko kupić nominalne cylindry. Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki? Bo bo z tłokami poszło łatwo przy użyciu suwmiarki.
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
14.08.2012, 21:57 | #2 |
|
|
14.08.2012, 21:57 | #3 |
Kod:
Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki? |
|
14.08.2012, 22:14 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
[/CODE]Chyba żartujesz?![/QUOTE]
Dlatego się pytam. Są twierdzenia pitagorasa i inne takie ale ja z matematyki zawsze byłem kulawy
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
15.08.2012, 21:45 | #5 |
Kod:
Dlatego się pytam. Są twierdzenia pitagorasa i inne takie ale ja z matematyki zawsze byłem kulawy Jak jesteś ambitny to masz: Oprócz średnicy pomiar średnicówką pokazuje o wiele więcej ciekawych stanów zużycia garnuszka! Tylko trza tą średnicówką podziałać w kilku płaszczyznach. |
|
14.08.2012, 22:29 | #6 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,253
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 2 dni 2 godz 27 s
|
Filozof, co tam z reaktorem? Wybuchnal sie byl?
kiedys jak jeszcze siedzialem w silnikach i dlubalem to mierzylem nierownosc (wybrzuszenie ) scianki za pomoca takiego idealnego plaskownika z nierdzewki, dlugosci 20cm i jego dluzsza krawedz byla naostrzona pod katem 60 stopni jednostronnie. Przykladalem go pionowo w cylindrze, a jak wiadomo to dolna i gorna krawedz jest najmniej zuzyta w cylindrze (bo tam tlok zawraca). No i po przylozeniu wpychalem w ta szczeline tego no szczelinomierza i tak na oko ocenialem zuzycie. Pomagalem sobie tez latarka, aby widziec lepiej szczeline. Srednicy moze nie zmierzylem, ale scianki i jej nierownosci pomierzylem. A tak na profesjonalnie to jedz do jakiegos zakladu naprawy silnikow i tam Pan Zenek za piwko pomierzy wsio jak chcesz, jednoczesnie stwierdzajac: ojojoj, to bez szlifu Panie nie pojedzie powodzenia w remocie
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
15.08.2012, 22:08 | #7 | ||
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
Składam drugi zapasowy silnik
Cytat:
Jest pięć grup selekcyjnych tłoków. Ale do naszych czasów już się nie bawią w 5*3szliwy czyli 15 rodzaji tłoka. Tylko robią 3 rodzaje ;-) Cytat:
Blok nie był szlifowany. Bo jest 82 a nie 82.4. Tłoki i cylidry na necie dostępne. Szlifiernia liczy 210zł za cały szlif.
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.08.2012 o 01:01 |
||
15.08.2012, 17:00 | #8 | |
Very Old Member ;)
Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 320
Motocykl: RD04
Online: 5 dni 16 godz 37 min 3 s
|
Cytat:
Tutaj musisz miec "troszke" dokladniejszy przyrzad. Obrobka jest z dokladnoscia do 0,02 mm.
__________________
Pawel RD04 '92 |
|
15.08.2012, 19:22 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Filozof, szlif, to nic złego. Znajdź tylko kumatego szlifierza, który ma dobre (niewyhuśtane) maszyny i kuma sprawę tolerancji na styku tłok- cylinder. Ja bym zrobił szlif, kupił nowe pierścienie, sworznie i tłoki. Przy okazji zdjętej głowicy zrobił jej SPA. Zrób dobrze i w rozsądnych pieniądzach i ciesz się podróżą.
Oryginał nowych cylindrów wyjdzie pewnie drożej niż szlif, a i tak zostaje cała - wymieniona reszta zakupów. Dopilnuj sztuki przy docieraniu i będzie git. Niech się mądrzejsi wypowiedzą, bo może czegoś nie widzę, a sam wyciągnę lekcję na przyszłość R |
15.08.2012, 20:15 | #10 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 34 min 55 s
|
Zanim zamówisz tłoka to pomierz dobrze cylinder żeby się nie okazało że zamówisz nie tą selekcje tłoka co trzeba.
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Szlif cylindrów, szukam warsztatu> | Kishon | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 14.11.2009 00:35 |
Pancerników szlif-test | wieczny | Wszystko dla Afryki | 50 | 01.10.2008 22:50 |