![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]()
Panowie!
Dnia pewnego pojechałem w teren. Piękna pogoda, piękny teren. Dodam, że dość trawiasto-podmokło-kamienisto-pagórkowato-leśny. Ogólnie było ciężko. CRF-ka kumpla się topiła, więc niekiedy Afryka stawała się U-boot-em. I podczas przeprawy przez zwalony pośrodku małego bagienka pień utopiłem "france do połowy silnika. Wyciągnie trwało ok 30min. Silnik pracował ciężko, wichura była na pełnych obrotach, ale się udało. Jednak po przejechaniu ok 1km już tylko po lekkim szutrze, coś się zaczęło dziać. AT po porostu podczas jazdy zagasła. Bez problemów ją odpaliłem i jadę dalej, ale problem powtarza się jeszcze kilka krotnie. W końcu staje. Nie chce opalić. Zapodaję jej ssanie i jest ![]() ![]() Gadałem z różnymi mechanikami magikami i innymi zaklinaczami. Dawali różne diagnozy: -upalone zawory -przestawiony rozrząd -zatarte panewki Trzeba rozkręcić silnik. Na szczęście obrazu nędzy i rozpaczy nie było. Ale za to jest pęknięta uszczelka pod głowicą i zapieczony pierścień olejowy na I cylindrze. Gadałem z innym magikiem i koleś ma inną przypuszczalną diagnozę. Mianowicie przyczyną tego "uderzenia" mogło być "spalanie stukowe" Objawy pasują: -przegrzanie silnika -zapieczony pierścień olejowy -duża ilość nagaru w I cylindrze - biały nalot na świecach na II cylindrze - brak jakichkolwiek śladów po tym "uderzeniu" na zaworach i tłoku. Wnioskuję zatem o "Burzę Mózgów". Gdyż chciałbym na wiosnę ![]() ![]() Dziękuję za odp. Z poważaniem AutoKastrat |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wawa West
Posty: 65
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 2 min 43 s
|
![]()
A wody do oleju piec nie dostał
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]()
Poszła uszczelka pod głowicą i tak na 90% przy kanale wodnym więc prawdopodobnie dostał. Jeżeli chodzi o wodę z zewnątrz to raczej jest to mało prawdopodobne. Poza tym olej był czysty dość świeży 2500km przejechane. Pokusiłem się nawet o przepuszczenie go przez sito. Czyściutki.
Ostatnio edytowane przez blackcock84 : 05.01.2013 o 03:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 1 godz 37 min 59 s
|
![]()
Wymień uszczelkę i jedź znowu w to bagno. Tym razem się uda.
Jak tłok nie ma śladów kolizji a w oleju nie ma żadnych opiłków to niema co szukać na siłe problemu.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,751
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 57 min 58 s
|
![]()
Miałem podobnie...Winny okazał się zamoczony filtr powietrza po nurkowaniu w Dunajcu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]() Cytat:
Jeszcze jedno mam chyba lekkie skłonności masochistyczne gdyż po pierwszym strzale zakręciłem go jeszcze dwa razy i na nast. dzień też. Czy ostygnięcie silnika miałoby jakiś wpływ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hodowca Kalafiora
![]() Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Kraków
Posty: 393
Motocykl: już nie mam AT, tera jest MG
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 2 godz 34 min 42 s
|
![]()
Nie wiem, nie znam się, ale na moje to jak biały dym to spalałeś wodę czyli poszła do środka a nie do oleju. Jak spalałeś w takich ilościach, to po zatrzymaniu silnika dostało się jej tyle do cylindra, że podczas rozruchu silnik nie był w stanie jej skompresować i stanął i stąd wrażenie uderzenia. Koledze w Patrolu woda doprowadziła do skrzywienia korby, no ale tam większy rozrusznik pozostałe 5 garów dawało więcej inercji...
[mój błąd to nie jest prawda]Acha. Spalanie w obecności wody to podniesiona temperatura, stąd przegrzanie. No i pierścienie też dostają w kość.[/mój błąd]
__________________
To nie burza tata, to Pan Bóg jeździ na motorze! Ostatnio edytowane przez pyntront : 06.01.2013 o 21:25 Powód: mój błąd |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() |
![]() Cytat:
spalanie w obecności wody to podniesione ciśnienie i obniżona temperatura. popraw mnie jeśli się mylę. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hodowca Kalafiora
![]() Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Kraków
Posty: 393
Motocykl: już nie mam AT, tera jest MG
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 2 godz 34 min 42 s
|
![]()
Mój błąd źle zrozumiałem i głupio powtórzyłem. Reszta powinna się zgadzać.
__________________
To nie burza tata, to Pan Bóg jeździ na motorze! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]()
Matjas - nie mylisz się
![]() ![]() ![]()
__________________
RideNow! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
MRU i nie tylko weekendowo | marekzg | Umawianie i propozycje wyjazdów | 49 | 04.07.2013 17:24 |
Czy zna ktoś serca z allegro? | Vooytas | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 14.08.2008 00:45 |