Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.06.2013, 12:35   #1
Blazimir
 
Blazimir's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Łódź
Posty: 197
Motocykl: GejeS 1100 '97
Blazimir jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 4 godz 22 s
Domyślnie Ktm exc 400

Helou. Poszukuje informacji nt EXC 400 - nie 450, a 400. Chodzi o roczniki 1999-2005/6. Na advriders i thumpertalku chwalą, jako dość ułożony (o ile w ogóle można tak mówić o KTM) i trwały sprzęt. Najbardziej interesują mnie informacje praktyczne i zmiany modelowe. Ktoś? Coś?
Blazimir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.06.2013, 14:33   #2
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,877
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 15 godz 47 min 59 s
Domyślnie

Ja mam 2005 co chcesz wiedzieć
od 2002(chyba ) do 2007 miały silnik RFS - uważany za jedną lepszych konstrukcji ktma - niektórzy twierdzą że lepszą niż np silnik DRZty
400 od 450/525 rózni się cylindrem, chyba korbą może modułem czy dyszami w gaźniku ale pewny nie jestem.
400 jest najsłabsza - ale ponoć tylko 4 koniki od 450 - dla mnie mocy wystarczająco.
Jeśli chodzi o osiągi od 450 prawie nie odstaje no przy 525 jest różnica i to spora - ale jak dla mnie 525 to szatan ale ponoć 400 za to najtrwalsza.
Jest to najfajnieszy motocykl jakim jeździełm - mały lekki poręczny z fajnym zawiasem i pasuje mi silnik.
Zewnętrznie nie ma różnicy pomiedzy nimi .
Tu fotka mojej 400 i kumpla 525
https://picasaweb.google.com/babel19...65662849792994
Moja:
https://picasaweb.google.com/babel19...65799447995426
Kumpla:
https://picasaweb.google.com/babel19...65825647389586

W 2005 roku był "lifting" i modele z lat 2005 - 2007 są uważane za najlepsze.
Lifting dotyczył ramy , zawiasu i na pewno lampa z przodu.
To masz kilka info:

http://www.wklep.motox.pl/forum/view...t=8995&start=0
http://www.ktmracing.fora.pl/
http://forum.supermoto.pl/forum25-ktm.html

Generalnie jak kupować to już najlepiej powyżej 2005 a już w na pewno nie pchałbym się w modele przed silnikiem RFS.
Modele 400/450/525 są praktycznie identyczne - wieć co przeczytasz o wadach zaletach np 450 dotyczy też 400

Ostatnio edytowane przez Babel : 07.06.2013 o 14:40
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 12:06   #3
Blazimir
 
Blazimir's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Łódź
Posty: 197
Motocykl: GejeS 1100 '97
Blazimir jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 4 godz 22 s
Domyślnie

O kurcze, ale kopalania wiedzy! Bede wertowal, dziekuje! Rozgladam sie za endurakiem, w gre wchodzi DRZ w wersji E (btw. Babel - chyba miałeś DRZ?) albo EXC 400 - o ktorym poczytalem wiele dobrych opinii. Mialem wrazenie, ze 450 to liga bardziej 525 pod wzgledem mocy i sposobu jej oddawania, ale w takim razie wyglada na to, ze chyba wezme jego tez pod uwage. Czy rzeczywiscie 400/450 nie wymusza swoistego dla KTM stylu jazdy czyli odkrecania do oporu? Szarpie przy nizszych predkosciach, a silnik sie meczy? Zmierzyles sie juz z tematem zapakowania jakiegos bagazu na KTM?
Blazimir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 14:53   #4
piotreklodz
 
piotreklodz's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 545
Motocykl: Transalp 600
piotreklodz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
Domyślnie

Błazimir - jeśli nie boisz się kopki to jeszcze XR400R weź pod uwagę.
__________________
Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)
piotreklodz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 15:06   #5
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Na MRU był chłopak na XR400R z zawiasem od CRF, całkiem fajnie to lata, a przeszczep zawieszenia bez specjalnej rzeźby.

PS: Bąbel widzę, że latacie nad Rawką, całe dzieciństwo przesiedziałem na tej miejscówce https://picasaweb.google.com/babel19...65662849792994
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 23:43   #6
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,877
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 15 godz 47 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Bicio Zobacz post
PS: Bąbel widzę, że latacie nad Rawką, całe dzieciństwo przesiedziałem na tej miejscówce https://picasaweb.google.com/babel19...65662849792994
Zdaża się - ogarniamy teren pomiędzy Łodzią a Warszawą
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 15:08   #7
Blazimir
 
Blazimir's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Łódź
Posty: 197
Motocykl: GejeS 1100 '97
Blazimir jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 4 godz 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał piotreklodz Zobacz post
Błazimir - jeśli nie boisz się kopki to jeszcze XR400R weź pod uwagę.
Po dwóch sezonach kopania DR 350 mam serdecznie dość kopki Niemniej, starter nożny powinien być jako koło ratunkowe w sytuacji, gdy rozrusznik odmawia posłuszeństwa.
Blazimir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 15:29   #8
piotreklodz
 
piotreklodz's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 545
Motocykl: Transalp 600
piotreklodz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
Domyślnie

Doskonale Cię rozumiem

Pewnie gdyby Honda zrobiła je z rozrusznikiem XRki byłyby hitem.
__________________
Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)
piotreklodz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2013, 23:38   #9
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,877
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 15 godz 47 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Blazimir Zobacz post
O kurcze, ale kopalania wiedzy! Bede wertowal, dziekuje! Rozgladam sie za endurakiem, w gre wchodzi DRZ w wersji E (btw. Babel - chyba miałeś DRZ?) albo EXC 400 - o ktorym poczytalem wiele dobrych opinii. Mialem wrazenie, ze 450 to liga bardziej 525 pod wzgledem mocy i sposobu jej oddawania, ale w takim razie wyglada na to, ze chyba wezme jego tez pod uwage. Czy rzeczywiscie 400/450 nie wymusza swoistego dla KTM stylu jazdy czyli odkrecania do oporu? Szarpie przy nizszych predkosciach, a silnik sie meczy? Zmierzyles sie juz z tematem zapakowania jakiegos bagazu na KTM?
Miałe wczesniej DRZ - DRZ to trochę motocykl z poprzedniej epoki przy KTM-e - fajna ale taki diesel i trochę klocowata inny rozkład masy, gorsze zawieszenie, ale np mam wrażenie że jest jakby lepiej wykonana od KTM - tzn u mnie stało się kika pierdół bez wyraźniej przyczyny a w drz cie się praktycznie nic nie działo. Znowu mi drz żarła olej a ktm nie bierze grama -ale moja była po SMoto a wiadomo jak się lata smem .
Jak porównam jazde drztą do KTM - to prawie jest wg mnie taka różnica jak pomiędzy jazdą na Afryce a DRZ - czyli ogromna - przy KTM przy wielu rzeczach się nie zastanawiasz - tyko łycha i przejechałeś.
Jak dla mnie 400 a 450 (wprawdzie 450 jeździłem nowszym modelem) - to prawie bez różnicy -z 525 też nie maiłem problemu (ale trzeba miec do niej szacunek ) ale jest już znacznie mocniejsza i pali tak przeszło z litr więcej ,
KTM nie szarpie na wolnych - ale jest pewne ale - gadałem z kilkoma osobami (min ze Szparagiem) - nim się nie da jeździć jak dieslem bo go zamęczysz. Trzeba zapier.. bo jak nie to szybciej siada korba kosz sprzegła i takie tam.
Pytanie do czego chcesz moto - jak do turystyki to DRZ będzie bardziej chyba odpowiednia - bo ma np rzadszy serwis - w KTM olej co 15 mth i tylko syntetyk - co przy moim stylu jazdy ok 500 km. Ja latam na motorexie wiec co 15 mth minimum 120 zł z filtrami oleju (są dwa).
Jak do dzidowania to KTM będzie lepszy
Choć mam kumpla co nowszym EXC poleciał offem nad morze.
Bagażu nie czepiałem - latam po okolicy - ale pewnie coś nie ciężkiego da się uczepić - pogadam jutro z tym kumplem może ma fotki z tego wyjazdu.
No KTM wymaga chyba częściej remontów od DRZ - ta 450 mojego kumpla przejechała 300 mth - wymienił tłok i korbe - choć mechanik twierdził że korba polata a oglądałem ten tłok i wyglądał jeszcze ładnie (ale też lata na Motorexie)
Znam przypadki gdzie RFS mają po 500 MTH i dopiero zmieniany tłok - ale to już przegięcie.
Ogólnie cięzko znaleźć ładnego KTM a jeszcze trudniej go ocenić przy kupnie - silnik chodzi jak sieczkarnia . Słyszałem że jak KTM nie klepie tzn jest popsuty . Lepiej to komuś dać do oceny - remont może pochłonąć spokojnie 5 tys w częściach + robocizna.

Ja tam jestem póki co zachwycony KTM i co do kopania - mój pali od kopa i niem mam z tym problemów mimo nikczemnego wzrostu .

A tu kiedyś chyba Samul sprzedawał ładną XR 400 - nie wiem czy miała guzik - jakiś nowszy model - może to jest tez opcja

No dobra rozpisałem się - pytaj - jak będę wiedział to odpowiem
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.06.2013, 18:37   #10
Blazimir
 
Blazimir's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Łódź
Posty: 197
Motocykl: GejeS 1100 '97
Blazimir jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 4 godz 22 s
Domyślnie

No, no, czym więcej czytam o EXC 400, tym bardziej mi się on podoba. Trafiłem na stronkę z opisem silników RFS i ich historią (ENG): http://dirtbikesaction.com/topic/2465036/1/
Blazimir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.