|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
04.11.2008, 01:15 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,485
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
|
Kierunek opon anake
Może się to jeszcze komuś przyda. Jak zmieniałem opony to mi się wulkanizator upierał, że strzałka pokazuje kierunek obrotu opony i tak je założył. Może tak jest w większości opon. Tylko, że na tylnym anaku na strzałce jest napisane rear. Sugeruje to, że należało by ją założyć w odwrotnym kierunku. Teraz oglądałem inne opony na których na obu strzałkach jest napisane direction. I jak patrzy się na jodełkę to są w przeciwnych kierunkach na tyle i przodzie mimo, że kręcą się w te samą stronę. Wygląda na to, że nie można wierzyć gumiarzom i przy anakach zakładac strzałką do tyłu czyli tak jak jest na niej napisane. Poprostu jest inaczej niż w autach.
__________________
felkowski sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne |
04.11.2008, 01:36 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Bartoszyce
Posty: 366
Motocykl: RD07a, WSK 125, SH 125i ABS
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 13 min 16 s
|
Zakładaj tak, jak jest napisane na oponie, strzałka powinna pokazywać rotacje. Przy Anakach, o ile się nie mylę - przód zgodnie z kierunkiem bieżnika, tył pod wiatr,czy jakość tak. W każdym bądź razie ma to być odwrotnie niż by sugerował kierunek bieżnika. Ogólnie to idę po piwo. Wasze zdrowie.
__________________
...to jest wprost niezbyt mądre, ale w samym założeniu mądre. |
04.11.2008, 02:42 | #3 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Latam na Anakee i założone mam strzałą w kierunku toczenia sie , mój wulkanizator upierał sie ze odwrotnie bo bierznik sie zle układa, ale olałem to i kazałem ustawić tak jak wyzej pisałem. 12 tys km na tych oponach i miodzio, są swietne .
|
07.11.2008, 09:21 | #4 |
Dołączył: 28.5.2006
|
Żeby rozwiać wątpliwości:
anakee_hd.jpg
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
08.11.2008, 19:03 | #5 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
|
Wydaje mi się, że taki "odwrotny" kierunek pracy przodu jest dlatego, że taki układ bieżnika poprawia wydajność hamowania, co jest odwrotnością przeznaczenia tyłu - napędu. I tej logiki się trzymam ;D
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. |
08.11.2008, 20:34 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wrocław
Posty: 157
Motocykl: RD07a
Przebieg: 44 tkm
Online: 1 dzień 5 godz 44 min 20 s
|
zakładaj zgodnie ze strzałą kierunu rotacji, pierwszy raz jak założyłem anake to pytałem facia, czy mi przodu odwrotnie nie założył, pokazał mi strzałkę i łyso mi się zrobiło,tak ma być!
|
22.12.2008, 13:24 | #7 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
W oponach, o kierunku, decyduje tez podobno wewnętrzny splot, ktorego nie widzimy. Chociaz tez jestem zaskoczony tym "odwrotnym kierunkiem" Choc na logikę tylne koło jako napędzane mniejszy opór (i hałas) bedzie stawiac ciągnąc, a przód odwrotnie.
Jednak pytanie kolegi felkowskiego tylko z pozoru było laickie.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) Ostatnio edytowane przez podos : 30.12.2008 o 13:22 Powód: h |
08.11.2008, 23:51 | #8 |
Administrator
|
ja się tam na angielskim nie znam ale słowo rear kojarzy się z "tylna/tył"
a strzałki pokazują kierunek obrotów i to nie podlega negocjacjom. eh Felkowski taki duży i nie wie do czego strzałki ......
__________________
AT03 |
15.11.2008, 20:34 | #9 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Chojnice/drogi Europy
Posty: 1,039
Motocykl: RD07a
Przebieg: hgw
Online: 3 tygodni 2 dni 4 godz 28 min 20 s
|
Moim zdaniem Rear oznacza, że opona przeznaczona na tył (jakby ktoś miał wątpliwości) a kręcić się opona musi zgodnie ze strzałką
__________________
openSUSE.org |
16.11.2008, 17:18 | #10 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Gliwice
Posty: 246
Motocykl: RD 07a i orange, ale biały-250 EGS
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 38 min 13 s
|
I ma być jak szczałki pokazują. A dlaczego? Tylna opona pracuje "ciągnąc", przednia podczas hamowania jest "pchana". Zatem, siły działające na przednią i tylną gumę mają przeciwne zwroty. I bieżniki mają również odwrotne, niby nielogiczne, ukierunkowanie.
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
TKC 80 a kierunek jazdy | jaro | Hamulce, kola, opony | 21 | 06.01.2014 02:21 |
Kierunek Afryka | electro | Kwestie różne, ale podróżne. | 17 | 28.06.2013 09:02 |
Kierunek WSHUT-info | bajrasz | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 10.03.2010 18:55 |