![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Do większości kół każdy pakuje łożyska 2RS czyli obustronnie kryte gumą czy tam kauczukiem.
Mam pytanie, czy łożysko 2RS C3 (z luzem) się nadają/jest lepsze/czy też absolutnie zakazane? Inżynierowie, do tablicy proszę ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
nie mam być moze Bóg wie jak wielkiego doświadczenia ale z łożyskami z powiększonym luzem spotkałem się tylko w silnikach motocykli /wał/, elektronarzędziach /główne silnika/ - czyli tam gdzie są wysokie obroty + możliwa wysoka temperatura.
zakładam że jeśli takie łożysko założysz do koła nic sie nie stanie i wężykiem jechał nie będziesz ale to jest IMO zbędny wydatek gdyż te łożyska są z reguły droższe niż ich bardziej popularne odpowiedniki handlowe. kup w odpowienim wymiarze 2xRS /dwustronnie zamknięte/ dobrej firmy i będzie OK. oczywiście przy wymianie łożyska nie zapomnij o wymianie uszczelniaczy ale takiemu staremu ekhm.. ![]() matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Giżycko
Posty: 98
Motocykl: Lc8 950 Adventure
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 16 godz 6 min 24 s
|
![]()
Łozyska c3 z powiększonym luzem statycznym maja to do siebie że już nowe mają minimalny luz konstrukcyjny, który wraz ze wzrostem temperatury pracy jest kasowany poprzez minimalna rozszerzalność cieplną materiału, z którego są wykonane, i po osiągnięciu temperatury pracy mają swój luz nominalny.
W technice c# stosuje się od kilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę, w kołach to chyba raczej przerost formy nad treścią, choć w sytuacji gdy łozyska w offie na pół suche i nienasmarowane się rozgrzeją to przynajmniej tak łatwo się nie zatrą. IMHO lepiej zwykłe 2RS ale markowe i odpowiednio nasmarowane, ale na c3 koło odpaść nie powinno ![]() ![]() ![]() pozdr |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 1,015
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s
|
![]()
Z związku z zainteresowaniem się tematem znalazłem taki mały poradnik.
http://bearings.webpassion.pl/helptopic_1.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,595
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 1 godz 13 min 57 s
|
![]()
Chciałem tylko zaznaczyć, że 7Greg jeździ bardzo szybko co za tym idzie obroty utrzymuje na wysokim poziomie. Pytaniem chciał sprawdzić naszą czujność
![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,751
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 57 min 58 s
|
![]()
Greg ma małe kółka, wiec szybko się kręcą....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2012
Miasto: Szczecin
Posty: 341
Motocykl: RD03
Przebieg: 112 kkm
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 21 godz 11 min 44 s
|
![]()
Powiem tak, jak je masz to montuj, jak musisz kupić to weź zwykłe 2rs. Kilka mikronów luzu więcej na kole nie zaszkodzi, piasku najdzie i akurat się wykasuje:] Take z luzem C3 zawsze montowałem w mz tach na wale korbowym. Może chodzić też o pasowanie. Ciasno na czop wału i ciasno w karter. Już się luz częściowo skasował. Ośka koła w łożysko wchodzi suwliwie na przykład, a w piastę to różnie bywa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 3 s
|
![]()
Pytanie zadaję zupełnie poważnie. Mam dwa łożyska o pasującym rozmiarze i zastanawiam się czy ten "wstępny luz" nie będzie za duży. Z drugiej strony przy kołach z pewnością nigdy nie będzie 20000 rpm i może nigdy one nie będą pracować w nominalnej temperaturze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: zarzyca/strzelin
Posty: 1,659
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 10 godz 20 min 43 s
|
![]()
ale to nie ma znaczenia , jak masz takie to zaloz takie ,
![]() ![]() to tylko motocykl , na tym czy na tamtym jakaz to roznica ...
__________________
BMW r100gs suzuki dr750big |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Giżycko
Posty: 98
Motocykl: Lc8 950 Adventure
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 16 godz 6 min 24 s
|
![]()
Tak jak koledzy pisali ; jak masz zakładaj - nic się nie stanie, jak musisz kupić kup zwykłe tylko markowe i dbaj - będzie dobrze.
pozdr |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 | majo | Hamulce, kola, opony | 24 | 29.07.2019 10:23 |
Łożyska kół | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 153 | 22.08.2018 13:22 |
co to za gmole i czy nadają sie do rd07a | JarekAT | Wszystko dla Afryki | 13 | 29.04.2013 22:29 |
łożyska kół | Mroq | Hamulce, kola, opony | 19 | 18.09.2008 18:28 |