![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 92
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 27 min 55 s
|
![]()
Witam serdecznie,
Drodzy koledzy i koleżanki, problem jest natury elektrycznej, a ja w tej dziedzinie nie czuję się w ogóle, dlatego zwracam się z prośbą co, gdzie i jak. Jestem wyposażony w miernik pronduf, ale żeby korzystać z niego biegle to nie nie. ![]() Manetki działały normalnie i któregoś poranka, kiedy spróbowałem dla picu je uruchomić po prostu nic się nie dzieje. Nie świeci dioda, nie grzeją. Manetki są podłączone bezpośrednio do akumulatora. Sprawdziłem kable, kostki i sterownik "na oko", tzn czy gdzieś nie ma przetarć czy coś się nie odłączyło. Co dalej? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,550
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
![]() Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 21 min 25 s
|
![]()
Trzeba sprawdzić, czy prąd dochodzi do sterownika i przechodzi przez sterownik. Czyli sprawdzasz przed sterownikiem i za. Jeżeli dochodzi i nie wychodzi to wiadomo co padło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 92
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 27 min 55 s
|
![]()
W sumie jak teraz o tym myślę to założyłem wątek z pierdołą. W każdym razie nauka posługiwania się multimetrem niezbędna. Problemem był wadliwy bezpiecznik, a co ciekawe spalił się w taki sposób, że nie dało się tego naocznie sprawdzić - dopiero pomiar pokazał, że nie ma przepływu (czy jak to się fachowo pisze).
![]() Dzięki Rychu. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mizerna Kruszynka
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
![]() Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
![]()
Nauka czyni geniuszem. Czyli nie taki miernik grozny na jakiego wyglada.
Tak trzymac
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mr. Kamizelka
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Uć
Posty: 43
Motocykl: Miało być AT, było TA, a stanęło na GS :)
![]() Online: 22 godz 29 min 8 s
|
![]()
Dla potomnych dodam, ze u mnie w motku tez padl sterownik od Saito, ale to padl dokumentnie. Sprawa zostala rozwiazana najprostszym pstryczkiem-elektryczkiem, ktory albo wylacza szasilanie, albo laczy manetki rownolegle, albo szeregowo, co daje dwa rozne stopnie grzania i zero elektroniki
![]()
__________________
Zdrowko KLOSZ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤ Hasło na dziś i jutro: ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ Jakiś problem z prądmi? Napisz, być może potrafię Ci pomóc ![]() |
![]() |
![]() |