|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
29.03.2008, 14:38 | #1 | ||||||||||||
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Kanapy w AT - przegląd rozwiazań
Pora na aktualizacje po dwóch latach:
Subiektywne porównania i opisy kanap do AT PODSUMOWANIE 1. O tym że orginalan kanapa w AT jest maksymalnie do dupy wiemy z niezliczonych już opini i komentarzy dostepnych we wszystkich językach swiata. Przyczyną jest kształ oraz niewystarczajaca szerokość dla kierowcy. Brak anatomicznej wklęsłosci na tyłek kierowcy i pasazera powoduje bardzo szybko piekacy ból pośladków w miejscu styku o stosunkowo malej powierzchni cm2. Sprawę pogarsza za wąska czesc dla kierowcy. Twardość gąbki – orginaly wydaje sie byc odpowiednia. 2. Bagster (FR) lub Baglux (UK) zdecydowanie najmiększa kanapa ze wszystkich (nawet miałem wrażenie ze czuć elementy konstrukcyjne bazy), ale i tak siedzi się jak przed telewizorem w fotelu. Zadupek - fajny, choć ogranicza ewentualne ruch pasażera, który jest dość skrępowany tymi profilami... Możliwość zaprojektowania własnego " feel and look" online na stronie. Cena 1000 lub 1500 z żelem. Importer POLONIA CUP . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. 3. Touratech (GER) ciutke twardsza - przód nie powala - czegoś tam minimalnie brakuje - chyba za mało wklęsła w okolicy tyłka - ale poszerzona w stos. do oryginału. Tyl - doskonały szeroki i wklęsły - pasażer(ka) wniebowzięta.. Cena około 1000 pln. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. Holan 4. Corbin (US) wersja standardowa - minimalnie niższa niż oryginał, ale doskonale ukształtowana i anatomicznie wklęsła. Prawdziwa skora, (sporo pozytywnych komentarzy na zagranicznych forach choć taki że "twarda jak drewno" tez był. Gąbka twarda 7 funtow/stope3. Pasażer może "jeździć" i zgniatać nabiał kierowcy o bak. Zależy, co kto lubi.... Cena 850 (nie sprawdzałem) zamawiamy przez lokalnego dystrybutora. Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. WMW (Jasło) 5. Corbin typ Canyon lub Gunfighter. Właściciel jeździł 5 lat i zadowolony, Wklęsłe i szerokie, pasażer wysoko widzi ponad kaskiem kierowcy. Niedostępny u producenta 6. MMAC - efekt kilku podejść!!! Szerokie i anatomicznie wklęsłe siedzenie pasażera - doskonale sie na tym siedzi - jak w siodle - samo trzyma za tyłek. Przy spuszczonych na ziemie nogach lekko się wpijają krawędzie w uda - ale w pozycji do jazdy - miodzio. Tył dwa razy wyższy niż oryginał, mógłby być minimalnie bardziej wklęsły. Gąbka z Werson (W-wa) 110kg/m3 czyli jak Corbin. Cena przeróbki kanapy 150. . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. 7. Custom Seats, Coventry UK - wizualnie piękna - niestety to tylko rzeźba oryginalnej kanapy + wymiana pokrycia (nie ma wymiany gąbki) to wszystko za równie masakryczną cenę 135 GPB lub 220 GPB z wkladkami Gelasic. . Nie przeszkadza w jeździe na stojąco. 8. Kanapa a’la podosek Moja wlasna - wypracowanej w pocie czoła sztuka na podstawie powyzszych analiz Cytat:
Strona kierowcy Gdyby byla jeszcze szersza – na pewno bylaby jeszcze lepsza, ale moto wygladalo by jak czopper i przeszkadzała by w postawieniu nóg na ziemi lub jezdzie na stojąco. Wklęsłość idealna, twardosć również. Gąbka służaca do uzupelnienia i poszerzania kanapy to 110kg/m3, WERSON posiada odpowiednie własnosci, nie wysiedziała sie (18 000 km) i nie odkształciła. Tylek siedzi jakby w idealnie dopasowanej misce ograniczając ruchy. Jadąc długa i nudna autostradą, solo, niemoznosci przesuniecia sie na kanapie do tyłu w celu zmiany pozycji uwazam za wadę. Mozna tylko sie przesiąść nad garbem oddzielającym pasażera i siąść na jego miejscu. Motocykl mocno zmienia wlasnosci jezdne – wiec ostroznie z tym. Bedzie to problem wszystkich dzielonych kanap. Ponadto po pierwszym roku jazdy naciągnalem napiecie wstepne sprężyny co nieco uniosło tył motocykla. Kanapa stala sie lekko skoscna do przodu co przy jezdzie solo, bez bagazu powoduje lekkie spadanie na bak. Niezbyt to uciązliwe, ale zauwazylem to. Teraz „wybrał” bym ją jednak troszkę głębiej z tyłu moto. Co do innych dlugodystansowych testów to przejechalem 3500 w trzy tygodnie po wertepach Indii. Mało, bo tylko od 120 do 220 km dziennie ale zato średnio po 8 godzin jazdy. Co chwila zsiadanie na robienie zdjęc itd itp. Brak jakichkolwiek negatywnych odczuć od kanapy. Strona pasażera Tu testerem jest głównie moja żona Cytat:
Ładnie i starannie wykonana kanapa, fajne materiały/faktury obiciowe. Doskonala cena (do 300) Praktycznie brak wspomnianej wklęslosci, tylko poszerzona w czesci kierowcy. Troszeczke wiecej gąbki pod pasazerem który jednak nie poczuje większej roznicy w stos do orginału. Są głosy ze gąbka nie zachowuje parametrów i traci kształt co negatywnie wpływa na wygląd i wygodę. Kierowca ma poszerzoną część do siedzenia co poprawia kanapę wzgledem orginału ale znów brak wkleslosci jak w Corbinie czy Touratechu pogarsza własnosci. Po indyjskiej jednodniowej wymianie (a’la Podos i Mariomoto) kierowcy stwierdzili: Cytat:
Cytat:
Kilka waszych opinii ponizej (a pelny wątek tutaj: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
||||||||||||
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Deflektory- przegląd | Kuba | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 19 | 28.07.2008 17:40 |